Spørgsmål

Sagem 3890V3


Badge +1

Er jeg den eneste der oplever - når der logges ind med 192.168.0.1 - at den default skriver brugernavn ‘patio001’ og kodeord *****, der ikke fungerer?

Når jeg ændrer til ‘admin’ og oplyst kodeord fungerer det ok, men rimeligt irriterende… 

YouSee’s nytteløse kundeservice vil/kan ikke svare på det.

Niels


13 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Du er vist den første der skriver om det her på Forummet, for normalt er brugernavn som Default Admin, det er det på alle YS Modens/Routere, og så en adgangskode. Det må være en ny irritation der er kommet udover dem der der er der i forvejen.

Omdømme 7
Badge +9

Har du været inde i din browsers indstillinger, og se om det er noget du kan slette? 

Omdømme 7
Badge +9

Det er jo noget der kommer frem efter der indtastes Modemmets URL og man er på log In siden på det. Så står der patio001 i stedet for Admin som er det normale brugernavn.

Badge +1

Radiomanden: Tak for præciseringen!

Omdømme 7
Badge +9

Har du prøvet at nulstille din router? 

Badge +1

Nej endnu ikke, JEG ØNSKER AT VIDE OM DET ER GENERELT. Altså med den ‘nye’ januar-sw.

Omdømme 7
Badge +9

Som jeg skrev, så er det ikke noget andre har skrevet om, så derved er det svært at sige om det er noget som er generelt, hvilken FW har du på Modemmet.?

Den seneste er 77.15.19.1

Badge +1

Radiomanden: FAST3890V3_NUUDAY-SIP-RDK_77.15.19.1

Badge +1

Radiomanden: Har du selv et 3890V3?

Omdømme 7
Badge +9

Det har jeg haft, men der kan ikke længere fås You See via Coax, men TDC Net har lagt Fiber ind, så er på YS igen.

Omdømme 4
Badge +4

Ikke noget jeg har hørt om eller oplevet selv..

Lader til det brugernavn måske er blevet gemt ved en fejl, måske da der oprettet et bogmærke ?

I første omgang gå ind og kig på gemte bruger/koder og slet dit bogmærke.. Slet alt historik over besøgte hjemmesider. 

Gå så ind på siden igen, log in og der efter gem siden som bogmærke.. Så burde den huske din bruger/kode til næste gang. 

Det er normalt browseren, der autoudfylder sådanne felter, baseret på informationer, som man tidligere har indtastet (i en eller anden formular).

Jeg er på samme firmware og mit felt bliver ikke autoudfyldt med det brugernavn, så det ligger nok ikke i firmwaren. Firmwaren beder dog browseren om ikke at huske/autoudfylde loginfelterne. Hvilken browser bruger du her?

Hvis man tilgår modemmet via 192.168.100.1, som er ukrypteret, så ignorerer flere browsere det med ikke at autoudfylde felterne. Her støder man dog ind i en anden uhensigsmæssighed i firmwaren, hvor browseren gemmer et ugyldigt password til næste gang.

Badge +1

PW og Logan: Har fundet ud af det: I Edge-indstillinger>profiler>adgangskoder har jeg slettet 192.168.0.1 og på ny givet tilladelse til at gemme. Således gemmes nu ‘admin’ ok korrekt kodeord. Dejligt og tak! Utroligt at youSee’s såkaldte kundeservice ikke har kunnet/villet hjælpe...

Besvar