Spørgsmål

Manglende sikkerhed ved kanalvalg


Badge

Når jeg bruger YouSee Play app på Chromecast med Google TV, kan jeg få en QR kode som indeholder et link til at vælge kanaler og streamingtjenester vha en browser. Dette link åbner direkte op på min konto side, dvs den logger ind uden at kræve id eller password.

Det er efter min mening uheldigt, da jeg gerne selv vil styre kanal- og tjenestevalg. Som det er nu, kan eksempelvis ens børn vælge nogle dyre tjenester og kanaler, uden jeg har været inde over. 
 

Hvordan kan jeg sikre mig den ønskede kontrol ?


3 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Du kan ændre adgangskoden til en som kun du kender, så er der ingen andre der kan ændre noget.

Badge

Det ville være fint, hvis det kan lade sig gøre. Jeg kan blot ikke se hvordan.

Jeg er logget ind på YouSee Play app med et PW, som kun jeg kender, men når man får QR koden frem, linker den direkte til min konto i browseren, og er dermed logget ind, uden krav om PW.

Omdømme 6
Badge +8

Hej @bilet57 

Det ser ikke ud til at der pt. er en måde at omgå det på, desværre. Når man bruger QR-koden, laver den et tjek og verificerer at man er logget ind dér - simpelthen for at undgå det ekstra step med at logge ind på mobilen også. Jeg kan godt se, at det i dit tilfælde er uhensigtsmæssigt. 

Jeg har meldt det videre som feedback, så de kan kigges på om der evt. kan tilvælges en PIN-kode eller lignende, men lige nu og her er der ikke nogen løsning desværre. 

Besvar