Svar

Tv3 kanaler kan ses på app men på chomecast er der for mange brugere?


Badge

Jeg kan fint se TV3 kanaler på iPad. Men når jeg så vil caste til TV får jeg en besked om at der er for mange brugere på. 

icon

Bedste svar af Kasper 9 March 2023, 14:57

Se original

17 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Det kunne tænkes at have at gøre med at der kun kan være en aktiv bruger på, selv om telefonen kun giver besked til CC hvad den skal streame. Det er et gæt, men måske ikke en helt tosset tanke.

Prøv at lukke App’en på telefonen.

Badge

Det kan godt være du har ret i det med en bruger, men det virker da helt tosset. Men hvis jeg lukker app’en så kan jeg jo heller ikke se det? - eller misforstår jeg hvad du mener?

Omdømme 7
Badge +9

Det var et skud i tågen, har ikke de kanaler har ikke Chromecast, alt streames fra en Android TV boks. Det er dog sandsynligt at det forholder sig som som skrevet. Kan ikke mindes at andre har skrevet om samme problem med at bruge Cast fra de kanaler.

@Kasper  @Kevin 

Er der hold i min teori.?

Omdømme 4
Badge +8

Hej @PiaChr 

Hvis du ikke ser TV3 kanalerne på andre enheder end din iPad, som du chromecaster fra, så kan du prøve at lukke appen helt ned, og giv det 1 minut, før du åbner appen igen og forsøger at chromecast igen, for at se om det hjælper på det.

Badge

Tak for forslaget. Men det virkede desværre ikke. Det er kun den ene iPad der er på, så det er lidt underligt 

Omdømme 7
Badge +9

Så kunne det jo som skrevet være at når du har en tablet på, og vil have CC på at den nægtes adgang da tablet er på.. Det er en gæt, men et ganske godt gæt vil jeg mene.

Medmindre der er en bug i app’en, så tænker jeg ikke, at det er årsagen. Chromecasten bør benytte samme enheds-id som app’en (og streamen bør ikke køre simultant).

Gør det nogen forskel, om du begynder at caste før eller efter (bug-testing)?

Omdømme 7
Badge +9

Prøvede at caste TV3 fra tablet med Android 9 mod en Chromecast 2, og det virkede fint. 

Omdømme 7
Badge +9

Hej i tråden 

Helt overordnet set, så er det rigtigt, at på TV 3 kanalerne, der det kun 1 stream, der kan køre ad gangen. Hvis der sker problemer i forbindelse med kanalskifte mellem 2 af disse kanaler på Chromecast, så er det bedste råd, at man aktivt stopper streamen, inden man starter den igen på en anden kanal med samme begrænsinger/forhold, når man Chromecaster. 

Er problemet først opstået, så skal man stoppe streamen fuldstændig og evt. frakoble Chromecast. Vente lidt tid så systemet opfanger frigivelsen og så kan man så gøre, som ovenstående beskrevet. 

 

Hvis det her er et reelt problem, så er jeg tilfreds, hvis Yousee gad vedkende sig, at app’en er programmeret forkert. 🙂

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Logan 

Det er klart, at der er noget i teknikken hos os, som ikke er som det skal være, når det driller som nævnt i tråden og det er selvfølgelig noget der skal løses. 

Jeg har meldt videre, at problemet er set oplevet igen - for vores tekniske afdeling har arbejdet med denne fejl før. Så hermed vedkendt, at fejlen skyldes forhold i teknikken herfra et sted😊

Badge +1

Jeg har både Apple TV 4K 21 og Google TV 21, og har haft Shield TV. Jeg får selv samme besked på skærmen om for mange enheder aktivt samtidigt, hvilke ikke er sandt. Lige nu bruger jeg kun Google TV med beskeden en sjælden gang. Med Apple TV fik jeg beskeden hyppiger. Da YouTV eksisteret havde jeg det samme problem.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @MAAR1281 

Hvilke kanaler oplever du problemer med? Der er nemlig, som nævnt i tråden her, kanaler hvor du kun kan streame på 1 enhed ad gangen.

Badge +1

Hej Kasper

Det er kun TV3 + som jeg oplever udfordringer med. Der er kun mig som streamer på kontoen, så fejlen ligger hos Yousee. Jeg har før talt med dem og gjort dem opmærksom på udfordringen som sker nogle gange (især med Apple TV) men Google TV med betjeningen er det sjælent de er bekendt med.🙂

Omdømme 7
Badge +9

Hej @MAAR1281 

Lige en opfølgning her😊

Vi undersøger og monitorerer løbende i forhold til dit problem og jeg kan ikke afvise, at der kan være lidt ventetid før systemet registrerer f.eks. skift mellem enheder, hvor der er restriktioner i forhold til 1 afspilning ad gangen på den givne kanal.

Jeg håber ikke, at du fortsat er alt for generet af dette - det er som sagt noget vi kigger ind i og holder øje med.

Badge +1

Hej Kasper

Det svar er jo ikke noget nyt. Det ved man jo i forvejen, men spændende at se hvad de vender tilbage til dig som er brugbart.😊

Omdømme 7
Badge +9

Hej igen 

Der var egentlig ikke mere at sige her. Det du oplever er noget vi har set før og monitorerer i forhold til streaming via Chromecast f.eks. Men som det er lige nu, så kan systemet godt være lidt tid om at “give slip”, så hvis der på forskellige enheder skiftes mellem disse kanaler, så skal man være opmærksom på systemets indretning og dermed noget ventetid. Vi prøver at optimere dette så vidt muligt. 

TV 3+ er altså en kanal med restriktioner til 1 stream ad gangen - skiftes der mellem enheder eller bruges der Chromecast, så skal man være opmærksom på det, som allerede er nævnt her i tråden. 
 

Besvar