Svar

Ingen net kan ikke forbinde til WiFi


Badge

Her er stikkene 

Her routeren 

Nogle ved hvad kable man kan bruge til at forbinde disse 2?? Så der net. 

icon

Bedste svar af Radiomanden 25 November 2023, 22:35

Se original

20 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Modem skal tilsluttes i TV udtaget med en Data adapter, eller  det skal skiftes ud med et udtag der både har TV og Data.

Omdømme 7
Badge +9

Her var en tekniker fra Yousee på besøg og skiftede udtaget i væggen til som Radiomanden siger en med tv og data udgang. De gule stik er hvor net kabler isættes til PC og TV.

Omdømme 7
Badge +9

Det er dog ikke en nødvendighed at bruge LAN, da enheder (TV, PC, og IOT enheder) i dag har Wi-Fi.

Har du evt. et teknikskab, hvor du kan tilslutte det?

Omdømme 7
Badge +9

En Router/Modem i et skab er ikke en god idé, det er en Wi-Fi dræber.

Det er rigtigt, men det er ikke usædvanligt at der findes en tilslutningsmulighed der (der, hvor tv/data-splitteren sidder).

Omdømme 7
Badge +9

Det er der nok i nye huse, men andre steder er det ikke sandsynligt. Splitteren er i TV udtaget.

Der er udtag til rj45 ved siden af, så der skulle være en chance.

Omdømme 7
Badge +9

Det kræver at enheder kan bruge det, men der er jo mange der ikke kan, og hvorfor kable når der kan bruges Wi-Fi.

Omdømme 7
Badge +9

YS anbefaler man bruger kabler hvis muligt er meget mere stabil forbindelse, ved af egen erfaring…

Omdømme 7
Badge +9

Bruger kun Wi-Fi, der er helt stabilt, PC kan ikke bruge andet.

Badge

Modem skal tilsluttes i TV udtaget med en Data adapter, eller  det skal skiftes ud med et udtag der både har TV og Data.

Tak for hjælpen forhåbentlig kan YouSee lokkes til dette...

 

Omdømme 7
Badge +9

Ja det kan de, før i tiden var filtret altid medleveret, men ikke længere, da det nu formodes at vægdåsen har begge tilslutninger.

Hvilken internethastighed har du bestilt? Jeg tror nu nok, at de stadig sender denne adapter (som de kalder rygsækken) ud til kunderne, men den duer kun op til 300/60 Mbit/s.

Omdømme 7
Badge +9

Den passer heller ikke til det udtag, den er beregnet til et med både Radio og TV, men det kan da være at de har en der kan tilsluttes et enkelt udtag. Men ja det bedste er at få udtaget skiftet til et med Data/TV, som jeg også fik da jeg havde en hurtig Coax forbindelse. Har Fiber nu, da  YS ikke længer kan levere på Coax her.

Jeg skulle lige til at skrive, at adapteren slet ikke passer til hans vægdåse. 🙂

En anden ting: Hvis der er bestilt gigabit, så følger der automatisk en tekniker med - hvis boligen står til ikke tildligere at være klargjort til det (ellers kan den være klargjort til det et andet sted end ved denne vægdåse).

Omdømme 7
Badge +9

Det må @Holgenll få en teknikker til at se på, igen det er klart bedre at få den skiftet i stedet for at bruge et påsætnings filter.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Holgenll 

Har du fået løst det og tilsluttet routeren et andet sted eller?😊

Det filter der følger med routeren/startpakken skal rigtig nok sættes i et antennestik med radio + tv-udgang. Så det kan du ikke bruge.

Når der kun er en tv-udgang, så kan man vist få en F-connector adapter, så du kan sætte routeren  direkte antennestikket på billedet. Prøv at Google “F-hun til coax hun omsætter”. Jeg tænker det er så noget du skal bruge til det stik, som du har sendt billede af.

Hvis der også skal sidde tv på det stik dér, så skal der f.eks. trækkes en stump antennekabel fra stikket via f-connector adapter til en fordeler med f-connector hun terminaler.

Alternivt skal routeren tilsluttes længere bagud i antenneinstallationen, ved f.eks. et teknikskab, hvor der sidder antenneinstallation. 


Hvis produktet kræver teknikerbesøg, så burde systemet melde om det og min kollega skulle have informeret herom. 

Giv os endelig en opdatering på sagen😊

Omdømme 7
Badge +9



Alternivt skal routeren tilsluttes længere bagud i antenneinstallationen, ved f.eks. et teknikskab, hvor der sidder antenneinstallation. 


 

Det er da bestemt ikke en løsning langt de fleste steder, og derudover en dårlig løsning, da placering af et Modem et sådan sted er en Wi-Fi dræber.

Den anden placering (hvis den findes) kan bruges midlertidigt, hvis den er for dårlig. Hvis der sidder en tv/data-splitter et sted, skal den måske omstilles for at få returvej i vægdåsen.

Besvar