Spørgsmål

Multicast ifm streaming.


Badge

Hejsa

jeg har problemer med at signalet hakker, går i stå 10-60 sek når jeg streamer hhv til Chromecast i tv og til mit Google chromecast. 
Det har været mest ved streaming fra tv2 play. Jeg har skrevet til dem og de skriver følgende:

 “Er din router, dit modem eller din gateway konfigureret til multicast? Vejledningen til din router, dit modem eller din gateway eller producenten bør have instruktioner til aktivering af multicast.”

Jeg har TP-link Deco som Mesh udstyr. Hvordan finder jeg ud af om det er indstillet korrekt?

Jeg har fået nedenstående svar fra Waoo  men de vil ikke hjælpe mig fordi jeg ikke bruger deres udstyr. Men skiftede fordi jeg synes ikke deres fungerede særlig godt.

Er der nogen der kan hjælpe?

 


8 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Her kan der læses om brug af Chromecast. https://yousee.dk/hjaelp/artikler/tekniske-krav-til-dit-udstyr-nar-du-bruger-yousee-play-appen#krav-til-chromecast

Der er også en lille tråd om Chromecast her.

Hvilket TV haves.? Det tyder på at det er et Sony eller Philips da der er Chromecast Build In,

I så fald kan der installeres Play Appen på det.

https://yousee.dk/hjaelp/artikler/yousee-play-appen-pa-smart-tv/android-tv

Badge

Det er et Philips

men det driller også på vores Google chromecast. 

Badge

Pt har jeg følgende forbindelse

Router kablet til switch kablet til main DECO

Fra main DECO går der trådløst signal til 2 andre DECO på 2 forskellige værelser.. Ville det være en fordel hvis jeg kabler fra switch til de to andre enheder også eller? For umiddelbart ser det ud til at signalet er Ok ud til de to andre enheder.

 

Omdømme 7
Badge +9

Når det er streaming, så vil det virke på alle Bredbåndsforbindelser uanset udbyder, er det derimod en YS TV  boks der bruges vil den kun virke når den er tilsluttet YS Router eller deres Boostere (Mesh), da de enheder sender TV signal et til boksen, det gør fremmede enheder ikke.

 

Badge

Sorry men det forstod jeg ikke noget af. 
jeg har ikke tilsluttet en yousee boks til mit tv. Så tænker ikke det er noget med en tv boks at gøre. 

Omdømme 7
Badge +9

Hvis der udelukkende streames, så kræves der kun en Bredbåndsforbindelse, på den måde kan alle få YS Play uanset udbyder.

Badge

Jo jo men problemet er jo forbindelsen. At det lagger. Så spørgsmålet er om det skal en anden opsætning til i min DECO opsætning. 
 

Omdømme 7
Badge +9

Kan ikke svare på det, da det ikke er udstyr fra YS. Andre brugere har helt sikkert nogle indspark angående det.

Besvar