Svar

TV boksen lukker ned efter 3 timer


Badge

Hej med jer

Vi har lige fået fibernet og TV boks. Boksen er en Humax Model YS-5000. Når vi tænder for boksen og der er gået 3 timer lukker den ned og vi skal genstarte TV-boksen. Hvorfor gør den det?. Er det muligt at ændre på dette? 

icon

Bedste svar af Kasper 8 March 2023, 15:04

Se original

15 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Det er fordi Dvale er sat til 3 timer, der kan vælges så vidt huskes op til 6 timer og der kan vælges aldrig.

Det er under strømbesparelse.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Forår 2023 og @Radiomanden 
 

Du kan justere dvale-timeren og i boksens strømstyreindstillinger, har du følgende muligheder:

  • Ingen
  • 1 time
  • 2 timer
  • 3 timer
  • 4 timer
Badge

Hej Kasper og Radiomanden

Tak for hjælpen. Det har afhjulpet mit problem.

Vh Forår 2023

Badge

Hej Kasper og Radiomanden

Træerne gror ikke ind i himlen - desværre. Problemet er der stadig. Præcis efter 3 timer “fryser” billedet og følgende tekstboks kommer på skærmen: Intet IP-TV signal. Kontroller dit modem. Er TV-boksen på den rigtige internetforbindelse. Prøv evt. genstart af modem.

Vi genstarter så TV-boksen. Det afhjælper problemet, men efter 3 timer så er den gal igen. Har I andre løsninger, for det tyder ikke på at det er dvale tilstanden, der er problemet, for den den har vi efter jeres rådgivning sat til “Ingen”.

Hilsen Forår 2023 

Omdømme 7
Badge +9

Som test, prøv at brug en kablet forbindelse, hvad sker der så.?

Badge

Hej Radiomand

Vi har valgt i første omgang at se bort fra en kabelforbindelse. Men hvis du mener, at der ikke er alternative løsninger på problemet så må vi gøre det, når vi bliver trætte af hver 3. time at genstarte TV-boksen. Skulle du eller andre her på “tråden” komme i tanke om andre løsningsforslag så hører vi gerne fra jer :-)

Omdømme 7
Badge +9

Det var ikke en løsning, det er til for fejlfinding. Som jeg skrev: Som test, prøv at brug en kablet forbindelse, hvad sker der så.?

Badge

Hej Radiomanden

Jeg er novice på området. Så det har jeg ikke mulighed for. Hvis vi taler om kabelforbindelse så er jeg nødt til at sige farvel til TV-boksen og ja tak til en kabelforbindelse, som en tekniker fra You See skal installere. Da YouSee installerede fibernettet var vi nødt til at sætte boostere op rundt omkring i huset for at få vores TV til at fungere. Grunden hertil var at vores wifi ikke virkede optimalt, da dampspærren på loftet er lavet af et aluminiums produkt.

Omdømme 7
Badge +9

Kablet forbindelse, for at se om det nævnte problem så opstår, det er ikke ment som en permanent løsning.

De anvendte Extendere er de fra YS.? Er det Routeren som Humax’en har forbindelse til eller er det en extender.?

Router på loftet.? Det er ikke det bedste.

Badge

Hej igen

Vi har ikke extendere, men boostere fra YS (3 stk.) fordelt jævnt i stueplan. Det er en booster, som TV-boksen har forbindelse til. Vi har ingen router på loftet. Den befinder sig i modsatte ende af huset i forhold til TV-boksen.

Omdømme 7
Badge +9

Det er YS der kalder det en Booster, det er en extender. Er der opsat nogen et sted hvor signalet  er svagt, at opsætte en hvor signalet kommer under en bestemt styrke anbefales ikke. Som det ses på billedet, så er mit signal (den røde søjle) kraftigt, -38 dBm med til -60 dBm er det fint, men det må ikke komme under, det er bedst at opsætte en extender hvor det ikke er svagere end -55 dBm, for at sikre et godt signal til extenderne, samt at de ikke er på samme kanal og samme SSID. Humax’en skal så ligeledes have et godt signal.

 

Badge

Hej Radiomanden

1000 tak for din store interesse, men nu bliver det for teknisk for en novice. God weekend

Omdømme 7
Badge +9

Det er jo teknik det drejer sig om.

Omdømme 7
Badge +9

Mig bekendt er YouSee boostere MESH enheder og ikke Extendere. Radiomanden, du bruger for højt kanal nummer på 5GHz. DFS kanaler er fra 52 og op. Her kan optræde støj som f.eks. vejrradar. 

Omdømme 7
Badge +9

Har flyttet kanal igen, for nogle dage siden var der en anden på den kanal jeg brugte, det er der tilsyneladende ikke mere, nu er det kanal 48.

Besvar