Spørgsmål

YouSee Sagem Wifi router D6 bridgemode


Omdømme 1
Badge

Hej alle,

 

Jeg har fiber via en ONT boks som forbindes til Sagem D6 wifi router, jeg har en anden router som jeg ønsker at tilslutte i stedet. Jeg har derfor forsøgt at sætte Sagem D6 wifi router i bridge mode, hvor efter jeg ikke kan tilgå den. Er det normalt?

Min anden router som jeg ønsker på i stedet, får kun tildelt en gateway som hedder 192.168.1.1 (Default IP fra Sagem D6 Wifi router) Er det normalt? Eller skal jeg sætte D6 Wifi router i bridge mode, og derefter opsætte min TP link archer air r5 router i stedet? Den er sat til selv at hente adresser, men får kun default IP, og ingen offentlig IP. 

Går der lang tid fra man sætter YouSee D6 Wifi router i bridge mode til den rent faktisk er i bridge mode? 


7 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Der er flere brugere der skriver at det ikke længere er muligt at sætte D6 i Bridge efter den seneste FW er kommet på.

Se de øvrige tråde fra i dag om D6.

Omdømme 1
Badge

Ah, men funktionen er ikke fjernet? 

Kommer der måske et fix på det, så det kan lade sig gøre? 

Jeg kan vel ikke sætte TP routeren direkte på ONT boksen? (Det virkede ikke i første omgang?) 

Omdømme 7
Badge +9

Der kan sagtens bruges egen Router på Fiberforbindelsen, den tilsluttes direkte til Fiberkonverteren i samme Port hvor D6 er tilsluttet. Har du TV på forbindelsen, i så fald skal den tilsluttede Router understøtte Multicast.

Omdømme 1
Badge

Sjovt, jeg kunne ikke få det til at virke, når jeg satte den direkte i. YouSee foreskriver port 1 i ONT boks, men jeg fik liv i port 2 som den eneste i ONT boks? 

Omdømme 7
Badge +9

Der skal bruges den VLAN 101.

Omdømme 1
Badge

Aha, må se hvordan jeg kan sætte VLAN på TP link archer air r5 router 

Omdømme 7
Badge +9

Kender den ikke, men det skulle man kunne i opsætningen er sted.

Besvar