TV-boks kræver switch med IGMP snooping


Badge

Hej,
Jeg vil lige dele denne løsning, da det måske kan spare andre for samme frustrationer som jeg havde.

 

Jeg har fået indlagt fiber, og Sagemcom D6 router står i den ene ende af huset. Til den anden ende af huset (under gulvet) har jeg kablet et access point med indbygget switch, der kabler videre til Yousee TV-boksen (Humax 5000). Dvs jeg har ikke et direkte kabel fra router til TV, da jeg har mere udstyr siddende på samme port i routeren.

 

Så snart jeg tændte TV-boksen, døde det trådløse netværk langsomt. Efter 10-30 minutter forsvandt al internet adgang i hele huset (jeg kunne ikke engang logge ind på routeren med kabel direkte fra PC).

 

Lige præcis IPTV på boksen kørte dog problemfrit igennem som det eneste hele tiden.

 

Efter ugevis med fejlsøgning i huset og på Google, fandt jeg ud af noget der hedder ‘IGMP Snooping’.

 

Jeg købte en switch til 130,- der kan dette og satte den foran mit accesspoint, så signal-ruten fra D6 router til TV-boks løber igennem switche der har IGMP Snooping. Resten af mit netværk er præcis som før.

 

Og nu virker det uden problemer!

 

 

Jeg deler her, da jeg bestemt ikke selv er nogen haj til netværk - og da hverken TDC eller Yousee tekniker kunne lede mig på rette spor. Selvom de var super flinke, og brugte meget tid på at hjælpe mig af flere omgange. De sendte endda nye bokse og router for at udelukke fejl på disse (hvilket ikke gjorde nogen forskel).


Ingen kommentarer

Ingen kommentarer

Besvar