Spørgsmål

Ikke alle enheder får adgang til internettet


Badge

Jeg har en Sagemcom Fast 3890V3 router. Jeg har et tilbagevendende problem. Pludselig er det ikke alle enheder der få adgang til internettet, de kan se lokalnetværket, men ikke internettet, andre enheder har ikke problemer. Det opstod første gang for et par måneder siden. Jeg genstartede routeren, og resatte den, det hjalp ikke, der blev tilkaldt en servicemontør, men et par timer før han kom, gik problemet i sig selv. Den gang kunne kunne jeg ikke få min pc på internettet med mindre jeg brugete min telefons hotspot som mellemled. Denne gang kan jeg godt få PCen på internettet, men ikke via ethernet, kun via wi-fi, det er ikke wi-fi direkte fra routeren (står i stuetagen, PC en på første sal) men fra et acces point der er tilsluttet samme Ethernet switch som PCen. Er der nogen der har en idé om hvad der går galt?


5 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +8

Hej @MartinBratbo 

Det er svært at sige herfra hvad årsagen er, når det kun rammer nogle enheder. Det tyder på at det godt kunne være lokalt - måske noget med din switch. 

Kan internettet ikke række til første sal uden om switchen/access pointet? 

Hvilken fejl fik du på den stationære da du forsøgte med kabel? Kom der bare ikke forbindelse, altså som om computeren ikke “fangede” kablet? 

Badge

Nej  det er afgjort ikke switchen der er problemet.

  • For det første er der forbindelse til routeren via ethernet, der er bare ikke internetadgang
  • Det ses klart på wi-fi signalstyrken at det er acces pointet 2m fra pc der forbindes til, wi-fi fra routen kan slet ikke nå samme styrke igennem betondækket. Acces pointet hænger på samme  switch som computeren forbindes til.
  • Når der forbindes til wi-fi i stuen får alle enheder forbindelse til routeren, og nogen enheder får internetadgang, mens andre ikke får internetadgang. og det skifter lidt for nogen af  enhederne om de får internetadgang.

For mig er dette klare indikationer på at det er routeren der er problemet.

Det er bekymrende da jeg får behov for at arbejde det meste af næste uge, og er nervøs for at noget af det ,der nu har forbindelse , mister den.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @MartinBratbo 

Du må meget gerne prøve at kable direkte til vores router, hvor du har pillet eget switch og accesspoint fra, så vi kan få afklaret om problemet er isoleret til routeren. 

Vi ser frem til at høre fra dig igen.

Badge

Jeg har lokaliseret problemet til routeren og løst det. Jeg resatte roteren det virkede. Jeg var lidt tøvende med at gøre det, for et par måneder siden havde jeg et tilsvarende problem og da jeg resatte, virkede det som om problemet blev større. Men denne gang virkede det.

Badge

Jeg har et lignende problem. For at opsummere problematikken:

Alle mine trådløse enheder har adgang til internettet gennem wifi på Yousee’s router, uanset hvilken browser der benyttes.

Med min stationære pc forholder det sig anderledes: Tilkobles den trådløst er der adgang, uanset hvilken browser jeg bruger. Men tilkobles pc’en kablet, bliver alle websites blokeret for adgang gennem Edge og Chrome, men Firefox har normal adgang til internettet. Det samme gælder de programmer, der benytter sig af automatisk opdatering via nettet - alt dette fungerer upåklageligt. Kun Edge og Chrome er blokeret.

Jeg har prøvet stort set alle forslag, som jeg har kunnet støve op på nettet. Jeg har gendannet computeren til et tidspunkt, der lå længe før fejlen indtraf. Jeg har fjernet alle udvidelser i Edge og Chrome og nulstillet programmerne og slettet og geninstalleret dem. Jeg har nulstillet winsock. Jeg har nulstillet routeren osv. Intet hjælper.

Men alt andet virker fint. Mine netværksprintere fungerer som de skal, jeg har adgang til min NAS, min Nvidia Shield kører upåklageligt kablet gennem routeren.

Så hvad er der galt med Edge og Chrome???

Besvar