Spørgsmål

Ændre navn på WiFi, Sagemcom D6


Badge

Hej

Min gamle router var krudtet af og derfor fik jeg en ny Sagemcom D6 i fredags. Jeg ville ændre navn og password på routeren, men det var ikke muligt via mit-yousee. Derfor gik jeg ind på routerens egen admin-side, men det var helt håbløst. Inde under wifi-settings var SSID blankt, wifi stod som slukket på 2.4 og 5G. Jeg prøvede at indtaste nyt SSID og password, men “apply” gjorde ikke en skid. Jeg er bange for at jeg har fået det arveste Kina-skrald af en router 🫠 Lidt kedeligt, når man lige troede man havde fået en ny lækker router. Dog virker wifi upåklageligt (bedre end med den gamle router), men jeg kan nu godt lide at kunne navngive mit wifi, så derfor er spørgsmålet, hvordan gør jeg?

 


12 Kommentarer

Badge

og her er hvordan det ser ud inde på admin siden. Hvilket jo overhovedet ikke stemmer overens med virkligheden.

Omdømme 7
Badge +9

Man kan ikke meget med Routere/Modems mere med den FW der er på dem, de er temmelig låste med hensyn til brugerfunktioner. Der udsendes kun et SSID, og det er heller ikke muligt at vælge kanal, det styrer den selv.

Badge

Ok, men det burde dog være muligt at ændre SSID, ikke? Altså om ikke andet via mityousee? Jeg havde rimlig meget frihed via min gamle router.

Omdømme 7
Badge +9

Har heldigvis stadig den gode KAON Router, og håber at den kan bruges længe endnu, det eneste positive ved D6 er at den har sikkehed, hvilket KAON ikke har.

Det skulle på D6 være muligt med et SSID navn, som er fælles for begge frekvenser.

Badge

Jeg ville da egentlig også helst have min egen router og så bare en lille box, sat i bridge mode. Den er ikke lille, den her router. 

Badge

Men det er måske egentlig også en mulighed, bare at slutte sit eget AP direkte til fiber-boksen 🤔

 

Omdømme 7
Badge +9

Egen Router kan jo tilsluttes direkte på Fiberkonverteren med VLAN 101. Dog uden TV stream til Humax boksen.

Badge

Ved ikke hvorfor jeg troede det var nødvendigt, at have en yousee-router stående i bridge-mode. Det kunne være jeg bare skulle bestille mig en ordentlig router. Bruger ikke yousee tv.

Omdømme 7
Badge +9

Det er kun på Coax at man skal bruge Modemmet i Bridge. Har heller ikke selv TV fra YS, da det er for dyrt, så har udelukkende streaming.

Omdømme 6
Badge +8

Hej @jkh_83 

Det er muligt at ændre netværksnavn og -nøgle/kode, men det skal gøres i den app der hedder Mit Internet - det er denne der skal benyttes fremadrettet 😊

Badge

Hej @jkh_83 

Det er muligt at ændre netværksnavn og -nøgle/kode, men det skal gøres i den app der hedder Mit Internet - det er denne der skal benyttes fremadrettet 😊

Ok, tak for svar. Så virkede. Men det kunne være muligheden skulle lukkes på mit-yousee for kunder med den her type modem så :)

Omdømme 7
Badge +9

Det er kun muligt for kunder med ældre Routere/Modems at bruge Mit You See eller ændre direkte på dem, alle med de aktuelle Modems/Router (3890 og D6) skal bruge Mit Internet App’en.

Besvar