Svar

yousee app


Badge

Yousee app virke ikke på Android Sony tv streaming

man kan fin hente film og serie men når man vælger tv så kommer der følgende fejl 

“vi oplever en fejl med at hente data

(failed resolution of ljava/time/format/datetimefomatter )

træls med træls på med alle de fejl i appen

icon

Bedste svar af Radiomanden 20 April 2024, 16:46

Se original

28 Kommentarer

Jeg har oplevet præcis det samme med mit SONY BRAVIA 55 4K.
Det har aldrig fungeret helt godt men for et par dage siden gik det helt galt (18/4-2024).
Siden da er det kun SERIER og FILM fanerne der virker. HJEM og TV fanerne giver fejlmeldinger.
Jeg har haft en 2 timer lang chat med YS i dag, og er blevet klogere.
Mit TV kører uden boks med App i TV.
Mit TV er ifølge YS for gammelt da det ikke kan køre TIZEN operativ system..
Her er lidt af svaret:
YouSee Play er tilgængelig på Smart TV med Tizen-operativsystemet. Det betyder, at du kan bruge YouSee Play på Smart TV til at se alle dine tv-kanaler og de film og serier, der er inkluderet i dit tv-abonnement. YouSee Play kan tilgås på Smart TV med Tizen-operativsystem 2019 og nyere.

Det undrer mig noget at det har fungeret frem til torsdag, men der er nok kommet en opdatering der :-)

Omdømme 7
Badge +9

Et Sony TV bruger jo naturligvis ikke et Samsung OS, da Sony og et par øverige fabrikater bruger Android TVOS, Det skal være minimum Android TVOS 7.0

Så hvis nogen hos YS har sagt andet til dig, så har de ikke haft hjernen igang, eller har forstand nok til at vide hvad de snakker om.

Løsningsforslag, Afinstaller App, sluk TVet helt, tænd efter kort tid, installer App igen.

Badge

Mit Sony er nøjagtigt det samme tv som det tv du nævner 4K 55 tommer et BRAVIA og har også fungeret upåklagetligt  indtil i går fredag 19/4 😡

Det må være en fejl i appen så Yousee må på banen tænker jeg 

 

Badge

Har forsøgt sletning af app og vejledning sim du beskriver men virker ikke får stadig samme fejl 

men tak for forsøget 👍

Jeg får også samme fejl på mit sony tv. Fejlen opstod igår. Jeg har prøvet at slette appen og slukke tv og geninstallere app, helt uden succes. Håber Yousee retter fejlen.

Badge

Har lige tjekket mit tv er opdateret med  Android TVOS 7.0 virkelig træls 🙈

Omdømme 7
Badge +9

Android 7 er gammelt, det er fra August 2016, seneste Patch updatering var Oktober 2019, der vil ikke ske yderligere opdatering.

Men som jeg skrev det skal mindst være 7.0

 

Skal det forståes sådan at mit tv er blevet værdiløst pga en opdatering i yousee app? Så nu kan jeg vælge at skifte tv eller tv-udbyder, som ikke behandler deres kunder så dårligt. Jeg forstår bare ikke hvor yousee ikke bare retter tilbage til det der virkede inden opdateringen i fredags ☹

Omdømme 7
Badge +9

Som der står, så er App’en kompatibel med Android TVOS 7.0 eller højere. Hvis ellers de af You See givne oplysninger derom er korrekte.

Badge

Mit tv er opdateret til TvOS 7,0 men det virker stadig ikke, sku utroligt at Yousee efter en opdatering gør tusindevis af tv ubrugelige som intet fejler ☹️

virkelig noget som giver god værdi i disse tider men  vi køber da bare et nyt tv 😡

Omdømme 7
Badge +9

Tvivler på at det er opdateret, Androd 7.0 er som skrevet gammelt, og TVet har sandsynligt ikke haft andre versioner, hvilken årgang er det.? Android 7.0 er fra August 2016 til August 2019. Derefter blev det 7.1 og 7.1.2 som ophørte opdatering i Oktober 2019.

Android 8.0 kom i August 2017.

Mit 55" er også med 7.0 og seneste sikkerhedsrettelse 1/2-2019. De to faner HJEM og TV giver fejlmeldinger uanset om jeg betjener med fjernbetjening, mobil eller pc. Klarede den i aften ved at sætte et gammelt HDMI kabel mellem pc og Tv'et :-) Er vi alle kunder uden YS boks? (os der er ramt..)

Omdømme 7
Badge +9

Hej Alle 

Jeg vil gerne starte med at høre, hvilken version af vores app der indlæses på tv’et? 😊

 

App version: 11.0.2 (build 19417)

Omdømme 6
Badge +8

Har lige tjekket mit tv er opdateret med  Android TVOS 7.0 virkelig træls 🙈

Der burde nok ligge Sony Android version 9 med sikkerhedsopdatering 5. januar 2022 på…

Har du prøvet at opdaterer TV, hvad årgang er det?.

Omdømme 7
Badge +9

Hej alle 

Dette er sendt forbi vores udviklere og det tyder altså på, at vi har en fejl i appen her. Det er noget vi kigger nærmere ind i nu. 

Vi kan ikke give en tidshorisont for en rettelse på nuværende tidspunkt, desværre.

Her alle mine observationer. Kan måske bruges til noget. 

