ver. 0.1.5 har tilsyneladende rettet nogle irriterende fejl for Samsung / Tizen


Badge

Jubiii !!! tak for den nye version 0.1.5

og tak til @Louise for god service og gode råd. 

Tryk på smart hub (hus ikonet) giver ikke længere sort skærm, hvis man i forvejen så en udsendelse via YouSee play. 

Nej da : til gengæld vises preview billederne nu opdateret OG med adgang til venstre menuen, så man kan få adgang til TV-guiden (program oversigten). Herligt. 

Jeg har heller ikke (endnu da) oplevet at knap-teksterne bliver vist med programmør engelsk.

Og - måske har man også fået rettet fejlen ved “jitter” i datastrømmen. I går frøs billedet i et par sekunder, hvorefter udsendelse fortsatte - uden at jeg skulle trykke “se live tv” igen.  

Som den besværlige kunde jeg er, så har jeg dog stadig et ønske. 

En ting er, at preview billederne - når man trykker på home ikonet - åbenbart vises i rækkefølge bestemt af hvor mange der p.t. ser de forskellige programmer; men når man når helt ud til højre, til “vis alle” så ville det være rart hvis den totale oversigt altid blev vist i samme rækkefølge som i TV-guiden. 

For mig ville det betyde, at jeg altid ville kunne finde DR1 i række 1, nr 1 og TV2 i række 1 nr. 2 og BBC Nordic som preview nr 18, dvs. 4 ned og 2 ind. Fra et bruger perspektiv så er det meget mere anvendeligt, end at man skal sidde og lede efter kanalens ikon. Hvis man så ville gøre det rigtig smart, så var “vis alle” placeret først (til venste) i stedet for sidst (til højre). Men træerne vokser nok ikke ind i himlen.

 


7 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +8

Hej @glasdreng 

Først og fremmest, så er jeg naturligvis glad for at, at du har oplevet en væsentlig forbedring med den seneste opdatering. 

Vi har ikke fået besked om, at version 0.1.5 skulle løse problemet med sort skærm, så jeg tør ikke garantere at du ikke oplever det i fremtiden. Der skulle dog arbejdes på en løsning, så den er forhåbentlig snart klar. 

Ifht. dit ønske, så går jeg videre med det til rette afdeling 😊

Badge

@Louise 

Næh…. træer vokser nærmere nedad.

YouSee og Samsung / Tizen er et dårligt ægteskab.

Det var en kort fornøjelse hvor det virkede.

Nu stopper programmerne nærmest konsekvent i utide, og skal sparkes i gang igen med “Se live tv”.  Og nej - bruger ikke wifi; men har cat6 skærmet kabel fra router til TV. Og DR appen har ikke den fejl.

Sort skærm er nu igen standard, når Yousee vælges i Smart Hub’en - uanset om man sidste gang lukkede ned med 3 sekunders tryk på “tilbage” knappen. Det der virker er, at reinstallere app’en (uden at slukke for strømmen til tv’et) (vælg APPS, scroll ned til YouSee, hold select knappen nede i 3 sekunder, scroll ned til Reinstall, tryk select, og vent til gul ring om Yousee ikonet forsvinder, og tryk så select igen.)

Jeg kan se på Tizen’s hjemmeside, at udviklere i hele verden har problemer med den åbne source, og Tizens udviklingsmiljø - så min dybeste medfølelse til jeres udviklere. 

En sidste ting : Hvilket TV mærke har i færrest problemer med ? Ultimativt så må mit Samsung jo ryge på DBA.

 

 

Omdømme 6
Badge +8

Jeg er ked af at høre, at der allerede er problemer igen. 

Du skriver at der er sort skærm selvom man lukkede appen ned med tilbageknappen tidligere. Men hvad sker der, hvis du trykker de tre sekunder på tilbageknappen, når den sorte skærm opstår? Vi har nemlig ikke selv oplevet på vores testfjernsyn, at det med tilbageknappen ikke løser problemet - så det undrer mig at du skal geninstallere, for at få det til at virke. 

Uha, jeg tør ikke sige hvilket TV vi oplever færrest problemer med - det kan jo ændre sig. Umiddelbart får vi dog ikke så mange henvendelser på appen til Android-Tv som vi gør på LG og Samsung, men det er nok for risikabelt at sige, at der så er færrest problemer - det kan blot være, at der er færre der benytter vores app på disse fjernsyn. 

