Svar

Problem med at logge på sharepoint via min router


Badge

Jeg kan lige pludseligt ikke logge på mit firma sharepoint via 
min router, det har jeg kunnet indtil medio sidste uge. 
måske der er sket en opdatering ??
Hvad gør jeg ?? og hvordan kommer jeg på igen??

icon

Bedste svar af Radiomanden 12 March 2024, 17:24

Se original

11 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Har du prøvet om problemet også forekommer når telefonen bruges som Hotspot.

Badge

Radiomanden, vi kan godt komme på via mobiltelefonen, det må vist være noget med opdatering i Routeren, tænker jeg, men jeg har overhovedet ingen forstand på det. 

Det et et generelt problem i øjeblikket. Nogle udbyderes DNS kan ikke pege på sharepoint.com i øjeblikket. Det er bl.a. tilfældet med Yousee.
For hver enhed (PC eller mobil)  somdu bruger, kan du gå ind i netværksindstillinger/WiFi og ændre DNS til “manuel” og angive 8.8.8.8 som DNS (det er Googles DNS)

 

Badge

Tak Ekmik, 
Hvor kan man finde den oplysning som du har fundet frem til, mange tak for din indsats. 
MVH
Freddy 

I appen "Microsoft 365 admin” under Ttilstand/Tjenestetilstand" kan man læse om det. Tror desværre at du skal have administrator adgang for at bruge app'en?.

Yousee har mig bekendt ikke meldt noget ud om det.

 

Omdømme 6
Badge +8

Tak Ekmik, 
Hvor kan man finde den oplysning som du har fundet frem til, mange tak for din indsats. 
MVH
Freddy 

Rigtig mange bruger en VPN opkobling fra hjemmet til arbejde, men det lyder ikke som det er tilfældet her.

Nej hvis man logger direkte på arbejdspladsens net via VPN, så undgår man vel at bruge yousee’s DNS.

Men for mange - især mindre virksomheder - er sharepoint løsningen via office365 oplagt, også hvis man - som vi f.eks. gør - inviterer gæster til teams kanaler.

Det undret mig virkelig at Yousee ikke har meldt problemet ud 

 

Omdømme 6
Badge +8

Hej 

Vi er bekendt med problemet, men det er korrekt at der ikke er meldt information ud eksternt. Jeg ved ikke hvad årsagen til det er. 

Vi kan tilbyde at oprette en fejlmelding til vores remote-afdeling, som så giver besked når fejlen er rettet. Hvis du ønsker det, så vend gerne tilbage her - så får vi sat det i gang. 

Badge

Louise, ja tak, sæt igang og meddel gerne tilbage når problem er løst 
MVH

Omdømme 6
Badge +8

Det gør vi. Jeg har sendt dig en privatbesked, så vi kan få det sat i værk. 

Besvar