DRTV virker, YouTube virker. 

Kunde via VIOS.Det vil sige uden YouSee boks.
App version: 11.0.2 (build 19417)

TV enhed: SONY BRAVIA 4K 2015 (købt og taget i brug 2017) Opdateringer til TV er sat til hent automatisk, men også søgt manuelt mange gange (det kunne jo være det hjalp..)
Al betjening sker via TV'ets fjernbetjening. 
Det eneste der er tilsluttet TV'et er 230V og Kablet internet (RJ45). Trådløst wifi benyttes ind i mellem da det nogen gange har syntes at gøre en forskel. 

Siden torsdag d.18/4-2024 har de funktioner vi almindeligvis bruger, ikke fungeret. 
Jeg har nu tjekket de fleste funktioner på App'en, og der er noget der rent faktisk virker.. 
Når App er kørende ses der de fire faner øverst. HJEM, TV, FILM, SERIER. 
FILM fanen fungerer. Vælger jeg den, og aktiverer en "film", afspilles den. 
SERIER fanen fungerer. Vælger jeg den, og aktiverer en "SERIE", afspilles den. 
HJEM fanen fungerer ikke. Vælger jeg den, og aktiverer et program, popper en fejlmelding op øverst til højre "DER SKETE EN UVENTET FEJL" 
TV fanen fungerer ikke. Vælger jeg den, og aktiverer et program, popper en fejlmelding op midt på 
skærmen "[Failed resolution of: Ljava/time/format/DateTimeFormatter;]

YouSee har faktisk aldrig fungeret en hel uge uden problemer. Jeg har derfor været igennem mange "løsningsforsøg", mange gange før. 
Genstart App. Genstart TV. Genstart både router, TV og App (trukket ledningen ud og ventet nogle minutter) 
Afinstalleret App og installeret på ny.  Altid via GooglePlay der er præinstalleret på TV.

Omdømme 7
Badge +9

Hej Alle 

Vi har udgået et såkaldt hotfix til denne fejl til vores app og den nye version hedder: 11.0.3. 

Prøv eventuelt at søg efter opdateringen manuelt i Google Play Store, hvis du har problemer med at få opdateringen. Ellers bør alle kunne hente den i løbet af dagen i dag😊

Tak for jeres indmeldinger og rigtig god dag.

Hold da op - oplever de samme problemer med vores Sony Bravida.
Troede det var mig der ikke kunne finde ud af det. Tøver med at sende min TV box retur - den virkede nemlig upåklagelig. Men efter vi har fået fiber (i sidste uge) og fremover skal se TV via app - har vi ikke kunnet tilgå live tv. 
Kan TV kanalerne på appen ikke lægges på kanalvælgerne nr 1-9 på fjernbetjeningen?? 
Hvis de kan. - hvordan ?

man skal da være lidt nørd efterhånden for at kunne installere TV 🙈 Hvad skal vi andre gøre??
Vi kan få en snak med jeres Youseefine 😜 

Juhuee - efter flere date i tlf både med YouSee og Sony som alle var forgæves, er det med alle jeres kommentarer lykkes at få YouSee til st komme med et hotfix. Og det virker helt fint nu, uden at jeg skulle gøre andet end at tænde mit Sony tv, vælge menuen Home, vælge yousee app, vælge TV-guide, og så vælge det program jeg vil se. Jeg valgte et fra i går, og nu vises det helt uden dateTimeFormatter fejlen. Så dejligt - og jeg slap så for at købe et nyt tv denne gang (ville også være meget kedeligt og dyrt, og så gammelt er mit 55” tv heller ikke). Tak allesammen🤗

Omdømme 7
Badge +9

 Men efter vi har fået fiber (i sidste uge) og fremover skal se TV via app - har vi ikke kunnet tilgå live tv. 
Kan TV kanalerne på appen ikke lægges på kanalvælgerne nr 1-9 på fjernbetjeningen?? 
Hvis de kan. - hvordan ?

 

Gå ind på Humax boksen brug kanalsortering, så kan du ligge dem i den ønskede rækkefølge.

Jeg har i dag afinstalleret yousee app'en flere gange i håb om at få gavn af Hotfixet. Men det er "App version: 11.0.2 (build 19417)" der hentes til tv'et hver gang. Kigger jeg på min mobil kan jeg godt se mobilens version hedder "App version: 11.0.3 (build 19417)". Men i forhold til mit TV har Hotfixet ingenting løst..

Jeg kan heller ikke hente version 11.0.3. Ved geninstallation for jeg også 11.0.2.

Hvordan kan vi hente nyeste version på tv'et?

Omdømme 6
Badge +8

Der kan gå op til 24 timer før det nye fix er ude på alle modeller - så I bør automatisk få den i løbet af dagen i dag. 

I kan dog også prøve at gøre følgende: 

  1. På Android TV start side vælger I menuen Apps og herefter Google Play Store.
  2. Vælg derefter “Konto”, som er ikonet øverst på skærmen helt ude til højre.
  3. Hvis der er opdateringer tilgængelige, så vises der en menu, der hedder “Opdateringer”, som I skal vælge og herunder skulle der gerne ligge YouSee Play app.

Jeg har fulgt vejledningen.

Ingen opdateringer blev fundet og stadig version 11.0.2 på Tv'et.

Besvar