Spørgsmål

tvboks og forstærker


Badge

min humax vil ikke kommunikere med forstærkeren efter sidste opdatering. Der kommer fortsat lyd men ikke noget billede på tv`et. Jeg har talt med teknikeren, som oplyste, at det var mit problem. Den nye software som er kommet lever op til de regler EU har bestem skal gælde mellem elektroniske enheder. 

hans forslag var at sætte TV boksen direkte i TVet. Men så får jeg jo ikke effekten af forstærkeren med. Hvordan får jeg det løst. Har prøvet stort set alt - også optisk kabel som ikke ser ud til at virke på Humax boksen - der er dog lys (rødt) 


9 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Hvilken Humax haves, er det en 5000,, den har et problem med Toslink at der ikke kommer lyd derfra. Din SR Reciver er den UHD kompatibel, for ellers kan der ikke bruges 2160 opløsning.

Badge

Jeg må lige tjekke humax model i aften og komme retur. Da jeg har forsøgt optisk kabel uden held er det nok ikke løsningen. TV står på høj opløsning 2160 har virket med reciveren så den må være UHD komp. 

Omdømme 7
Badge +9

Er det Fiber eller Coax du har. Coax er Humax 4000 Fiber er Humax 5000.

Badge

Jeg har fiber 1000 - fik skiftet tvbokse til de nye for 8-12 måneder siden. 

Omdømme 7
Badge +9

Så er det en 5000 du har, og der er som skrevet problemer med lyd når der bruges Toslink, der er kun støj.

Badge

Så du tænker ingen løsning - kabler  - hokuspokus - der kan løse problemet…?

 

Omdømme 7
Badge +9

Hvilket lydudstyr haves.?

Badge

Denon 3313 med mange mange indgange og udgange samt manuel opsætning...pt. har den kobling mellem forstærker og tv via en HDMI ARC connection men det er ikke nok. Har også forsøgt at koble forstærker og tv sammen med optisk kabel uden succes. 

Omdømme 7
Badge +9

Som skrevet, så er der et problem med Toslink, så det kan ikke bruges, der kan godt tilsluttes via TV til Reciver, men det vil ikke nødvendigvis være andet end 2 kanal lyd (stereo), så for at få øvrige formater skal det være via Reciver HDMI, den er fuldt kompatibel med 4K og alle lydformater, kan ikke se hvorfor det ikke virker.

Besvar