Spørgsmål

Internet Throttler hver 3-4 dag


Badge

Hey

Jeg har en F@ST (Joke uden lige) 3890V3 W Yousee i “bridge mode” med Unifi udstyr sat bagved.
Alt er forbundet på Ethernet og switche er bundet op med 10gbps fiberconnections internt i vores rækkehus.

Der er opsat UAC-AC Pro Accesspunkter på Wifi (altså INGEN wifi fra Yousee)
På Kabel kører jeg på en god dag 890Mbps↓460↑
På Wifi Kører jeg typisk en 250↓220↑

Når Mit internet så har kørt en 2-3 dage falder hastigheden til ca. 90↓90↑

Nu har jeg 3 gange henover den sidste måned fejlsøgt på KRYDS i tværs.
Dette inkludere, at fjerne ALT 3.part netværksudstyr. 
At tilslutte en stationær PC på Ethernet DIREKTE på Router og ligegyldigt hvad jeg gør vedbliver hastigheden 90↓↑

det ENESTE der hjælper er, at jeg genstarter mit Modem.
Så snart jeg gør det flyver hastigheden op i nærheden af det jeg RENT faktisk betaler…

jeg er en kende træt af, at ringe ind til velmenende supportere der vrøvler løs om “den nye wifi” når det HELT Åbenlyst ikke handler om LAN, Wifi eller min Computer…

Jeg Mistænker, at den hastighed jeg betaler for ikke kan bæres af vores infrastruktur uden for huset…

P.s. jeg har INGEN Skillefiltre, 
Jeg har INGEN COAX splittere
Jeg har fået efterset min installation af en Yousee Teknikker for et par år siden ifm. indflytning
Der er opsat specielt “yousee godkendt” kabel mellem udgang i væg OG modem
Modem er også skiftet

nogle gode ideer?
jeg er faktisk RET træt af, at skulle reboote mit modem hver 2-3 dag for, at få det jeg betaler for...


12 Kommentarer

Hvad er hastigheden på modemmets netværksport? Den nye nuudayfirmware har en kendt fejl, som sommetider får portene til at køre 100 Mbit/s.

Badge

​​​​​​Hvad er hastigheden på modemmets netværksport? Den nye nuudayfirmware har en kendt fejl, som sommetider får portene til at køre 100 Mbit/s.

Nu har jeg så også genstartet mit Modem (som det eneste jeg har påvirket) og har “almindelige” hastighed igen…
 



for øvrigt, tak for svar og kommentar :)

Ja, det er op ad bakke med det modem. Næste gang, så prøv at se, hvad Unifi siger om porthastigheden (kan ikke ses i modemmet, hvis det er nuuday-firmwaren).

Hvis det er porten, så har de eftersigende en rettelse klar. Vi må så se, hvor stabil den rettelse er. 🙂

Badge

Ind til videre har det kørt som “forventeligt” … men når det sker næste gang kigger jeg efter hastigheden på uplinket … Tak

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Juleulven 

Det er rigtigt som Logan skriver, at der er en fejl, hvor netværksportene på routeren kun kører 100 Mbit, så ja, hold gerne øje med om det er det der sker. 

Hvis det ikke er det der sker, så ville jeg prøve at teste uden om eget udstyr sat til routeren. 

God dag.

Badge

  

Hej @Juleulven 

Det er rigtigt som Logan skriver, at der er en fejl, hvor netværksportene på routeren kun kører 100 Mbit, så ja, hold gerne øje med om det er det der sker. 

Hvis det ikke er det der sker, så ville jeg prøve at teste uden om eget udstyr sat til routeren. 

God dag.

Hej Kasper

Der er forsøgt uden om eget udstyr  … (skrev jeg også i indledning) … 
Men jeg kan bekræfte, at WAN-AUTO-Negotiated Speed er 100mbps når fejlen opstår...
 


Jeg har også forsøgt, at gennemtvinge 100DMbps FDX i min Router og gøres det mister jeg internetforbindelsen.
Det mest facinerende er, at hvis jeg gennemtvinger 100Mbps FDX (altså = autonegootiated speed) så har jeg HELLER ingen internet forbindelse..

I Samme sekund jeg sætter min router til “auto negotiate” får jeg internet igen … 
Dog 90/90 Mbps ...


Og vælger jeg så lige, at reboote modem (som det eneste) jeg piller ved så har jeg mit internet igen ...
Det eneste der konkret hjælper er altså, at reboote modem.

 

Badge

nu har jeg ikke opsat aktiv monitorering men dette er loggen fra min egen Router …
 

Den ser altså, at der opstår fejl og “dårlig” forbindelse….
 

Yousee mener, at portproblemet er fixet i version 77.15.17 af nuudayfirmwaren. Kasper kan måske arrangere en manuel opgradering, hvis du ikke vil vente på den automatiske.

Badge

så skete det igen, sad og streamede “fodbold” fra Yousee Play … Streaming stoppede og Router meldte fejl. Efter ca. 15-30 sekunder retablerede forbindelsen sig men nu står “WAN-LAN” AutoNegotiated speed til 100mbps
 

 

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Juleulven 

Jeg beklager det driller. Jeg har sendt dig en privatbesked, så vi kan se nærmere på sagen😊

Badge +1

Og hvad var løsningen så….. kunne være interessant for andre :-)

Badge

Og hvad var løsningen så….. kunne være interessant for andre :-)

Firmware opgradering af Coax Modem/Router

Besvar