Spørgsmål

1000/1000 Fiber, og Yousee Mesh Wifi, men ingen hastighed på internet


Badge

Hej

 

Jeg døjer en del med mit Wifi fra Yousee, tænkte det gav god mening med Mesh løsningen, og må også sige dækningen er fremragende.

Men hastigheden er simpelthen for ringe...

 

 

Jeg er med på at jeg kunne optimere router placering, den sidder på væggen i en halv meters højde. men jeg har frit udsyn til den her 10m væk på kontoret med døren åben.

 

Jeg kan ikke se der er noget galt i App’en det ser ud til at køre som det skal, og med god hastighed mellem WIFI Router og Mesh.

 

 

Tager jeg et kabel i LAN1 fra Wifi Router til en laptop så har jeg 980/818 mbit. Så Fiberforbindelsen er fin.

Men Wifi er godtnok noget af det ringeste jeg har oplevet, will spille et online spil i går, og var nødt til at lave hotspot fra mobilen for at komme igennem.

Jeg satte min gamle traver af en Wifi router til, Archer C9, som har kørt i snart 11 år, og er ved at være træt. Men selv den placeret på gulvet kan da få bedre hul igennem.

 

Jeg syntes heller ikke der er super meget wifi omkring mig, kan godt se jeg skal have lagt Yousee routeren ned i båndet, hvor jeg i sin tid lagde C9’eren også:

 

 

GABATO = Yousee Wifi Router og Mesh node

Gabato_2 = Archer C9

 

Er det mig der misser noget opsætning, eller har jeg en defekt Wifi Router?


4 Kommentarer

Badge

Hmm, genstartede hele setuppet.

Har nu en laptop der kan køre 384/381 det er helt fint, og hvad jeg ville forvente.

Men arbejds laptop lige ved siden af på skrivebordet kører 80/200.

 

Så en forbedring på nogle punkter, men godt nok skuffende over hvor meget det svinger mellem enheder. Jeg må se hvor længe det holder, ellers må det blive bridge og jeg må købe et Mesh setup der er virker.

Omdømme 7
Badge +9

Hej, feks. Min iPad kører ca. 65/65 har 1000/100 forbindelse…

Omdømme 7
Badge +9

Nej kan se i dage kører mit YS Wifi 228/105

Badge

Ja det er også min oplevelse, det var en stakket frist. Er tilbage på 86/22 nu.

Har genstartet Wifi, det hjalp ikke denne gang.

Besvar