Svar

Iphone musik til Harman Kardon soundbar.


Badge

Jeg har købt en sound bar (Harman Kardon 700) og Lyden fra mit Tv er ok. (har boks fra Yousee)

Men når jeg vil spille Yousee musik fra min Iphone så er lyden alt for kraftig. Normalt er min lydindstilling høj på Iphonen, men hvis jeg glemmer at skrue lyden helt ned inden jeg vil høre musik, så brager den ud i stuen med en kæmpe høj lyd så man får et chok.

Kan i ikke hjælpe mig. Hvad har jeg gjort forkert. 

icon

Bedste svar af Kasper 18 April 2023, 09:04

Se original

13 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Normalt er min lydindstilling høj på Iphonen, men hvis jeg glemmer at skrue lyden helt ned inden jeg vil høre musik, så brager den ud i stuen med en kæmpe høj lyd så man får et chok.

 

Det er årsagen til dit problem.

Badge

Hvad mener du Radiomand

Omdømme 7
Badge +9

Selvforklarende i det der citeres. Der glemmes at skrue ned for lyd, derfor er den høj, det kan ikke være anderledes.

Badge

Jeg har haft Harman højtalere før. Dem var der ingen problem med på min IPhone. Nu er der enten meget lav lyd eller tårnhøj lyd. Det er da ikke ok, vel?

Omdømme 7
Badge +9

Hvordan føres TV lyd.? via HDMI.? Hvordan fra Telefon, via BT.?

Badge

TV via HDMI musik har jeg prøvet med både BT og AirPlay 

Omdømme 6
Badge +8

TV via HDMI musik har jeg prøvet med både BT og AirPlay 

Prøv i stedet den indbyggede Chromecast der findes i den. Så kan lydniveauet stilles separat.

Bruger selv Chromecast Audio, men den er desværre udgået..

Badge

Lyder interesant, nu er det sådan at jeg ikke er nogen nørd til dette. Er der en mulighed for du kan uddybe/ hjælpe mig med hvordan jeg kan gør det? Vil det påvirke TV opsætningen som virker godt?.

Omdømme 6
Badge +8

Jeg ved jo ikke om det vil virke for dig, men det er et forsøg værd.

Du skal installere google home appen og sætte din Chromecast op til dit wifi net.

Derefter burde du få Cast ikonet i dine apps. Der kan skrues op og ned på lyden i home app eller direkte i diverse apps for chromecasten ved at trykke på cast ikonet (hvis det understøttes i appen).

Fordelen er også, at kun din soundbar skal være tændt for at høre musik og ikke TV’et. Det påvirker ikke din TV opsætning, da lyden fra TV’et kommer via dit HDMI kabel.

Badge

Peter, Jeg har faktisk gjort alt hvad du beskriver. Men stadigvæk er lyd utrolig høj bare jeg trykke en gang på min iPhone fra laveste punkt. Det er lige som om lyden på IPhonen stiger i hak, og ved hvert hak bliver lyden meget højere. Ikke en glidende stigning. Håber jeg formulerer mig forståeligt.

Omdømme 7
Badge +9

Gad vide om der er seperate indstillinger for lyd alt efter hvilket input der bruges på enheden.?

Badge

Lyden fra TV er parret på baren. og reguleres på yousees  fjernbetjening. Lyden til musik kan reguleres på min Iphone elle Kardons fjernbetjening. og der virker det fint.

Men jeg har altid brugt min IPhone til både mit Sonos anlæg, og til mit “gamle” Harman Kardon anlæg, som desværre er kaput.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Arnesyd 

Fik du løst problemet her? 

Hvis ikke, så kan det være at producenten har et forum eller en hotline, som måske har et bud på, hvad der kan være galt. Eller evt. der hvor du har købt den. 

Jeg tror ikke fejlen ligger i YouSee Musik her. 

Besvar