Spørgsmål

YouSee Ny Play App på Samsung


Badge

Den nye YouSee Play app fungerer ikke på Samsung TV. Den hakker og stopper ofte udsendelsen. Nogen gange kan man starte udsendelsen igen men oftest skal TV’et slukkes og tændes igen for at starte udsendelsen igen.

Jeg har selvfølgelig både slukket routeren og TV’et og genstartet. Det hjælper ikke på problemet.
den gamle app havde ikke dette problem. Så den er jeg tvunget til at bruge i øjeblikket.
 

Hvad har Yousee tænk sig at gøre for at udbedre problemet inden den gamle App lukkes?? 


20 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +8

Hej @AlsKir 

Det generelle problem vi pt. oplever, skulle umiddelbart kun ramme LG - det er i hvert fald den melding vi har fået. 


Kan du for en god ordens skyld oplyse appversionen? Den finder du i selve appen, og ikke i app store.

Hvilken årgang er dit TV fra?

Badge

Når jeg i APP’en går ind i indstillinger står der Vers. 0.1.0. Hvis det ikke er det rigtige sted at finde APP’ens versions nr., må du lige forklare hvor det findes.

TV’et er købt i 2021 model UE43TU6905KXXC

Omdømme 7
Badge +9

Jeg har spurgt før, kan i ikke bruge den gamle app til nyere Samsung tv?

den nye app virker fint på mit Samsung tv der vist er fra 2019, har samme version nr. 0.1.0.

Omdømme 7
Badge +9

Men som flere andre har skrevet, virker den nye App ikke på alle nyere TVs…

Badge

Jo jeg kan godt stadig bruge den gamle APP. Men den holder jo snart op med at virke os så vil det jo være rart at den nye APP virker.

Omdømme 7
Badge +9

Men den nye App er til ældre TVs, de må lade den gamle virke, eller udsende en ny ny App der virker…

Jeg kan ikke tjekke den gamle på mit TV, da den der er stoppet med at kunne loades…

Omdømme 6
Badge +8

Hej @AlsKir 

Vi har lige fået besked om, at der også bliver sendt en rettelse til Samsung ud i dag - den er muligvis allerede sendt ud. Den skulle rette nogle forskellige ting, men primært afspilningsproblemer. 

Du må gerne holde øje med, om afspilningen kører bedre over de næste par dage og så melde tilbage her. Det vil være en stor hjælp. 

Omdømme 7
Badge +9

Der er kommet noget nyt den har nu nummer 0.1.1 i versionen.

Badge

Den opdaterede App virker ikke væsentlig bedre.

Godt nok stopper den ikke helt så ofte, men i stedet går den i selvsving og starter forfra på den samme 5-10 sekunders sekvens.

Så er der ingen anden udvej end at slukke tv’et og starte den gamle App.

Håber at den gamle App bliver ved med at virke så længe den nye App ikke fungerer.

 

Har også problemer med app'en smider bruger id/password med rimelig korte intervaller, nogen gange med få dages mellemrum.

Hej.

Jeg har samme bøvl med den nye APP, jeg har nulstillet tv, den  nye App  virker igen kortvarigt. Dagen efter sort skærm igen. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre? Det er et nyt Samsung Tv.

 

 

 

 

 

 

 

Omdømme 7
Badge +9

En siger får man sort skærm, må man slette appen ret og genindstallere den så skulle det virke lidt igen.

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Aarhusianske 

Det bør ikke være nødvendigt at af- og geninstallere når man sort skærm. I stedet kan man trykke på tilbageknappen på fjernbetjeningen i 3 sekunder, hvorefter appen lukkes helt ned og kan startes op igen. 

Det er en fejl vi er klar over, og det er meldt videre til vores udviklere - lige nu kan jeg dog ikke sige hvornår det er fixet, desværre. 

Jeg beklager ulejligheden. 

Badge

Hej @Louise 

Kan du ikke være så venlig at argumentere for, at der på Yousee.dk gøres opmærksom på at der frigives en ny version af en app - og hvilke kendte fejl den fikser (eller formodes at fikse).

