Spørgsmål

Kan ikke åbne porte på Sagecom FAST 3890V3


Badge

Jeg er simpelthen ved og blive godt og grundig irriteret over det nye layout og firmware på routeren

I forbindelse med åbning af port 1194, og 21. Men det kan simpelthen ikke lade sig gøre

 

Har forsøgt og slå firewall helt fra, men portene er stadig ikke åbne, ligeledes har jeg også oprettet port forward, som heller ikke har hjulpet på det. Dobbeltjekket med website der tjekker om porten er åben, men niks


Skal blandt andet bruge 1194 til opsætning af openVPN, men det er i øjeblikket umuligt, hvor den strøg lige igennem dengang med det andet layout og firmware. Nuværende: FAST3890V3_NUUDAY-SIP-RDK_77.15.19.1

 

Hvad kan jeg gøre?


8 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +8

I OpenVPN… er 1194 ikke UDP Port og er Port 943 TCP ikke den du skal åbne, så du tilgår serveren fra https://din.vpnserver.com:943/

Badge

Der står bare mange steder at det er 1194 for openvpn

 

samtidig skal nord vpn også sættes op til en Asus router (Yousee skal ikke i bridge, da denne bliver brugt til wifi og alt andet). Asus er kun til at jeg kablet på en computer kan tilgå et vpn med det samme fra den

 

Her er det ved NordVPN også 1194

 

Omdømme 7
Badge +9

Du kan da ikke bruge din Asus på YS Routeren uden at den er i Bridge, eller er der noget jeg har overset.

Badge

Jeg troede egentlig godt den ville kunne bruges som en slags extender, er stærkt overbevist om at have gjort det før. Wifi er slået fra på den nemlig

 

Men derfor burde porten stadig være åben når jeg forsøger på admin panelet at slå firewall fra

 

Gør jeg det og tester på diverse port-checker sider, så er den lukket

Omdømme 6
Badge +8

Jeg troede egentlig godt den ville kunne bruges som en slags extender, er stærkt overbevist om at have gjort det før. Wifi er slået fra på den nemlig

 

Men derfor burde porten stadig være åben når jeg forsøger på admin panelet at slå firewall fra

 

Gør jeg det og tester på diverse port-checker sider, så er den lukket

Du kan godt bruge din Asus router bagefter youSee router uden bridgemode, men så kører du dobbelt NAT som ikke er så hensigtsmæssig.

Det ville være bedre at sætte din Asus router i en port med DMZ aktiveret eller bruge en client på computer.

Badge

DMZ forsøgte jeg med uden held. Ved det skal port 1194 vel også stadig være åben?

Badge

Kan se DMZ er slået til for 192.168.0.71 som er den Asus routeren er på. Den er sat i med Lan fra YC til Asus. Stadig er porte lukket

Omdømme 6
Badge +8

Kan se DMZ er slået til for 192.168.0.71 som er den Asus routeren er på. Den er sat i med Lan fra YC til Asus. Stadig er porte lukket

Du skal åbne porte i Asus router, når du sætter den til i dmz mode er alle porte åbne i youSee router på valgte Lan port.

Besvar