Spørgsmål

Skifte navn på sin routers 2,4 GHz


Badge

Vil gerne skifte navn på min 2,4GHz “sender” da min gulvvarme og vindue etc. kun kan bruges hvis de er tilsluttet 2,4GHz og router blot skifter automatisk mellem 5GHz og 2,4GHz.

Har hidtil blot brugt en wifi extender hvor både2,4 og 5 fremgår, men vil gerne undgå extender hvis det kan løses på min router.

Har forsøgt at give 2,4 samme navn som min extender 2,4 for at være fri for at sætte alt op påny.

Men router vil åbenbart ikke tage hele navnet WifiBE70_EXT 2,4 ???

Er det en helt forkert tanke eller er der noget jeg gør forkert?

på forhånd tak for svar ( en ikke særlig IT-kyndig )


4 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

På 3890 Coax Modems og på D6 til Fiber kan 2,4 og 5 Ghz ikke adskilles der er kun et SSID for begge frekvenser.

Der kan slukkes for 5 Ghz således at der kan forbindes til 2,4, efterfølgende kan 5 Ghz aktiveres igen.

Badge

tak for dit svar ;-) MEN du bliver nok nødt til at forklare lidt mere….please.

Altså jeg lukker ned for 5GHz og tilslutter varmepumper, gulvvarme på det 2,4GHz som nu er det eneste der sender. Kan varmepumper, gulvvarme og gulvvarme så bagefter selv finde 2,4GHz selv om der nu er tændt for både 5GHz og 2,4GHz ? Og de i iøvrigt hedder det samme altså WifiBE70?

tak for dit svar og tålmodighed 

 

Omdømme 7
Badge +9

Det er en løsning andre har brugt, så derfor skulle det da også virke hos dig. Der er kun et synligt SSID, og ikke som med den gamle FW hvor der var et for hver frekvens som man kunne navngive seperat, så man direkte kunne se hvilket der var forbundet til. Det er dog stadig muligt internt at give dem hver sit navn.

Badge

Tak for svar…👍🏻….. jeg vil prøve at gøre som du siger, men når det nok ikke i denne weekend (det er i sommerhus problemet er) 

iøvrigt synes jeg ikke det er helt problemløst påny at tilslutte varmepumpe, Velux vindue etc så jeg skubber det nok lidt….🤔🙄

Besvar