Svar

D6 router. Software (firmware) på D6 router


Badge +1

Hvad er den nyeste software/firmware version til en D6 router? Min er 2.26.4.

icon

Bedste svar af Radiomanden 6 November 2023, 17:57

Se original

16 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Efter lidt søgen skulle 2.26.4 være den seneste, for en måned siden havde den 2.26.2

Badge +1

Så er det jo fint. Synes jeg læste at der var kommet en nyere der fik Mit Internet til at virke.

Badge +1

Hvordan får man lettest Yousee til at sende nyeste firmware til D6 router?…. så man slipper for alen lange forklaring og omveje….. vil bare gerne igennem til en der ved hvad det drejer sig om :-)

pt. har jeg fw version SGI210220C som ikke virker med app eller mesh…..

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Paul-Erik 

Det kan vi sætte i gang for dig 😊

Jeg har sendt dig en privatbesked. 

Badge +1

Håber I kan gøre noget, Yousee Chat support siger man ikke sådan kan sende firmware opdateringer ud… :-( man bliver træt… citat fra support “det er entlig ikke komme til sådan og sende en odpatering ud :)”

Omdømme 7
Badge +9

Der kan udmærket sendes opdateringer ud til en bestemt Router/Modem.

Badge +1

Der kan udmærket sendes opdateringer ud til en bestemt Router/Modem.

Ja, det mener jeg også…. så lidt trættende at vente 15 minutter på chat besked fra Yousee, at det kan man skam ikke…. tænkte ellers at det her var en meget meget simpel henvendelse :-)

Omdømme 7
Badge +9

Det er gjort før og kan naturligvis gøres igen.

Omdømme 6
Badge +8

Det er korrekt, at vores frontmedarbejdere - dvs. også medarbejderne i chatten - ikke kan. Her skal der oprettes en fejlmelding til vores remote-afdeling, som så kan gøre det. 

Vi har dog nogle vi kan kontakte direkte, så man slipper for fejlmeldingen. Jeg har modtaget din mail, og har sendt det videre til rette afdeling. Når de vender tilbage og melder at opdateringen er sat i gang, så hører du fra mig på mail. 

Badge +1

Min D6 “døde” her for et par dage siden. Etter et stykke tid var den oppe igen dog uden at forbinde til nettet. Sluk-tænd løste problemet. Mesh-noden havde samme problem og her blev også problemet løst ved sluk-tænd. D6 FW 2.26.4. Mesh-node FW 4.144.8.16.459.

Badge +1

Har nu fået ny firmware 2.26.4 men app vil stadig ikke kendes ved den, siger bare der ikke er internet selvom det kører fint, hvis man trykker på noget i app siger den bare  “SDK fejl”….. skal man gøre noget for at få den igang, evt reboot….. den nye firmware står listet, men routeren har ikke været nede…. så måske FW er lagt på men mangler reboot?

Badge +1

FW er som du skriver, 2.26.4. Appen virker fint uden SDK-fejl. Kan også se routerens FW-version i appen. Jeg slukket og tændte router og da den var oppe at køre, gjorde jeg det samme med Mesh-noden. Om appen ikke virker herefter, ville jeg afinstallere den, slukke og tænde mobilen og så installere appen igen.

Badge +1

FW er som du skriver, 2.26.4. Appen virker fint uden SDK-fejl. Kan også se routerens FW-version i appen. Jeg slukket og tændte router og da den var oppe at køre, gjorde jeg det samme med Mesh-noden. Om appen ikke virker herefter, ville jeg afinstallere den, slukke og tænde mobilen og så installere appen igen.

Det hjalp, tak, dog virker Mesh stadig ikke, kan tilføje node, men den kan ikke forbinde sig til netv.

Badge +1

Hvilken mesh-node har du? Min er en Air 4960x. Typen står nede under noden med meget små skrift. Tog et bille med mobilen for at bedre at se,

Badge +1

Det er 4960. efter at have resat et par gange, så kom de på, den ene hopper dog lidt af og på, men må lige se det lidt an om det kører stabilt...

Badge +1

Måske skal FW i noden opdateres. Min har version 4.144.8.16.459.

Besvar