Svar

UPLOAD SPEED AFHÆNGIG AF BROWSER....


Badge

Vi har lige fået 200/200 bredbånd via fiber. Vi har en HomeBox 4

Når jeg kører hastighedstest i Firefox og Chrome bliver resultatet KUN 200/2 (eller lige der omkring...)

Når jeg vil u/l ca. 1Gb data annoncerer disse to browsere omkring 2t u/l tid, men går i stå efter 5 minutter.

Kører jeg samme hastighedstest i Edge og i Ookla’s app bliver resultatet som forventet, 200/200 eller lige der omkring.

De 1Gb data u/l’s på ca. 5 minutter.

Jeg fatter ikke, hvorfor Firefox og Chrome ikke kører som Edge.

Har prøvet at resette routeren, men det hjalp ikke.

Ethvert hint der kan lade mig i retning af en løsning, vil blive værdsat højt!!

 

icon

Bedste svar af perjak 19 November 2023, 11:37

Se original

3 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Har også Fiber, bruger Chrome, Router er en KAON får denne hastighed på forbindelsen som er en 300/300. Så Chrome Browser er næppe årsagen.

 

Badge

Overskriften skulle have været

KAN IKKE UPLOADE I FIREFOX OG CHROME - GÅR FINT I EDGE

 

Tak til Radiomanden for kommentar...

Badge

Problemet er løst!

Testene blev udført på en ASUS ZEN BOOK (ca. 2 år gammel).

Inde  i MyASUS kontrolpanel er der en indstilling for Dataprioritering. Fire forskellige valg, foruden “Fra”.

Den satte jeg for nogle dage siden til “Prioriter produktivitets- kommunikationsopgaver...” da jeg alligevel var inde for at ændre en batteri-indstilling. Husker ikke hvad den var sat til før, men nok “Fra”.

Dataprioritering er nu slået “Fra”, og u/l speeden er - igen - ens i alle tre browsere og Ooklas app.

Jeg kan slet ikke se nogen logik i, at u/l reelt sættes ud af funktion i to browsere og fungerer som den skal i en tredje browser og en testapp ved at vælge en indstilling som den jeg valgte her….?

Nå, men endnu et eksempel på det gamle ordsprog: “Hvis skidtet virker, så hold fingrene væk!” 😎

Besvar