Som det fremgår af alle de indlæg som beskriver problemer med den nye YouSee play app og nyere Samsung Smart TV’er, så er vi mange der “lider” og håber på snarlig lindring.

Fra andre indlæg ved jeg, at der er nogle, der fx har streamers,  som automatisk får hentet nye versioner af YouSee play appen; men jeg har ikke kunnet finde at den service er tilgængelig på mit nye Samsung TV ( TQ43Q68CAUXXC fra 2023 )

Omdømme 6
Badge +8

Hej @glasdreng 

Det er ikke noget der vil blive lagt ud på yousee.dk - det kan jeg allerede sige med det samme. Jeg vil dog gerne melde din feedback videre alligevel. 

Det bør være muligt at sætte TV’et til at opdatere apps automatisk. Bliver dine andre apps automatisk opdateret på TV’et? 

Jeg fandt nedenstående - hjælper det dig? Artiklen er på dansk, selvom linket er engelsk. 

https://www.samsung.com/dk/support/tv-audio-video/how-do-i-set-my-smart-tv-to-automatically-install-software-and-app-updates/

Der er egentlig to apps i gang her: tv-app'en fra Samsungs app-butik og selve yousee-app'en.

Den fra butikken fylder kun 1 kB. Dvs. den indeholder ikke noget særligt. Selve app'en (HTML5) hentes/opdateres ved opstart. Yousee kan derfor opdatere den uden at indsende en ny app til butikken.

Det er ligesom når du beder browseren (tv-app) hente indholdet af en hjemmeside (yousee-app).

Badge

Jeg er snart ved og opsige mit YouSee abonnement .

Appen på mit nyere Samsungfjernsyn fra 22” bliver ved med og gå i hak på samme sekvens og/eller siger at der ingen internetforbindelse er, selvom den fint kører i baggrunden.

Bliver disse to bugs snart rettet? Jeg er meget tæt på og opsige nu

 

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Rosenberg12 

Oplever man disse fejl, skal det umiddelbart fejlmeldes - det er ikke noget der pt. er konstateret generelt. 

Har du prøvet at af- og geninstallere appen helt? Og har du seneste version, som hedder 0.1.5? Det kan du tjekke i selve appen. 

Badge

Tak @Louise 

Ja det hjalp - nu er det indstillet til automatisk opdatering af Apps. Så pyt med info om seneste versionsnummer.

Synes dog stadig at det ville være en god ide med en side om kendte fejl og uhensigtsmæssigheder for de forskellige udgaver af App’en, og hvordan man enten løser dem, eller kommer videre (+ gerne info om hvorvidt jeres udviklingsafdeling arbejder på et fix )

F.eks. 

  • Preview billederne i “Sendes nu” oversigten er ikke ajourført siden YouSee appen blev startet.
    • Luk YouSee appen ved at holde returknappen nede i 3 sekunder, og vælg så YouSee igen. 

Selvom det selvfølgelig ville medføre at supportafdelingen fik lidt mindre at lave. Til gengæld ville I nok have flere tilfredse kunder. 

Spørgsmål / hjælp i diverse forum KAN sommetider være til hjælp; men der er godt nok megen “godaw mand / økseskaft” fra selvudnævnte eksperter.  

Oprettede tråd med tydelig overskrift “nyt Samsung Smart TV” og fik spørgsmål og råd fra en, som (viste det sig senere) havde sine erfaringer fra et Panasonic.

Omdømme 6
Badge +8

Hej @glasdreng 

Jeg er glad for at høre, at den del er ordnet nu. Så bør appen i hvert fald automatisk blive opdateret fremadrettet 😊

Jeg forstår godt pointen, og jeg kan også godt se det fra en kundeperspektiv - at det vil være rart at der er et sted hvor nemt kan få et overblik. Baseret på vores erfaringer med yousee.dk/driftinfo, tror jeg dog faktisk ikke at det ville gøre den store forskel ifht. antal henvendelser vi får, men jeg kan selvfølgelig ikke udelukke det 😊

Lige nu, kan jeg dog sige med sikkerhed at det ikke er noget der kommer -  i hvert fald ikke inden for nærmeste fremtid. Men jeg går, som nævnt, meget gerne videre med dit input og forslag. 

Besvar