Spørgsmål

Google Nest Wifi fremfor D6 på fiber.


Badge

Hej med jer.

Vi har fiber, og har udover det "smukke" fiber modem fra NOKIA på væggen fået en D6 router  med.

Jeg har også købt Google Nest Wifi, og ville helst eliminere D6 routeren for at få det så clean og simpelt som muligt.

Jeg har prøvet bare at tage WAN stikket ud af D6 og ind i nest, men konfigurationen kommer ikke i mål.

 

Vi kører ikke TV via yousee, så det er ikke en faktor at tage højde for.

D6 stod ved siden af tilsluttet strøm men uden WAN under opsætning, er bekendt med det kan være et problem.

Under opsætningen er der muligheder for at opsætte WAN indstillinger via DHCP, Statisk IP eller PPPoE. Jeg kan ikke finde data omkring dette på Yousee's hjemmeside.

 

Er det umuligt at gå uden om D6, eller skal der bare lidt dybdegående viden til?

 

Mvh Kneis


10 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Der kan sagtens bruges egen Router på en YS Fiberforbindelse  når der ikke haves TV via forbindelsen. Der lidt at læse om det her i de disse link.  https://hwt-test.dk/forum/353178/opsaetning-af-egen-router-paa-yousee-fiber

 

Omdømme 6
Badge +8

Hej med jer.

Vi har fiber, og har udover det "smukke" fiber modem fra NOKIA på væggen fået en D6 router  med.

Jeg har også købt Google Nest Wifi, og ville helst eliminere D6 routeren for at få det så clean og simpelt som muligt.

Jeg har prøvet bare at tage WAN stikket ud af D6 og ind i nest, men konfigurationen kommer ikke i mål.

 

Vi kører ikke TV via yousee, så det er ikke en faktor at tage højde for.

D6 stod ved siden af tilsluttet strøm men uden WAN under opsætning, er bekendt med det kan være et problem.

Under opsætningen er der muligheder for at opsætte WAN indstillinger via DHCP, Statisk IP eller PPPoE. Jeg kan ikke finde data omkring dette på Yousee's hjemmeside.

 

Er det umuligt at gå uden om D6, eller skal der bare lidt dybdegående viden til?

 

Mvh Kneis

Det er relativ simpelt.. sæt din Google Nest Wifi til fiberboks, login på din egen router og sæt VLAN til 101, så burde det køre, prøv det.

Badge

Hej med jer.

Vi har fiber, og har udover det "smukke" fiber modem fra NOKIA på væggen fået en D6 router  med.

Jeg har også købt Google Nest Wifi, og ville helst eliminere D6 routeren for at få det så clean og simpelt som muligt.

Jeg har prøvet bare at tage WAN stikket ud af D6 og ind i nest, men konfigurationen kommer ikke i mål.

 

Vi kører ikke TV via yousee, så det er ikke en faktor at tage højde for.

D6 stod ved siden af tilsluttet strøm men uden WAN under opsætning, er bekendt med det kan være et problem.

Under opsætningen er der muligheder for at opsætte WAN indstillinger via DHCP, Statisk IP eller PPPoE. Jeg kan ikke finde data omkring dette på Yousee's hjemmeside.

 

Er det umuligt at gå uden om D6, eller skal der bare lidt dybdegående viden til?

 

Mvh Kneis

Det er relativ simpelt.. sæt din Google Nest Wifi til fiberboks, login på din egen router og sæt VLAN til 101, så burde det køre, prøv det.

Når du siger login på min egen router, så mener du fra en pc der er kablet til den nye tilsluttede router, korrekt?

Omdømme 6
Badge +8

Ja kabel er det bedste første gang, men wifi kan også gøre det.

Badge

Kan godt se jeg er lidt på udebane. Har fundet noget setup navn og kode på undersiden, men kan ikke bruge det som adresse til at tilgå routeren.

192.168.1.1 virker heller ikke.

Kan I hjælpe med en mini guide til dummies til hvordan jeg kommer ind på min google nest router?

Omdømme 7
Badge +9

Der må da fremgå af den medfølgende manual.

Badge

Der må da fremgå af den medfølgende manual.

Jeg kan have overset noget, men umiddelbart er det ikke Googles hensigt at man skal pille sådan I den. Jeg ser også mange køre deres yousee leverede router i bridge når det er google nest, simpelthen bare fordi det er det nemmeste.

Jeg tror jeg har fundet IP via cmd prompt og fundet default gateway, men der får jeg "site not found". 🤣

Omdømme 6
Badge +8

Prøv at reset den og sæt den direkte til bagefter

Sørg for den har den nyeste firmware, ved at sætte bagefter YS router opdater og pil YS router fra.. reset Google nest og sæt direkte til

håber det giver mening

 

Omdømme 6
Badge +8

Det er muligt, at den nyeste firmware stadig ikke understøtter det korrekte VLAN tag på TDC netværk.

Hvis ikke det lykkedes med nyeste firmware, må du sætte den bagefter youSee routeren.

Der må da fremgå af den medfølgende manual.

Jeg kan have overset noget, men umiddelbart er det ikke Googles hensigt at man skal pille sådan I den. Jeg ser også mange køre deres yousee leverede router i bridge når det er google nest, simpelthen bare fordi det er det nemmeste.

Jeg tror jeg har fundet IP via cmd prompt og fundet default gateway, men der får jeg "site not found". 🤣


fik du det løst? Regner med at køre samme setup som dig, da D6 simpelthen er for ustabil.

Besvar