Spørgsmål

TV boks kan ikke ses på TV


Badge

I går var der nedbrud på TV bokse, annonceret under driftsinformation. Der var billede, men optagelse virkede ikke. Så jeg slukkede og tændte for strømmen på boksens fysiske knap på bagsiden. Siden har den ikke kunnet vise billede.

Mit TV, ældre Samsung, kan ikke længere se boksens HDMI signal. Yousee vises som HDMI-CEC Anynet, men det har aldrig virket, jeg har skullet vælge HDMI4, som er det stik kablet sidder i.

Efter gårsdagens nedbrud siger TVet at HDMI4 ikke er forbundet, men når jeg tænder boksen, tænder TVet, så de er forbundet. Der er intet ændret i den fysiske kabling.

Da jeg ikke kan se boksens output på TVet længere, kan jeg jo ikke operere boksen med fjernbetjeningen.

Jeg har slukket og tændt strømmen både til TV og boks, men det hjælper ikke.

TV Boksen er en fysisk stor, tre år gammel Cisco (?), med optagefunktion.

Rød/grøn lampe midt på boksen reagerer normalt på tænd/sluk fra fjernbetjeningen, men jeg kan jo ikke se, om der er en fejlbesked…

Hvordan kommer jeg videre?


20 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

En Cisco, den skal klart ombyttes til en 5000 som er den der nu bruges på Fiber/DSL. kan dog ikke forstå det med alderen du skriver 3 år, Cisco er meget ældre, den er tilbage fra TDC tiden, det er mange år siden You See overtog fra dem.

 

Badge

Det er ingen af de to modeller. Den har let rundede hjørner og Tændt-lampen/knappen ligner Ciscos og er i højre side.

Den er faktisk under 3 år gammel.

Omdømme 7
Badge +9

Brug et App til tvet, din Samsung er vel ikke 10 år gammel? Er den det køb en ny er ret billige…

Omdømme 7
Badge +9

Sluk det CEC og sæt boksens HDMI kabel i indgang 2 der virker bedst…

Omdømme 7
Badge +9

Det er ingen af de to modeller. Den har let rundede hjørner og Tændt-lampen/knappen ligner Ciscos og er i højre side.

Den er faktisk under 3 år gammel.

Så er det en 4000, den er dog ældre end 3 år, nærmere 6-7 år.

 

Omdømme 7
Badge +9

Du har nok en 4000 boks, men der er problemer med mange bokse efter nye opdateringer, som kan være efter den er slukket…

Omdømme 7
Badge +9

Min 4000’ boks er nok 12 år gammel…

Badge

Det er nok en Humax YS-4000, tænd knappen ser bare lidt anderledes ud en på billederne. 

Badge

Jeg flyttede hertil for lidt under 3 tre år siden, og fik den spritny nogle måneder efter. YS-4000, måske let opfrisket i designet?

Omdømme 7
Badge +9

Min 4000’ boks er nok 12 år gammel…

Det kan da ikke passe at den kom i 2012.? Jeg fik den også da den lige var kommet men 2012.?

I følge denne artikel. så får jeg den til at have 9 år på bagen.  https://digitalt.tv/yousee-humax-boksen-kan-faas-flere-rum/

Omdømme 7
Badge +9

Jeg flyttede hertil for lidt under 3 tre år siden, og fik den spritny nogle måneder efter. YS-4000, måske let opfrisket i designet?

Den har fysisk altid set sådan ud, alle ændringer er kun sket på FW/SW.

Omdømme 7
Badge +9

Jeg husker ikke at have haft en 2000’ boks men boet her i ca. 12 år og hele tiden haft en boks…

Omdømme 7
Badge +9

Det er netop 2000 boksen der omtales i artiklen fra Maj 2017, og så står der:  YouSee er, her godt et år efter lanceringen af deres nyeste TV-boks, klar til at kunne levere den til flere rum i husstanden. Derfor kan den ikke være ældre end 9 år.

 Ligeledes kan det så godt passe at 4000 er 6-7 år gammel.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @pmbruun 

Har du fået løst problemet ellers skal vi have det undersøt nærmere jo. 

Har du prøvet en anden HDMI-port på tv’et?  Prøv at sluk boks og tv. Tænd tv først og derefter tv-boksen og se om det hjælper.

Badge

Jeg har prøvet alle tænd/sluk kombinationer. Er ikke meget for at ændre kabling, for det har jo virket, og hvis jeg piller, kan jeg ødelægge noget andet.

Er der en måde at tvinge boksen til at resette og opdatere uden jeg kan se billedet?

Omdømme 7
Badge +9

Hvis ikke der er noget at se på skærmen, så kan man ikke se hvad der sker, så du kan ikke gøre noget. Er der billede på skærmen når der tilsluttes en anden enhed med HDMI.?

Badge

Jaja, jeg har en Chromecast. Den virker fint. Jeg ser pt TV via den og Yousee app.

Omdømme 7
Badge +9

OK så er det da udelukket at det ikke er TVet der er fejl på. kan ikke se andet end at den skal ombyttes.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @pmbruun 

Jeg har sendt dig en privatbesked, så vi kan komme videre med sagen i forhold til at få løst dit problem😊

Badge

Tak for støtten ovenfor.

I går eftermiddags, efter endnu et par gange at have slukket og tændt, virkede det pludselig igen.

Det er som sagt et noget bedaget Samsung TV, og jeg tænker at kompatibliteten med nyere udgaver af HDMI halter en anelse.

Nu virker det i hvert fald.

Besvar