Svar

Wifi-brugere på D6 router


Badge +1

Hvor mange wifi-brugere kan der samtidig tilsluttes en D6 router?

icon

Bedste svar af Leifband 3 November 2023, 20:32

Se original

14 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Det syntes ikke oplyst nogen steder, men det er helt uden betydning for en helt almindelig famillie.

Tages der udgangspunkt på Mobil bredbånd så kan der på den mindste Router være 16 enheder på, og på den største 64 enheder, men det kan næppe sammenlignes med fastnet bredbånd. (Coax, Fiber og DSL). Så det behøver du ikke være bekymret for.

Badge +1

Mange tak for svar.

Jeg har bare problemer med at tilkoble nogle smartplugs fra Kasa.

Du kan være ramt af bandsteering, som skjuler 2.4 GHz for enheder, som ikke før har været koblet på dit wifi. Du kan prøve at logge ind på D6 og midlertidigt deaktivere 5 GHz, indtil dine enheder er koblet på 2.4 GHz. 

Omdømme 7
Badge +9

Det plejer at være løsningen på det problem. Frekvenserne kan ikke adskilles, der udsendes kun et fælles SSID.

Badge +1

Det virkede fint på coax-routeren FAST3890 V3, Den kørte også med fælles SSID for 2,4 og 5GHz netværk. Mine KASA’er kan “se” netværket men ikke logge på.

Omdømme 7
Badge +9

Det er det samme på Coax Modems, de har samme problem grundet Bandsteering, der er ligeledes kun et synligt SSID.

Du må som skrevet ind på Routeren eller via Mit Wi-Fi App’en deaktivere 5 Ghz så de andre enheder kan komme på.

Adgang til Router fås ved at indtaste 192.168.1.1 i Browseren. Brugernavn er Admin + adgangskode.

Badge +1

Har lukket 5G netværket med kun 2,4 kørende. Kasa kan fremdeles ikke logge på netværket. Har prøvet at slukke for firewall men det hjalp hellere ikke. Min NAS der er fast fortrådet til routeren, kan hellere ikke tilgås.

Appen “Mit internet” virker hellere ikke.

Man kan blive lidt knotten med tiden.

Omdømme 7
Badge +9

Det har virket udemærket for andre brugere at deaktivere 5 Ghz for at tilslutte 2,4 Ghz enheder. Så hvad du så kan gøre vides ikke, medmindre du ikke har TV på forbindelsen, for så kan der bruges egen Router, det ydes der ikke support på. Der kan Streames TV med egen Router, men 5000 boksen kan ikke bruges.

Er ikke selv ramt af problemet, da der haves en KAON Router, den er fuld ud styrbar med hensyn til SSIDer og Kanaler. Den udleveres ikke længere til kunder.

Badge +1

Der ringer en Yousee tekniker i morgen så bliver problemet nok løst.

Mange tak

Omdømme 7
Badge +9

Lad os vide hvad løsningen bliver, så andre brugere kan få gavn af det. Bemærk You See yder ikke support på fremmed udstyr.

Badge +1

Skal nok give feedback. Jeg ser det som at det er routeren der har et problem da det har virket med en tidligere router.

Omdømme 7
Badge +9

Det er som skrevet det samme med 3890 Modems, de har også Bandsteering og de samme problemer med at få udstyr med 2,4 Ghz til at forbinde medmindre 5 Ghz er deaktiveret. Er det ældre Modems/ Routere, som f.eks den KAON jeg har, så har de ikke det problem da de ikke længere opdateres.

Badge +1

Hvad er den sidste software version til en A6 router? Min er 2.26.4.

Badge +1

Ja problemerne er løst. Problemet var at den gamle routers ip var 192.168.0.1 og den nye 192.168.1.1. Det skabte en del problemer, men i samarbejde med en dygtig Yousee tekniker, blev problemerne løst. Min NAS gav den største udfordring for den ikke har indbygget wifi. IP-andressen skulle nok have været ændret inden overgang til en ny router.

Besvar