Omdømme 7
Badge +9

Med IMO en undtagelse er Android TVer ikke værd at købe, undtagelsen er Sony, der er derimod mange Android TV OS enheder på markedet, såsom jeres Streamer, og dem hører man heller ikke meget til, bruger en selv, det er nok den mest stabile platform der er.

Badge

@Louise 

Prøvede som du foreslog.

Det virker tilsyneladende - men også kun tilsyneladende.

Processen er følgende :

vælger smarthub

vælger yousee

sort skærm

// loop start //

trykker tilbage i 3 sekunder

smarthub vises

vælger yousee

- respons : Yousee play loading

- og så sort skærm igen

// og sådan kan man loope rundt i det uendelige - hvis man da lyster det. Måske snyder det jer at der vises “yousee play loading” i denne proces; men det store “youSee” billede kommer aldrig og selvfølgelig derfor heller ikke billedet med previews.

(blød) Reinstall er den løsning du bør rådgive om til frustrerede Samsung brugere.

Jeg har som tidligere nævnt bemærket at udviklere over hele verden har deres hyr med Tinzen som udviklingsplatform. Funktioner der fejler, og et fejlbehæftet IDE (development environment til Tinzens open source).

Jeg har kontaktet Samsung teknisk support, for at argumentere for at YouSee og Samsung har en fælles interesse i at få YouSee appen til at virke, da YouSee jo må udvikle ovenpå den platform som Samsung leverer. For mere tænksomme kunder, gør det at ansvaret for en dårlig app ikke bare kan placeres på Yousee. Bageren kan jo ikke lave lækker flødeskum, hvis fløden er sur fra mejeriet. Deres svar var : 

“Vi har ikke noget med udviklingen at gøre her, desværre. Yousee har mulighed for at eskalere deres udfordringer til Samsung internt. Du kan altid forsøge at geninstallere appen.”

Som gammel udvikler bider jeg mærke i deres anbefaling om at geninstallere. Det tyder på at Samsung / Tinzen selv har et problem med at styre dets memory, da et program - når det først er installeret - bør virke ens hver gang det startes - med mindre det påvirkes af noget gammel data som indvirker på program kontrollen. Som udvikler ville mit forsøg være - som det første når YouSee appen startes - at nulstille alle status indikatorer og al memory som YouSee appen bruger og har mulighed for at initiere. Altså : først total oprydning, og så start af selve appens funktioner. Det mest sandsynlige er dog, at det er kontrol elementer der bruges af Samsung (tinzen) selv, som får YouSee til at fejle.

Udfordringen vil nok være at identificere de flag og indikationer som Tinzen bruger / sætter for at holde styr på hvilke af den tredje part app’s som kører, og hvad deres status er. Men det kunne I jo så snakke med Samsung om.

Jeg blander mig herefter udenom, og holder hermed også op med at genere dig med mine kommentarer,  spekulationer og fejlmeldinger. Pludselig så virker det vel bare igen - eller også har jeg fået Sony og Norlys.

Omdømme 6
Badge +8

Det undrer mig fordi at man her på forum netop har meldt tilbage, at løsningen med tilbageknappen virker. Men jeg kan prøve at melde det videre til udviklerne, så de er bekendt med det - det er nok det eneste jeg kan gøre nu og her. 

Jeg har dog sendt hele din tråd her videre som feedback, da jeg synes du kommer med nogle gode og valide pointer. Jeg erkender blankt, at jeg ikke kender de tekniske årsager til den her fejl, men vores tekniske bagland har i sidste uge har meldt ud internt, at de mener at have fundet årsagen til fejlen, men at de stadig tester - så det kan være der allerede er styr på det. Jeg sender dog stadig tråden videre - for en sikkerheds skyld 😊

@glasdreng Hvor ofte får du sort skærm? Jeg har ikke oplevet det endnu (heller ikke ved de tidligere udgaver af den nye app). Jeg bruger primært dvb-c. App’en bruges kun af og til i forbindelse med arkivet. Jeg ved ikke, om jeg bare ikke bruger app’en nok / om vi ikke benytter samme version af Tizen. 🙂

Besvar