Svar

Wifi Extender / Airties


Badge +1

Hej Forum.

Var inde og teste mit WiFi med Mithjem appen. Jeg fandt ud af at jeg havde brug for (og ville teste) en booster. Jeg bestilte via appen.
 

Modtog i dag pakken. Det var så 2 pakker. En Booster (Air 4930) (Har en 5 GHz og en 2,4 Ghz knap på forsiden). Men der er også en anden enhed med. En lidt større boks (Air 4960X). 

Der er kun vedledning til hvordan jeg tilslutter Boosteren. Ikke Den anden boks? Aner ikke hvad jeg skal gøre ved den? Er der nogen der kan hjælpe med at kaste lidt lys over land?

 

På forhånd tak

Palle

icon

Bedste svar af Louise 3 October 2023, 11:25

Se original

7 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Airties 4960x https://yousee.dk/hjaelp/artikler/installer-din-wifi-booster/airties-4960x

Badge +1

Tak. 

Der havde jeg været. Men jeg forstår stadig ikke hvad forskellen på de to enheder er? Hvilken en skal jeg installere først? Skal den ene af dem være konstant tilsluttet Routeren? Når jeg har bestilt én booster, så kunne det være rart med en forklaring på at jeg modtager 2 enheder.

 

Palle

Omdømme 7
Badge +9

Det ved jeg ikke, har ikke brug for hverken den ene eller den anden, så det har jeg ikke sat mig ind i.

jeg ved dog at Router D6 og Coax Modem er en Mesh Node, så der skulle ikke bruges kablet forbindelse.

Omdømme 6
Badge +8

Hej @MrCologne 

Jeg vil meget gerne prøve at undersøge det nærmere. 

Hvilket modem har du fra os? 

Badge +1

Hej Louise.

Som dette her:

https://yousee.dk/hjaelp/artikler/opsaet-dit-internet/wifi-router-d6/fiber-1

 

pfh tak

Palle

Badge +1

Mit gæt er at jeg får 2 enheder med fordi mit modem ikke understøtter den funktion at tilføje nodes i sig selv. Derfor den ene af enhederne. Men installations vejledningen tager ikke højde for dette scenarie.

Omdømme 6
Badge +8

Selv hvis det var tilfældet, så plejer det at være to ens - men det kan selvfølgelig være lavet om, uden vi har fået besked om det. 

D6 burde dog være mesh node, men det kan være fordi dit modem ikke er firmware-opgraderet. 

Jeg vil gerne sørge for at der bliver kigget nærmere på det, og jeg har derfor sendt dig en privatbesked.

Besvar