Svar

Gateway: Blocked device list


Badge

Som straf troede jeg lige at jeg var smart og tilføje min søns msi bærbar på "add this device to Blocked Device List. 

Men har vist sig efter god opførsel at den liste "for mig" ikke kan findes på mit fast 3890v3 router. 

Jeg kan koble hans pc på wifi men uden mulighed for netforbindelse.  

Kan se i log at der bliver registreret en block af Mac adresse.  

 

Mvh en DUM! FAR! 

icon

Bedste svar af Logan 24 October 2023, 09:43

Se original

20 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Vælgetuniktbrugernavn 

Velkommen på YouSee Forum😊

Kan du ikke fjerne sønnikes PC fra listen derfra, hvor du også registreret den? Jeg forstår det ikke helt😁

Hvilket udstyr har du og har du evt. overvejet at nulstille det? 

Jeg håber, at mit svar kan spore dig i retning af en løsning! 

God dag.

Badge

Hej @Vælgetuniktbrugernavn 

Velkommen på YouSee Forum😊

Kan du ikke fjerne sønnikes PC fra listen derfra, hvor du også registreret den? Jeg forstår det ikke helt😁

Hvilket udstyr har du og har du evt. overvejet at nulstille det? 

Jeg håber, at mit svar kan spore dig i retning af en løsning! 

God dag.

Har skrevet router model ned.

Nej der er ingen liste som jeg kan finde. 

Jo kan godt nulstille, men det er en virkelig dårlig løsning, når jeg har 15-20 wifi enheder koblet på hvoraf mange er 2,4 ghz. 

Jeg kan ikke begribe at den fw der blokere Mac adressen ikke kan findes således at dette kan deaktiveres. 

Omdømme 7
Badge +9

Hej igen 

Hvor foretog du ændringen, der nu giver dig problemer og som du gerne vil fjerne igen? Var det i vores Mit internet app eller på routeren eller hvordan? 

Badge

Hej igen 

Hvor foretog du ændringen, der nu giver dig problemer og som du gerne vil fjerne igen? Var det i vores Mit internet app eller på routeren eller hvordan? 

På jeres router. 

 

Omdømme 7
Badge +9

Ja og du kan så ikke finde den indstilling, hvor du gjorde det eller mangler der funktionalitet eller hvordan? 

Ville du bedre kunne beskrive det med et billede fra routeren? 😊

Badge

Ja og du kan så ikke finde den indstilling, hvor du gjorde det eller mangler der funktionalitet eller hvordan? 

Ville du bedre kunne beskrive det med et billede fra routeren? 😊

Der er et kryds hvor jeg kan "add this device to Blocked Device List"  ud for min drengs Mac adresse..

Godt nok. Der trykker jeg, for jeg kan vel tilgå en "Blocked device list " men den liste ser ikke ud til at eksistere i routeren.  Så nu har jeg en liste over tilkoblede enheder hvor de hver især har et kryds udfor, men ikke min søns pc (der er krydset nu væk fra) 

Den er koblet på wifi stadigvæk dog nu uden netadgang. 

Kan ikke tage billede og lægge op her uden at dele alle mine Mac adresser. 

Omdømme 7
Badge +9

Ja og du kan så ikke finde den indstilling, hvor du gjorde det eller mangler der funktionalitet eller hvordan? 

Ville du bedre kunne beskrive det med et billede fra routeren? 😊

 

Kan ikke tage billede og lægge op her uden at dele alle mine Mac adresser. 

De kan så redigeres væk inden billede ligges op, er et sådan lille program ikke på PCen i forvejen, så kan der Downloades et.

Det er bare endnu en bug i nuudayfirmwaren. Dem er der en del af. 🙂

Efter tryk på ok, bliver man sendt til denne side, som ikke findes:

 

 

Denne enhed har nu ikke længere adgang til internettet, og man kan ikke fjerne blokeringen igen. 🙂

Min antagelse er, at I kun ønsker denne funktionalitet i app’en (😓), men I mangler så lige noget i modemmets interface...

Når først denne blokering er lavet, kan den heller ikke fjernes igen med app’en.

Badge

Min antagelse er, at I kun ønsker denne funktionalitet i app’en (😓), men I mangler så lige noget i modemmets interface...

Når først denne blokering er lavet, kan den heller ikke fjernes igen med app’en.

Ja jeg prøvede at kikke på mit internet app, og er blokering ikke noteret. 

Omdømme 7
Badge +9

Hej 

Lige en opdatering her. 

Hvis den enhed du skal “afreservere” er offline, så vil du ikke kunne gøre det ellers burde du. Alternativt, så skal routeren resettes. 

Fejlen er meldt dog uden tidshorisont på rettelse. 

ellers burde du.

Hvor? Man bliver jo sendt videre til en side, som ikke findes i denne udgave af firmwaren, da forældrekontrol er delvist fjernet fra webinterfacet.

Hvis du mener fra app'en, så kan den ikke se, at enheden er blevet blokeret via modemmets webinterface. Dvs. app'en kan ikke fjerne blokeringen. 

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Logan 

Spørgsmålet er om den 404 fejl ikke forsvinder på interface, hvis enheden der skal afregistreres samtidig er online. 

Det var bare lige den melding jeg fik jeg gav men ellers skal routeren nulstilles, men vi er klar over fejlen i forhold til dette.

Badge

Hej @Logan 

Spørgsmålet er om den 404 fejl ikke forsvinder på interface, hvis enheden der skal afregistreres samtidig er online. 

Det var bare lige den melding jeg fik jeg gav men ellers skal routeren nulstilles, men vi er klar over fejlen i forhold til dette.

Jeg har hele tiden haft enheden online på router,  men den tager den i firewall. Dog ingen netforbindelse.  

 

Hej @Logan 

Spørgsmålet er om den 404 fejl ikke forsvinder på interface, hvis enheden der skal afregistreres samtidig er online. 

Det var bare lige den melding jeg fik jeg gav men ellers skal routeren nulstilles, men vi er klar over fejlen i forhold til dette.

404-siden er forældrekontrol, som I jo kun ønsker skal være tilgængelig via app'en, så den er fjernet fra webinterfacet. Nulstilling er nok den eneste måde at fjerne de blokerede MAC-adresser. 🙂 Det hører alt sammen med til en gennemført firmware. 🙂

Omdømme 7
Badge +9

Hej 

Ja, routeren må nulstilles for at ophæve opsætningen, hvilket må være svaret på denne tråd. Ikke det mest optimale, men løsningen for nu. 

Vi beklager ulejligheden.

Hej med Jer

Hvornår får i fixet fejlen, det kan ikke passe router skal resettes for at fjern en enhed fra Blocked Devices List.

Findes der en hemmelig url til stedet det kan gøre på router?

System Software Version

eMTA & DOCSIS Software Version:20.2

Software Image Name:FAST3890V3_NUUDAY-SIP-RDK_77.16.1

Advanced Services:FAST3890V3-RDK

Wireless Driver:10.10.131.4201-20200615

Packet Cable:1.5

 

Hilsen Niels

Omdømme 6
Badge +8

Hej Niels 

Vi har ikke fået besked om noget nyt omkring dette, desværre - lige pt. er det stadig nødvendigt at nulstille routeren, selvom vi er klar over at det er uhensigtsmæssigt. 

Det er usandsynlig dårlig kundeservice. Nu 6 måneder efter problemet dukkede op her, skal jeg så nulstille router og  retablere mine tilpasninger, bare fordi denne fejl ikke er blevet rettet.

Besvar