Svar

Opsætning af streamingtjenester via yousee play


Badge

Hej 

 

Jeg er blevet oprettet med en abonnementsløsning, hvor mine streamingtjenester skal køre over Yousee Play (ingen boks), så jeg betaler et samlet beløb til yousee hver måned, i stedet for 7 separate regninger til hhv. netflix, disney, tv2, viaplay etc..

Mit problem er, at jeg ikke aner hvordan jeg skal få det sat op. Jeg kan se på min konto at jeg har 40 + 10 points (vistnok) men har ikke de nævnte streamingtjenester aktive på min kanal.

Hvad skal jeg gøre for at logge ind og få netflix mv. aktiveret på min yousee-profil? 

 

VH Henrik :) 

icon

Bedste svar af MS-ERIK 1 May 2023, 20:58

Se original

8 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Nogle tjenester ligger på TV boks, App og Web TV, andre er der i begrænset omfang, som f.eks TV2 Play og Viaplay, det fulde indhold af disse tjenester fås på Viaplay App og TV2 Play App, hvad Netflix angår, så vil du modtage info om log in så betaling sker via You See.

Badge

Ok. Manden fra Yousee jeg talte med da jeg bestilte, fortalte at jeg selv bare skulle logge ind via deres app, så ville det køre og mine streamingtjenester overgå til yousee´s platform. 

Det er en uges tid siden jeg fik det oprettet og har ikke modtaget nogen anmodninger om logins, eller noget der minder om.

Jeg gennemgik med ham hvad jeg skulle have af tjenester og jeg fik oprettet nogle “points” - der er ikke sket yderligere. Jeg kan se at jeg ikke kan tilgå de tjenester jeg ønskede; netflix, viaplay (stor pakke) tv2 play (stor pakke), disney, HBO max, etc.

Hvad kan jeg gøre?

Omdømme 7
Badge +9

Alt hvad der købes via You See, vil enten ligge på deres platforme, og det der kræver extern App, som f.eks TV2 Play og Netflix, vil der modtages info vedrørende log in.

Har du haft de tjenester ved direkte køb, så skal de opsiges først, inde You See overtager betalingen.

Har næsten de samme tjenester, men ikke via You See, da det er for dyrt via dem.

Badge

Du skriver jeg vil modtage info vedr. login - det har jeg aldrig fået. Hvordan og hvornår skulle den kommunikation komme til mig? 

Omdømme 7
Badge +9

Den kommer enten på Mail eller via SMS, alt efter hvilken kontakt metode du har meddelt You See til at kontakte dig på.

Det var måske en idé lige at se efter, om de ønskede streamingtjenester rent faktisk er tilvalgt, og det ikke blot er 40 + 10 point, der er oprettet abonnement til, men ikke hvad disse point skal bruges til.

Åbn play.yousee.dk på PC i browser, eller hent og åbn appen YouSee Play på mobiltelefon, iPad, smartTV eller anden enhed til medieafspilning. Vælg “Indstillinger”, og derefter “Tilføj kanaler & streamingtjenester”. Hvis de ønskede tjenester og TV-kanaler ikke vises som tilvalgt skal de tilvælges.

Ved at klikke eller trykke på tjenesterne vises en beskrivelse af hvordan man åbner de forskellige tjenester. Valgte TV-kanaler vises i TV-guiden. Hvis tjenesterne og TV-kanalerne står som tilvalgt men der ikke er adgang som beskrevet i beskrivelserne eller der ikke er modtaget en mail med instruktion i hvordan man logger på, er der gået noget galt, og det må fejlmeldes til YouSee.

Enkelte gange kan der gå op til et døgn inden det valgte er på plads, men ofte går der kun ca. 10 minutter.

 

Omdømme 7
Badge +9

Det var måske en idé lige at se efter, om de ønskede streamingtjenester rent faktisk er tilvalgt, og det ikke blot er 40 + 10 point, der er oprettet abonnement til, men ikke hvad disse point skal bruges til.

Åbn play.yousee.dk på PC i browser, eller hent og åbn appen YouSee Play på mobiltelefon, iPad, smartTV eller anden enhed til medieafspilning. Vælg “Indstillinger”, og derefter “Tilføj kanaler & streamingtjenester”. Hvis de ønskede tjenester og TV-kanaler ikke vises som tilvalgt skal de tilvælges.

Ved at klikke eller trykke på tjenesterne vises en beskrivelse af hvordan man åbner de forskellige tjenester. Valgte TV-kanaler vises i TV-guiden. Hvis tjenesterne og TV-kanalerne står som tilvalgt men der ikke er adgang som beskrevet i beskrivelserne eller der ikke er modtaget en mail med instruktion i hvordan man logger på, er der gået noget galt, og det må fejlmeldes til YouSee.

Enkelte gange kan der gå op til et døgn inden det valgte er på plads, men ofte går der kun ca. 10 minutter.

 

Hej @henriktemberg 

Som @MS-ERIK skriver, så skal du sikre, at de ønskede tjenester er valg i YouSee Play abonnetet hos dig. Hvis din mailadresse så er ajourført hos os, og vi har den rigtige stående, så modtager du velkomstmails til at oprette dig et loin til de tjenester, du har valgt og som der følges login med til. 

Velkomstmails kan altid hentes på Mit YouSee og i Mit YouSee appen. 

Har du en bruger hos f.eks. Netflix i forvejen, så indtaster du den mailadresse, som du har tilknyttet dit login hos dem i dag, så overtager YouSee afregningen med Netflix på dette. På den måde kan du fortsætte med dine favoritlister osv. 

Sig endelig til, hvis der dukker flere spørgsmål op😊

Badge

Tusind tak for svar alle. Jeg havde fat i kundeservice og det var præcis problemet, som @MS-ERIK beskrev det; jeg havde ikke fået oprettet det med tilvalgte kanaler, men blot et antal points. 

Så nu er der styr på det :) 

 

Hav det godt derude

Besvar