Svar

Forkerte mail går i spamfilter


Badge
  • Deltager
  • 3 kommentarer

Ved login på Yousee mail (via mit Yousee) opdagede jeg der lå mail i spamfilter som ikke er nået frem til min Outlook. Der lå bl.a. en mail jeg havde vente på længe. Jeg logger aldrig ind på min mail via Yousee hjemmesider eller apps, da jeg forventede alle mail kom frem til mit eget mail program og jeg så der kunne vælge hvad der skulle ske med mine mail.

Er det et indstillingsproblem, eller hvad sker der?

icon

Bedste svar af Radiomanden 17 December 2023, 10:25

Se original

8 Kommentarer

Hvis du bruger IMAP, skal du blot sætte din mailklient op til det. POP3 er mere besværlig, da den protokol ikke understøtter mapper. Her kan du evt. prøve at oprette et filter via webmail, som flytter alle indkomne mails til din indbakke.

Badge

Hej Logan,

Hvordan ved jeg om Yousee er en IMAP eller POP server? Eller er den begge dele?

Jeg er sat op til POP3 i dag, men vil da gerne bruge IMAP.

Skal jeg så slette min mail konto på PC (Outlook) og så  oprette igen og sætte den op til IMAP?

Det her er helt ny info for mig, alle de år jeg har haft mail har den været POP3

Omdømme 7
Badge +9

IMAP giver flere forskellige klienter, mulighed for at tilgå samme mailkonto, mens e-mailbeskeder forbliver på serveren, så de kan tilgåes via webmail på et senere tidspunkt.

POP3 downloader beskederne, mens den fjerner dem fra serveren. E-mailbeskederne er herefter ikke længere tilgængelige via webmail eller et e-mailprogram.                                                                   

Det anbefales at der bruger IMAP, når du opsætter dit e-mailprogram.

​​​​​​https://help.one.com/hc/da/articles/115005594225-Hvad-er-IMAP-og-POP3-

Yousee har en server til begge typer: pop3.mail.dk og imap.mail.dk

Hvis du skifter, skal du være obs på et par ting. Hvis din nuværende pop3-opsætning løbende sletter mails på serveren, ligger de kun på din pc. Hvis du bare sletter denne konto, mister du de mails, du har liggende lokalt.

I nogle tilfælde kan det være en fordel kun have have mails liggende lokalt på computeren: mailkontoen på serveren har “kun” plads til 2 GB.

Badge

Hej igen,

Så har jeg skiftet til IMAP på både pc og mobil (Outlook) og det var lettere end forventet. Det lykkedes mig at tage backup af min indbakke, så jeg nu stadig har adgang til de mail der var hentet via POP3 på min pc. Så må vi se om det har løst mit problem med spamfilter. Har dog allerede oplevet en fordel og det er hvis jeg sletter en mail fra f.eks. min mobil, forsvinder den også på pc og omvendt.

Mange tak for hjælpen til jer begge :-)

 

Har du husket at sætte Outlook op til at hente mails fra spam-mappen (et sted i egenskaber for IMAP-serveren)? 🙂

Badge

Kan ikke finde noget sted i Outlook hvor spam er nævnt 😐

Jeg har ikke lige selv en Outlook ved hånden, men: https://support.microsoft.com/en-au/office/choose-which-imap-account-folders-appear-in-outlook-32103602-a568-4499-9d25-54fe236aee6a

Besvar