Spørgsmål

Problemer med lyd på TV efter brug af Chromecast


Badge

Hej Yousee

Efter den nyeste opdatering af Yousee boksen så kan vi ikke justere lyden på fjernsynet, når vi har brugt Chromecast og skal tilbage på TV via boksen. Vi har prøvet at flytte Chromecast til en anden HDMI-port.

Vi har Coax-forbindelse via Yousee.

Har I nogen idéer til, hvad problemet kan være?

På forhånd tak 


11 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Det er vist en generel fejl…men husk oplys altid…

Hvilken TV

hvilken boks

hvilken Cast

Badge

TV-mærke er Samsung Smart TV

Chromecast er Google Chromecast 

TV-boks er Humax og den koblet trådløst til 5 GHz-netværk

Omdømme 7
Badge +9

TV hvilken årgang, model.?

Hvilken Chromecast.

Hvilken Humax, det må være en 4000 da det er Coax.

Omdømme 7
Badge +9

Samsung TV og Boks koblet trådløst er problemet, men

der findes mindst 3 forskellige typer af Google Chromecast,

men som jeg husker fra andre tråde er det en generel fejl…

men Yousee supporters er nok først tilbage på tirsdag, de ved det nok…

Omdømme 6
Badge +8

Hej 

Først og fremmest, så har jeg ændret dit brugernavn, da det ikke er tilladt at bruge eksempelvis YouSee kontonummer som brugernavn herinde. 

Den fejl du beskriver er umiddelbart ikke konstateret generel, men jeg vil gerne kigge nærmere på det. 

For lige at være sikker her - er det TV’ets egen fjernbetjening du bruger? Eller bruger du TV-boksens til både boks og TV? 

Badge

Hej Louise

Vi bruger fjernbetjening fra Youse, undtagen når vi har brugt Chromecast så skal vi bruge fjernbetjening til TV til at ændre HDMI- port tilbage til den port som er til boxen 

 

Omdømme 6
Badge +8

Ja, det vil også være nødvendigt - vores fjernbetjening kan mig bekendt ikke så meget andet på TV’et end at tænde og slukke samt justere lyden. 

Når I så har brugt TV’ets fjernbetjening til at skifte til boknens HDMI, er det så derefter at I oplever ikke at kunne justere lyden? Selvom I er på den rigtige HDMI-kanal? 

Omdømme 7
Badge +9

Den funktion til venstre for 0 tasten ser da ud til at være en sådan, på den nye Remote.

 

Omdømme 6
Badge +8

Jeg fik at vide at den ikke virker, men måske de har antaget af det var den gamle - jeg skal være ærlig og sige, at det også undrer mig hvis vores fjernbetjening ikke skulle have en aktiv source-knap, netop fordi man så er tvunget til at bruge TV’ets også, hvis man f.eks. har en Chromecast. Det synes jeg ikke lige giver mening. 

@ForumBrugernavn267 Hvis du har den nye fjernbetjening er du meget velkommen til at teste om du kan bruge knappen til venstre for 0 til at skifte HDMI-kanal - og om det gør en forskel ifht. lyden. Meld meget gerne tilbage. 

Badge

Vi har ikke den nye fjernbetjening, desværre 

Omdømme 6
Badge +8

I så fald, er I nødt til at bruge TV’ets til at skifte HDMI-kanal. Men jeg er stadig lidt usikker på problemet - når I så skifter HDMI-kanalen fra Chromecastens til boksens, er det så derefter I ikke kan justere lyden eller hvordan? 

Besvar