Spørgsmål

Ustabilt internet der afbryder smarttv


Badge

Jeg har de seneste to uger oplevet, at mit Yousee internet kører meget ustabilt, og mit og smart TV dermed mister forbindelse i flere minutter, før det kan få forbindelse igen. Det sker også på min pc, hvilket ikke er holdbart, når jeg sidder og arbejder. 
 

Det har ikke tidligere været en udfordring, så hvad kan dette skyldes?


15 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Er der prøvet at køre en optimering.? Hvor langt er der fra Router/Modem til TV og PC.? Er der vægge imellem

Badge

Jeg ved ikke lige, hvad en optimering er.

nej ingen vægge. De er i samme rum, og der er 5 meter i mellem. 

Omdømme 7
Badge +9

Med en så lille afstand, så kan der kun være fuldt signal og styrke, så det kan ikke være årsagen, men prøv nu alligevel en optimering inden der gøres andet. https://yousee.dk/hjaelp/artikler/sadan-sikrer-du-den-bedste-wi-fi-forbindelse

Omdømme 7
Badge +9

Jeg sidder ca. fem meter fra min router der haves 1000/100 men på min bærbare pc køres kun 65/45, man skal ikke regne med meget mere uden at bruge kabel..

Omdømme 7
Badge +9

Har 300 og lidt til både op og ned på PC via Wi-Fi, er 3 M fra Router med en bærende væg i mellem. Forbindelsen er en 300/300.

 

Omdømme 7
Badge +9

Mit kører nu kun 32/58 men det er pga. en langsom pc. Min anden pc med kabel kører 975/975 med fiber

Omdømme 7
Badge +9

Har også Fiber. Kan ikke bruge Kablet forbindelse, der er ikke en Rj 45 Port på PCen, det er nu også ligemeget med den hastighed på Wi-Fi, det fås næppe bedre på den forbindelse.

Omdømme 7
Badge +9

Før havde jeg min fiber modem ude i gangen ti meter fra TV’et, der kunne godt virke med Wifi på TV’et, men min YS router er  1 meter fra TV’et kører med kabel og virkede i 21 dage med tennis uden udfald.

Men spørgeren har nok fået en Opdatering...

Omdømme 7
Badge +9

Hvis jeg er 10M fra Routeren, så er jeg ikke længere i lejligheden.

Omdømme 7
Badge +9

Min TV er i et hjørne af stuen, den gang var routeren i modsatte hjørne ude i gangen, jeg har en 10 meter kabel hængende som ikke kunne nå til TV’et…

Men spørgeren har vist ikke fortalt hvilken router haves...

Omdømme 7
Badge +9

Ja det er ukendt hvilken platform der haves og hvilken Router/Modem.

Badge

Det er 1000/100 Mbit, Coax via TV stikket. Jeg kan ikke få lov at lave en optimering, og det er en sagem Com router. 
 

Jeg overvejer efterhånden om, jeg skal skifte til Waoo fiber, når mit Yousee internet er blevet så ustabilt. 

Omdømme 5
Badge +8

Hej @Cecilietm 

Det lyder uden tvivl også rigtig irriterende. 

Nu hvor dine enheder er i samme rum som routeren, er der så noget af det som kører med kabel? Hvis ikke, så kunne det være interessant at se om samme problem opstår med kabel. Ikke fordi du så skal køre med kabel fremadrettet, men simpelthen så vi ved om problemet kun er på det trådløse eller om det er på selve forbindelsen. 

Badge

Jeg har ikke mulighed for kabel på mine enheder :) 

Omdømme 5
Badge +8

Okay - så må vi se om vi kan finde en løsning på anden vis. Det er dog ikke en garanti, hvis der ikke kan testes med kabel. 

Jeg har sendt dig en privatbesked. 

Besvar