Svar

tilbageknap på samsung fjernbetjening virker ikke mere efter opdatering af tv-boks


Omdømme 1
Badge

Efter seneste opdatering af TV boks virker “tilbage” knappen på Samsung Remote ikke mere. Bruger ofte knappen til at skifte mellem 2 kanaler. 

icon

Bedste svar af Louise 29 January 2024, 13:08

Se original

17 Kommentarer

Har samme problem… når boksen ellers virker. For det meste er der sort skærm.

Omdømme 7
Badge +9

Hvad har Samsung remote med boks at gøre? Jeg bruger altid 2 fjernbetjeninger som i nok også må gøre…

Det skulle hjælpe at genstarte boksen ved sort skærm, men jeg siger ikke mere om de opdateringer, kun at jeg nu ved et formål med dem…

Omdømme 1
Badge

Man kan godt bruge TV fjernbetjeningen også, det kan parres i opsætningen. Det er oftest dig begrænset til programskift og lydsstyrke m.m. ( og tilbafeknapoen som omtalt ) Så slipper man for at have 2 fjernbetjeninger fremme. Boksens fjernbetjening bruger vi kun hvis vi skal dybere ind i boksens indstillinger… 

Jeg har samme issue. Jeg har prøvet at genstarte alt og har også prøvet at un-pair’e fjernbetjeningen og sætte den op igen. Det virker stadig ikke.

Omdømme 6
Badge +8

Hej alle 

Vi er bekendt med problemstillingen her, og har meldt det videre til Samsung - der er dog ikke noget konkret ifht. hvornår det er rettet, desværre. 

Jeg beklager ulejligheden! 

Omdømme 1
Badge

Er i sikre på det er et Samsung issue? Hvis jeg går ind i kanaloversigt virker tilbage knappen fint til at lukke kanaloversigt?  Altså det forstår tv-boksen fint.. 

.

Omdømme 6
Badge +8

Jeg tror ikke nødvendigvis at det behøver at være et issue - det kan blot være at Samsung skal være med til at rette funktionaliteten. Det er i hvert fald den besked vi har fået fra den ansvarlig afdeling, altså at det er meldt videre til Samsung. 

Jeg giver dog lige dét du nævner her, videre til dem, så de er bekendt med det i tilfælde af, at de ikke er allerede er det 😊

Omdømme 1
Badge

Tak for at bringe videre. Fjernbetjeninger sender en specifik kode ud for hver knap. Så er det boksen der bestemmer hvad koden bruges til alt efter hvilket billede man står i. Altså når du ikke er i kanaloversigt skal den skifte til forrige program, ligesom den skal lukke kanal info i bunden når den er fremme… jeg er 100% sikker på det er den nye software der har mangler, har altid virket før denne… håber i får løst det i næste Update 😊 tak

Omdømme 6
Badge +8

Jeg kan slet ikke udelukke at du har ret, da det bestemt er ikke er dér min spidskompetence ligger 😉 dem der sidder med det bør dog have styr på hvad der skal til for at fixe det, og hvor “problemet” helt præcist ligger og hvem der skal rette - men jeg har videregivet dine informationer nu, og så kan de bruge dem. 

Ja, han har ret. Så softwareudviklingsteamet må op på hesten igen - i stedet for at sende aben videre. 
 

hvis man ser tv, bør tilbageknap aktivere, at man ryger tilbage på den kanal, man var. I menuer skal man ryge et step tilbage ift. hvor man stod.

Omdømme 6
Badge +8

Årsagen til, at det er Samsung der skal fixe dette er, at deres tilbageknap altid er = escape. Vi har forespurgt Samsung om de kan ændre det til, at den i stedet giver en “tilbage”-kommando. 

Grunden til det er, at vi i vores system har to muligheder - og det er normalt tryk = tilbage , langt tryk = escape. Langt tryk findes ikke i TV-guiden.

 

Hvis vi skal løse det herfra, skal vi fjerne muligheden for langt tryk/escape, og gør vi det, ændrer vi funktionaliteten for omkring 150.000 kunder som dagligt bruger den funktion. Det er derfor ikke en mulighed.

Omdømme 1
Badge

Sjovt nok kunne i godt håndtere det i tidligere software, hvilket betyder at de 150.000 du henviser til jo aldrig har haft andet ( altså en funktion i først har indført med jeres opdatering ) 

jeg vil hellere have den tidligere software igen, der er også andre ting jeg syntes ikke er optimalt i den nye … men det er jo jeres valg. 🤨

Omdømme 6
Badge +8

Humax5000 kunderne har haft denne opdatering/funktion siden den boks udkom - så de har ikke først fået funktionen nu, nej. Men den er ny i den opdatering der er sendt ud til Humax4000-kunderne, ja. 

Den gamle opdatering kommer i hvert fald ikke tilbage. Vi gør hvad vi kan, men uanset om du vil tro på det eller ej, så er det altså Samsung der skal hjælpe os i mål med lige netop denne funktion. 

Badge

Sjovt nok kunne i godt håndtere det i tidligere software, hvilket betyder at de 150.000 du henviser til jo aldrig har haft andet ( altså en funktion i først har indført med jeres opdatering ) 

jeg vil hellere have den tidligere software igen, der er også andre ting jeg syntes ikke er optimalt i den nye … men det er jo jeres valg. 🤨

Søren, jeg er HELT enig! Den nye opdatering er dårlig, og skandale at lyd forsvinder hver anden gang man skifter kanal.

Badge

Hej, kan boksen tåle at stå tændt 24/7. Hvis jeg slukker boksen kan jeg kun åbne den igen, så TVét kan få fat i signalet, ved tænde og slukke manuel bag påpeger boksen. Jeg har deaktiveret alle timere og strømspare funktioner.

Omdømme 7
Badge +9

Hej, kan boksen tåle at stå tændt 24/7. Hvis jeg slukker boksen kan jeg kun åbne den igen, så TVét kan få fat i signalet, ved tænde og slukke manuel bag påpeger boksen. Jeg har deaktiveret alle timere og strømspare funktioner.

Hej 

Det lyder som en anden problemstilling

Men det vil jeg ikke nok anbefale at gøre.  Men prøv at deaktivere HDMI-CEC og se om det hjælper:
Menu --> indstillinger --> skærm --> HDMI-CEC tryk OK på FRA. 

 

Besvar