Spørgsmål

manglende tildeling af IP adresse


Badge

Hej. 
 

Vi har solceller på taget, og dermed en inverter. På vores app kan vi så følge produktionen. Nu er problemet pludselig at den melder fejl. DHCP, manglende tildeling af IP adresse. Vi kan genstarte router og inverte, så duer den, men kun i 6-8 timer, så er problemet der igen, ingen forbindelsen til wifi. Alt andet , iPad, tv og telefoner fungerer uden problemer. Har talt med Yousee, som siger , tal med dem hvor du har købt solcellerne, og det er dem der har lokaliserer fejlen, men de kan altså ikke tildele inverteren en ip adresse. Hvad gør vi. 😬 


2 Kommentarer

Hvis vi antager, at det reelle problem er dit wifi-net, så er det med DHCP en bivirkning. Mange har haft diverse problemer med wifi og specifikke wifienheder (særligt dem, der kun forstår 2,4 GHz). Problemer med både at få enhederne koblet på (uden først at slukke for 5 GHz), og med derefter at forblive koblet på.

Disse problemer er opstået i forbindelse med ny firmware. Den forsøger af optimere wifi-nettet, men på en måde som en del enheder ikke bryder sig om.

Dvs. et bud på dit problem er den nye firmware. Hvem har den egentlige skyld, hvis disse tiltag er synderen? Det har firmwaren, fordi disse tiltag ikke er en del af wifi-standarden.

Badge

Hej igen. 
lad os antage at problemet er firmware , men hvad gør jeg så? Jeg har en D6 router. Skal lige siges jeg ikke er en ørn til alt det her. 
 

Besvar