Kun 100 mbit på ethernetkabel - betaler for 300mbit


Badge

Vil gerne melde mig køen af kunder der har problemer at min 300Mbit forbindelse kun leverer 100Mbit/s hastigheder fra YouSee modems ethernetporte. Efter en snak med kundeservice blev jeg bedt om at hente nyt modem i Yousee butikken i Hillerød, fordi de mente at det med 100% sandsynlighed ville løse problemet, selvom jeg gjorde opmærksom på at modemmet nok skal have ny firmware, da der er flere tråde som peger på et firmwareproblem. 

Jeg kan genstarte mit Sagemcom 3890V3 modem og kortvarigt opnå hastigheder på 300 Mbit/s, men efter få minutter er hastigheden igen nede på 100 Mbit/s .

Jeg har forsøgt alle porte på YouSee modem, udskiftet cat5e / cat6 ethernetkabler og fået tilsendt nyt modem fra Yousee. INTET har virket.

Jeg kan læse adskillige kunders beskrivelser af dette problem her på forum.

Problemet har stået på i flere måneder og regningen har været den samme til trods for der kun leveres 1/3 af den lovede hastighed. 

Opdater venligst mit modem, så jeg kan få den lovede hastighed tilbage.


2 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Hvor hurtigt kører dit Wifi? Feks. har jeg 1000/100 men mit Wifi kører 65/65 ca.

Jeg har ikke målt på mit YS net med kabel…

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Dari 

Velkommen til YouSee Forum 😊

Der har rigtigt nok været en generel fejl på den gamle firmware, men alle modems burde faktisk være opgraderet til den firmware hvor fejlen er rettet. 

Vi skal have tjekket op på, om du ikke har fået den nye firmware, samt sendt den afsted til dig hvis det er tilfældet. Jeg har derfor sendt dig en privatbesked. 

Besvar