Svar

Firewallproblem med videoer på tv2-hjemmeside


Badge
  • Deltager
  • 4 kommentarer

Er der nogen der ved hvilken indstilling i firewall, der blokerer for at kunne se videoer på TV2s hjemmeside?

icon

Bedste svar af tz 10 August 2023, 12:22

Se original

11 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +8

Hej @tz 

Jeg kan se, at du ikke har fået svar her. 

Det er desværre lidt uden for vores supportomfang, så hvis ikke en af vores Superbrugere ved det, har jeg ikke et godt bud. 

Har du prøvet at kontakte TV 2? Måske de ved hvilken indstilling du skal ændre - såfremt du ved, at det er firewallen der blokerer.  

Omdømme 7
Badge +9

Det er der ingen problemer med på min Fiber forbindelse.

Omdømme 7
Badge +9

Når jeg tænder mine iPads starter VPN automatisk op, udover ikke at kunne bruge YS TV appen kan jeg heller ikke se videoer hos DR eller TV2, men bruges Firewall på PC ved jeg ikke…

Badge

@Louise tak for svar. Det kan være jeg skal gribe fat i yousee, det er nemlig lidt underligt.

Jeg kan lige uddybe. Det er kun på wifi problemet er, hvis jeg går på mobilnetværk har jeg intet problem med at vise videoer,.

Problemet har ikke været der altid, det opstod pludseligt.

Jeg har prøvet at ændre indstillinger i firewall, både til brugerindstillinger, hvor der ikke er noget essentielt der er blokeret, og tilbage til anbefalede indstillinger, og det hjalp faktisk nogle dage - men så opstod problemet igen.

Jeg kan umiddelbart kun mistænke firewallen for at det er den der blokerer, men der kan måske være andre ting galt (?). Det må jeg høre yousee ad.

Omdømme 7
Badge +9

Det er jo som @Louise skrev uden for deres supportomfang.

Badge

@Jorn-Hansen Det er både på iPad og PC problemet er.

Som jeg lige nåede at svare et sekund før dit svar rullede ind, så forsvinder problemet, både på iPad og PC, hvis jeg kobler mig op på mobilnetværk.

Omdømme 7
Badge +9

Er det også et problem når der prøves med en kablet forbindelse.?

Badge

Det er jo som @Louise skrev uden for deres supportomfang.

Jeg forstod @Louise som det var her i forummet, det ikke var en del af deres supportomfang. @Louise du kan måske lige gøre os klogere på det.
Det er muligt det ikke er indstillinger i FW den er gal med.

Der må en tekniker på, der finder ud af om det fx er modem der ikke fungerer, eller deres firewall (hos mig). Interface opfører sig ret underligt, jeg bliver fx ofte nægtet adgang til FW-interface, hvor jeg så må genstarte router - så kan jeg logge på FW igen.

Har du internet fra YouSee via coax og med modem/router Sagemcom 3890V2 eller 3890V3?

Så kan det måske være den sikkerhedsløsning, som YouSee har lagt ind i modemmet/routeren der er årsagen. Hvis denne sikkerhed haves, er det så prøvet at slå den fra? Det skal gøres med appen “Mit internet” på en mobiltelefon eller en tablet.

At dette mistænkes skyldes oplysningen om at det kun er med wi-fi at problemet forekommer, ikke ved brug af mobildata. Bruges mobildata går det nemlig ikke gennem modemmet/routeren.

Kan ikke selv afprøve det da internet nu haves fra Fiberby og ikke YouSee og er derved sluppet af med Sagemcom 3890. Har ingen problemer med afspilning af de nævnte videoer, hverken på PC (kabelforbundet) eller iPad (via wi-fi).

Omdømme 7
Badge +9

Louise skrev: Det er desværre lidt uden for vores supportomfang. Altså uden for YS support.

Badge

Har du internet fra YouSee via coax og med modem/router Sagemcom 3890V2 eller 3890V3?

Så kan det måske være den sikkerhedsløsning, som YouSee har lagt ind i modemmet/routeren der er årsagen. Hvis denne sikkerhed haves, er det så prøvet at slå den fra? Det skal gøres med appen “Mit internet” på en mobiltelefon eller en tablet.

At dette mistænkes skyldes oplysningen om at det kun er med wi-fi at problemet forekommer, ikke ved brug af mobildata. Bruges mobildata går det nemlig ikke gennem modemmet/routeren.

Kan ikke selv afprøve det da internet nu haves fra Fiberby og ikke YouSee og er derved sluppet af med Sagemcom 3890. Har ingen problemer med afspilning af de nævnte videoer, hverken på PC (kabelforbundet) eller iPad (via wi-fi).

@MS-ERIK Tusind tak for svar. Det var 100% som du har skrevet - sikkerheden i modem/router (som ganske rigtigt er en 3890 via coax).

Besvar