Spørgsmål

Sort skærm


Omdømme 1
Badge +1

Vi har et Samsung tv og Humax ys5000 box. De sidste par uger er skærmen blevet sort når fjernsynet har været tændt 5-20 min. Når vi så hiver strømkablet ud på fjernsynet og sætter det i igen virker det. hdmi stik sidder som de skal. Kan det evt. være et defekt strømkabel?


21 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Jyden 

Det er da i hvert fald noget vi skal have kigget på. 

Du skriver at I har tjekket at HDMI-stikket sidder som det skal, men har I også prøvet en anden HDMI-indgang på TV’et? 

Omdømme 1
Badge +1

Hej Louise

Ja, vi har prøvet med en anden indgang.

Omdømme 7
Badge +9

Det er bedst at bruge HDMI Indgang 2 til Samsung TV, men kan nu få 8K HDMI kabeler ved ikke om de er bedre...

Omdømme 6
Badge +8

Når skærmen bliver sort, virker det så f.eks. at skifte HDMI-kanal, og derefter gå tilbage til boksens HDMI-kanal? Du skriver at det hjælper at tage strømmen fra TV’et, men det kunne være interessant at høre hvad I eventuelt ellers har forsøgt. 

Omdømme 1
Badge +1

Vi har genstartet både tv og boks, byttet hdmi indgang på tv og sikret at alle kabler sidder godt fast. Vil prøve at skifte til indgang 2 og så ændre til indgang 1 næste gang skærmen bliver sort, er det ikke det du mener, Louise?

Omdømme 6
Badge +8

Jo, altså jeg mener blot, at næste gang skærmen bliver sort, så skal I bruge fjernbetjeningen til at gå over på en f.eks. HDMI 2 (hvis boksen pt. sidder i 1’eren) og så tilbage til 2’eren igen, for at se om der er billede på 😊

Hvis I har et andet HDMI-kabel liggende, kan I også forsøge med det., 

Omdømme 1
Badge +1

Okay Louise. Jeg vil prøve at skifte hdmi kablet og så ellers prøve din opskrift når vi skal have tændt for tv i aften.

Omdømme 1
Badge +1

Det virkede ikke at skifte HDMI kabel. Men vi fandt ud af i aftes at det simpelthen er fordi strømmen forsvinder fra fjernsynet, så tror da pokker der er sort skærm. Tager vi strømstikket ud bag på fjernsynet og sætter det i igen kommer der kun strøm på hvis vi vipper stikket hårdt opad. Så vi vil prøve at købe nyt strømkabel, man kan vel ikke bare bruge et gammelt kabel vi har liggende og som jeg ikke kan huske hvor er fra?

Omdømme 1
Badge +1

I forlængelse af forrige indlæg, så undrer det at fjernsynet står hele dagen med stand by lyset tændt, der mister det ikke strømmen.

Omdømme 7
Badge +9

Det virkede ikke at skifte HDMI kabel. Men vi fandt ud af i aftes at det simpelthen er fordi strømmen forsvinder fra fjernsynet, så tror da pokker der er sort skærm. Tager vi strømstikket ud bag på fjernsynet og sætter det i igen kommer der kun strøm på hvis vi vipper stikket hårdt opad. Så vi vil prøve at købe nyt strømkabel, man kan vel ikke bare bruge et gammelt kabel vi har liggende og som jeg ikke kan huske hvor er fra?

Monter et nyt stik på kablet.

Badge

nu har vi igen sort skærm når vi vil tænde for tv, det er absolut ikke første gang

vi har haft slukket alt og genstartet men stadig intet der virker.

det er et tv der er under ½ år gammelt

 

hvor indberetter jeg fejlmeddelser som man kunne gøre førhen?

 

Omdømme 7
Badge +9

Er det ved brug af App, Humax boks eller hvordan.?

Badge

ganske alm. start af tvet

 

Omdømme 7
Badge +9

Altså via en Coax forbindelse uden Humax boks.?

Badge

via boxen fra yousee

 

Omdømme 7
Badge +9

Jeg skrev og du svarede.

Intet om at det var Humax boksen du havde problemer med, det gør det noget vanskeligt at svare. Husk altid alle relevante informationer.

Når det nu er sagt, det er noget You See må se på. Er der prøvet de forslag der er nævnt i tråden.

 

Omdømme 6
Badge +8

Hej @madsen1_01 

Når I oplever den sorte skærm på TV’et, kan I så godt få i f.eks. menu på boksen? Det er mere om det er selve skærmen, eller om det kun er tv-billedet - altså den udsendelse I forsøger at se. 

Omdømme 1
Badge +1

Status på sort skærm: Vi har skiftet hdmi kabel og strømkabel og skiftet hdmi indgang på tv, altsammen uden effekt. Det eneste der hjælper er som tidligere beskrevet at presse strømkablet opad når vi sætter det I bag på tv'et, og så klæber vi det fast med stærkt klæbende tape, så holder det som regel til næste dag.

Omdømme 7
Badge +9

Det eneste der hjælper er som tidligere beskrevet at presse strømkablet opad når vi sætter det I bag på tv'et, og så klæber vi det fast med stærkt klæbende tape, så holder det som regel til næste dag.

Så kan jeg ikke se at det har noget at gøre med You See eller deres udstyr.

Omdømme 1
Badge +1

Nemlig, Radiomand

Vi tror også det er en fejl på tv'et

Omdømme 7
Badge +9

Nok nærmere et defekt kabel efter hvad der skrives.

Besvar