Spørgsmål

ys4000 starter tænder selv om natten


Badge

Når jeg slukker boksen om natten så forbliver den ikke slukket. Om morgen lyser den grønne lampe (ikke dioden foe netforbindelse) og jeg kan ikke kontakte boksen med fjernbetjeningen, yousee betjeningen. Fjernsynet, et helt når Samsung TV kan heller ikke finde boksen. 
hvad er galt?

 


10 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +8

Hej @4430 

Nu hvor du skriver at der er tale om et helt nyt Sasmung TV, så lyder det til at du er ramt af en generel fejl som vi pt. oplever. Kunder med Samsung modeller fra 2023 kan nemlig opleve det du beskriver. 

For nogle, hjælper det at slå HDMI CEC fra, så det kan du evt. forsøge. Det gør du under Menu → Indstillinger → Skærm → HDMI CEC 

Hvis det ikke løser problemet, så er der desværre ikke så meget andet at gøre, end at afvente at fejlen bliver rettet. Vi er på sagen. 

Jeg beklager ulejligheden mange gange. 

Omdømme 7
Badge +9

Jeg har samme “problem” som ud over at boksen står tændt og bruger mere strøm, ikke er et stort problem,

min boks starter automatisk 2 gange hver nat, men slukker igen, men net lampen forbliver tændt.

mit har ikke noget med mit Samsung tv at gøre…

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Jorn-Hansen 

Den fejl der er konstateret med at boksen ikke kan tænde om morgenen, rammer kun Samsung. 

At boksen tænder om natten, er dog en anden fejl som umiddelbart ikke har noget med den anden fejl at gøre, vil jeg tro. Starter boksen helt op, altså hvor du får live-tv på skærmen? 

Omdømme 7
Badge +9

Nu er jeg oppe nogle nætter, ved 3-4 tiden tænder boksen af sig selv, men efter netlampen er tændt, slukker boksen igen, men netlampen forbliver tændt, jeg ser TV 2 Play om natten, så ser ikke om live tv kan ses, men nu slukker boksen igen efter max fem sekunder…

Omdømme 7
Badge +9

Btw, det er lige meget om mit TV er tændt, slukket eller helt slukket ved stik kontakten så tænder boksen hver nat.

Omdømme 6
Badge +8

Ah okay, på den måde - så kan det godt hænge sammen, faktisk. Det lyder ikke som om den starter helt op nødvendigvis. 

Har du prøvet at slå HDMI CEC fra også? Det er langt fra sikkert at det gør en forskel, men vi har fået at vide at kunder der oplever noget i den dur, kan forsøge det. 

Nu hvor dit TV ikke er et Samsung fra 2023, så kan vi måske prøve at se om det skal fejlmeldes - og ellers kan du afvente til næste opdatering, som kommer her i løbet af april, og se om du mærker en forbedring. 

Omdømme 7
Badge +9

Ved ikke med CEC men er tændt på TVet, men tvet slukker ikke når boksen slukkes med fjernbetjeningen til boksen. Men som skrevet, ved ikke om du læste det inden sidste svar, er tvet ikke årsagen til noget…

Men jeg tror det forsvinder, når og hvis vi kan skifte boksen til helt dvale…

Omdømme 6
Badge +8

Det var også på boksen jeg mente - det er der det skal være slået fra. 

Det er meget muligt at tv’et ikke spiller en rolle hos dig, blandt andet fordi at fejlen også sker når tv’et er uden strøm, men vi ved dog at der er en fejl på netop 2023 modeller som det lader til, at trådstarter har - så her der spiller hvilket tv man har, ind. 

Har man så ikke en Samsung 2023 model, så kan man prøve at slå HDMI CEC fra på boksen, og løser det ikke problemet må man tage den derfra. 

Omdømme 7
Badge +9

Boksens CEC er ikke slået til, men jeg kender godt årsagen til boksen tændes, men det er ikke topic her. :)

Men kender ikke til hvorfor i er begyndt med det… hvorfor overvåge en boks det står slukket hele tiden… men nok om det.

Omdømme 6
Badge +8

Det er også en fejl, at den henter data hele tiden, også når den er slukket - det har vi vist også været ude at sige på Forum i en tråd. Og det vil blive rettet med en kommende opdatering 😊

Besvar