Spørgsmål

Upload falder regelmæssigt og router skal resettet ugeligt, FAST3890V2-RDK


Badge

Hej Yousee

 

Jeg kan se at flere har lavet lignende indlæg. 

Vi har en FAST3890V2-RDK, hvor at vi flere gange i løbet af de sidste 4 måneder har fejlmeldt til Yousee. Efter reset har den virket igen men efter en uges tid har jeg måtte resette endnu engang

Efter sidste supportsag er vi blevet enig om at hente en ny router. Jeg kan do blive bekymret efter flere indslag, at dette vil hjælpe hvis det er en firmware fejl.

 

Vores forbindelse er 1000/500.

 

I torsdag d. 10 aug omkring kl 2000 faldt opload til 50mps. Efter reset kom upload op på 430mps

I dag d. 13/08 omkring 1830 faldt den igen til omkring 70mps, men efter reset kan tester den 160mps.

 

Er der kommet en ny firmware version?

 

 

 


12 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Du har den sidst kendte firmware version. 

Omdømme 7
Badge +9

Efter reset har min v2 virker ret godt, bortset fra forleden nat hvor forbindelsen forsvandt, jeg slukkede helt

resten af natten men da jeg tændte blinkede up og downstream lamperne, hvorfor mon ? Virker igen.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Christina Chr

Velkommen på YouSee Forum😊

Det lyder irriterende at forbindelsen eller routeren driller dig👎🏻

Det du oplever synes jeg ikke umiddelbart jeg har hørt skulle være firmware relateret. 

Hvordan var det med den nye router - den har du ik fået sat til endnu eller hvordan? 

Prøv med den og bliver det ved at drille, så må vi jo fortsætte fejlsøgningen. Det kan ikke skade at få skiftet V2’eren ud til en V3.  

Omdømme 7
Badge +9

Vedr. fejl på mit modem, jeg ved godt up og downstream lamper blinker ved opstart, men den anden nat blev de ved at blinke da opstarten var slut, hvad kan årsagen mon være til det? Er ellers godt tilfreds med min v2.

Omdømme 2
Badge +3

Hej @Jorn-Hansen 

Det er svært at svare på hvad den konkrete årsag har været, men jeg tænker at det kan være relateret til en opdatering, som jo oftest kører om natten. 

Det kan også have været et kortvarigt udfald i forbindelsen (nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor længe, at lamperne blinkede) - men hvad der lige har været årsagen, det er svært at sige. 

 

 

Omdømme 7
Badge +9

Det skete ved 3 tiden om natten ca. jeg slukkede bare helt for modemmet, da jeg ikke lige brugte netstik, ved 7 tiden prøvede jeg at tænde igen, der lyste de to lamper igen, jeg lod dem bare blinke og lidt efter slukkede alle lamper og den startede op igen og det kørte.

PS. Har lige læst om jeres nye Mesh routere, men de kan vel ikke bruges hvis man bruger netstik kabler?

Omdømme 7
Badge +9

Hvis der bruges Rj45 og ikke Wi-Fi, så er extendere/Mesh/AP’er ligegyldige.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Jorn-Hansen 

Man kan kable fra MESH-noder (extendere) til sine enheder, men kvaliteten er stadig betinget af det Wi-Fi , der når frem til din extender. 

Det lader til, at du ikke har problemer mere, men skulle der ske problemer igen, så må vi se på din forbindelse 😊

Omdømme 7
Badge +9

Ja det er jo ikke ligemeget hvor man placerer extendere, de skal have et fornuftigt signal. Det bør ikke være svagere en det den Røde søjle viser, er det som den anden viser, så er det ikke brugbart.

Vandrette tal, kanalnumre, Lodrette tal styrke målt i dBm. Under -60 dBm er ikke godt.

 

Omdømme 7
Badge +9

Jeg troede det var nye routere, men det er extendere, men dem har jeg ikke brug for tvet er lige ved siden af modemet og mine iPads ligger nær ved kan se jeg har godt 400 mbps i speed.

Btw, mange nætter jeg er oppe bruger jeg en ipad og tv, hvor jeg ikke behøver mit ys net da jeg stadigvæk har mit 12 år gamle fiber i reserve…

Omdømme 7
Badge +9

Du betaler for 2 aktiver forbindelser.? Hvad er fidusen ved det.?

Omdømme 7
Badge +9

Jeg har beholdt fiber til min PC, da jeg ikke troede YS nettet kan trække det hele, altid godt at have i baghånden, da ipads og mobilen automatisk skifter, skulle YS nettet falde ud, og jeg har kun fire stik i routeren, men bruger 5.

Besvar