Spørgsmål

tv boks kan ikke få forbindelse til router.


Badge

For en uge siden stod min router af (D6). Fik en ny af samme slags. Wifi fungerer fint , men ikke til TV- boksen. Efter flere forgæves forsøg på at få hjælp fra yousee, får jeg en ny TV boks YS-5000.

Det hjælper ikke med en ny boks . Efter gentagne kontakt med yousee hvor jeg prøver at genstarte mm efter deres anvisninger og de har sikret sig at ip-signalet til den nye router er sendt. Stadig ingen kontakt. 
Nu har jeg så fået det generøse tilbud, at blive ringet op af en tekniker om 5 dage, er det virkelig den service yousee kan tilbyde???  

Er der nogen der kan give et godt råd???


9 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Kan du se dit netværk. Husk at der kun sendes et SSID, der indeholder begge netværk, prøv at slukke for 2,4 Ghz. kan den så komme på.?

Når der bestilles en teknikker, så får man første ledige tid/dag.

Badge

Kan ikke se netværk . Den skriver den er forbundet til wifi men ikke kan få forbindelse til yousee.

Omdømme 7
Badge +9

Du må logge ind på Routeren og se på netværket hvad problemet er. At netværk ikke kan ses, skyldes sandsynligt at der ikke er flueben i vis netværk.

Badge

Det er uden for mine evner at logge på routeren

Omdømme 7
Badge +9

Oplysninger dertil står på en mærkat i bunden af den. Brugernavn er Admin.

 

Omdømme 7
Badge +9

Det er uden for mine evner at logge på routeren

Det er bare en hjemmeside med teknisk information. 

Omdømme 7
Badge +9

Ja, det en brugergrænseflade der ligger internt på Routeren. Der skal først indtastes dens IP adresse for at få adgang.

Lignende problemer har tidligere været oppe her på forummet... Boksen har haft internetadgang og den har været aktiveret (datomæssigt), men den kunne bare ikke logge på - dog kunne boksen sagtens logge på fra en anden hjemadresse.

Da du fik en ny router, fik du nok også en ny “internetadresse”. Jeg har ikke indsigt i de problemer, som Yousee ligger og slås med, men sommetider virker det til, at der er “huller” i disse internetadresser, hvorfra der ikke er adgang til yousee.

Jeg glæder mig til at høre, hvad Yousees tekniker finder frem til.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Suan 

Først og fremmest velkommen her på YouSee Forum. 

Det lyder underlligt, at tv-boksen ikke kan komme på nettet, hvis den reelt er koblet ordentligt til routeren. 

Der er desværre nok ikke andet for end at lade vores eksperter ringe dig op og hjælpe med at løse problemet den vej rundt. 

Jeg beklager generne mange gange. 

 

Besvar