Svar

yousee play app til apple tv er forringet


Badge

Efter opdatering af app kan man ikke scrolle info om andre TV programmer i bunden, mens man fortsat ser den kanal msn er på. Man Jan kun scrolle til højre/vrnstre og skifte kanal. Det er virkeligt bøvlet og msn går den tanke at det er for at tvinge folk til at YouSee streamer.

icon

Bedste svar af Louise 19 December 2023, 13:44

Se original

20 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Ingstrups 

Så vi er informeret, er det her ikke en fejl men en ændring i måden at bruge appen på. 

Jeg har meldt din feedback videre til rette afdeling. Du er ikke den eneste der savner funktionen, men jeg tør ikke love at den kommer tilbage, da jeg ikke kender årsagen til at den er fjernet. Hvis det viser sig at være en fejl, vil den formentlig komme igen. 

Vi synes heller ikke “opdateringen” er en forbedring. 
vi kører kun via appeltv og yousee fiber. 
guiden er ikke nemt tilgængelig. 
streaming forfra ect er ændret og ikke nem at aktivere med apple fjernkontrol. 
app hopper ofte ud midt i et program og er ikke nem/umulig at komme tilbage til hvor man var. 
 

vi overvejer alternativ leverandør. 
 

mvh

pal

Jeg er helt enig i, at den seneste version af AppleTV App’en desværre føles som en nedgradering.

Argumentet om at der ikke er tale om en fejl, men om en ændret brug af app’en holder ikke….

TV guiden bør gøres tilgængelig igen snarest.

Med venlig hilsen

Niels

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Niels Bækby 

Men der er ikke tale om en fejl - så det er ikke så meget et argument, men mere en konstatering 😊

Man kan så være uenig i den ændring, og man kan også mene at det er en fejl at man har taget den  beslutning - men det er altså en bevidst designmæssig ændring. Når det er sagt, så er den ansvarlige afdeling bekendt med, at flere ønsker den gamle løsning tilbage. Det betyder ikke at det bliver ændret, men der er opmærksomme på ønsket. 

Man kan i stedet benytte sig af picture in picture, som man finder helt ude til højre i afspilningsbaren. Den vil skabe et mindre afspilningsvindue, som gør det muligt at navigere rundt i f.eks. TV-guiden, mens man stadig afspiller på den aktuelle kanal. 

Det er helt sikkert blevet sværere, at “zappe” rundt mellem kanalerne uden programoversigten i bunden.

Det er helt sikkert en fuldstændig hovedløs ændring - man aner ikke hvad man zapper videre til længere, det er virkelig mærkeligt at man fjerner muligheden for at se hvad andre kanaler sender imens man ser en udsendelse. Virkelig en forringelse….. ! 

Badge

Er det mig eller? Er optage funktionen forsvundet fra den ny apple tv app? Jeg kan ikke finde den mere..
Og det der med at kunne få vist tv som et overlay.. Jeg aner ikke hvordan jeg kommer tilbage til fuld skærm, var nød til at dræbe appen og starte igen. Det er en dårlig opdatering. Er der ingen testere inden de smider den ud mon??

Omdømme 7
Badge +9

Hvordan optager jeg via YouSee Play-appen?

Det er der en guide til her.

https://yousee.dk/hjaelp/artikler/optag-tv-programmer/app

Badge

Hvordan optager jeg via YouSee Play-appen?

Det er der en guide til her.

https://yousee.dk/hjaelp/artikler/optag-tv-programmer/app

Det er på Apple tv appen der ikke er nogen optage funktion. Jeg var nød til at bruge telefonen for at optage... 

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Larsmp 

For at komme ud af PiP igen, skal du trykke på det lille billede i hjørnet - så skulle der gerne komme tre knapper frem, i det lille billede, som giver dig mulighed for enten at lukke PiP ned, eller lave det til fuldskærm igen. 

Ifht. optagefunktionen, så skal det stadig være muligt på Apple Tv. 

Når du har fundet en udsendelse du vil optage, så vil der komme et ikon frem med tre prikker helt ude til højre. Jeg har sat et billede ind, hvor det kan ses. Når man trykker på det ikon, får man mulighed for blandt andet, at optage udsendelsen. Naturligvis kun på de udsendelse der kan optages - der er enkelte undtagelser. 

 

 

Badge

Jeg er meget tilfreds med den opdatering. Der er selvfølgelig en ændret måde at gøre tingene på - men for mig er det helt klart til det bedre.

Bruger meget PIP funktionen - der udover kan man f.eks. spole i arkiv og optagede programmer via siri.

f.eks. via kommandoen: Spol xx minuter frem.

Derudover er delay tiden kun ca. 30 sekunder - hvor den før var op til ca 1 min og 15 sek.

 

Badge

Er i sikre på at i læser “apple tv” når i svare? version 8.9.1 for det virker og ser ikke sådan ud her…!!!

Badge

Jeg har 4 “apple tv’s” og de opføre sig alle på samme måde.

Badge

 

Badge

Fandt ud af noget nyt. Man kan klikke på "tv” ikonet på fjernbetjeningen ved pip for at komme tilbage til fuld skærm. Så langt så godt. Så fandt jeg ud af at hvis jeg istedet for at bruge linket i toppen “mest sete på tv lige nu” hvis jeg scrollede helt ned i bunden til “mine tv Kanaler” og valgte en kanal, så fik jeg muligheden for at optage. Men det er jo ikke sådan lige at gætte, plus ikke så smart at man ikke direkte når man ser en udsendelse kan optage den, men er nødsaget til at klikke tilbage til oversigten vælge den kanal man ville optage for så at optage udsendelsen. For derefter at klikke på “se live tv” for at se kanalen igen..!! Det virker helt tosset set fra mit synspunkt som bruger.

Omdømme 1
Badge

Jeg overvejer nu at droppe yousee play, serioøs. Dette er en seriøs dårligt tænkt. Nu er skiften mellem kanaler blevet alt for bøvlet. 

TILBAGE TILBAGE VÆLG FREM FREM.

 

Også i mine øjne er Yousee-appen blevet dårligere. (Don't fix what ain't broken) Hvorfor ændrer I på noget der virker godt?
Fint at ændre på udseendet men når man ser et program i den nye app kan man ikke bare rulle ned og se hvad der er på andre kanaler, men man skal gå helt ud - også for at se TV-guide. Det er langt mere bøvlet end før. Vil admin sige det videre!?
Helt ærligt har det også fået mig til at overveje en anden udbyder... det vil nok også vise sig at det er billigere ;-)

Hej

 

Jeg ville blot høre, om der mon er nyt på vej fra Yousee ift TV guiden i Apple tv. Hos har vi ikke kunne nøjes med, at den virkede dårligere, den har simpelthen ikke været der i et par måneder nu, men virker, af mystiske årsager fortsat fint på både iPhone og iPad.

 

Kunne være dejligt, hvis det blev fikset.

Omdømme 7
Badge +9

Hej

Jeg ville blot høre, om der mon er nyt på vej fra Yousee ift TV guiden i Apple tv. Hos har vi ikke kunne nøjes med, at den virkede dårligere, den har simpelthen ikke været der i et par måneder nu, men virker, af mystiske årsager fortsat fint på både iPhone og iPad.

Kunne være dejligt, hvis det blev fikset.


Hej @J J 


Den er at finde her:

 

Hej Kasper

 

Tak for hjælpen, det hjælper jo gevaldigt på det, når man kigger det rigtige sted 😊 Vi er glade, vi har vores tv-guide tilbage.

 

Vh

JJ

Besvar