Spørgsmål

Manglende lyd fra ny Humax boks. Der er lyd fra boxen til tv, gennem HDMI


Badge

Jeg har fået ny Humax TV Boks.  Vil gerne køre lyd til min radio/forstærker via Digital/analog converter.

Men SPDIF udgangen på TV boksen virker ikke. ?     Min lydindstilling på tv boksen står på stereo.

Jeg ved at converter og diverse ledninger og stik virker, da jeg fik det til at virke ved at bruge en digital udgang på mit TV.   Jeg har læst et sted at nogle film har en form for lyd der bedre gengives når man kører direkte fra TV Boks  derfor vil jeg gerne have det til at virke.

Mvh Steen


6 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Da det kun er et Stereo system er det fint nok at have lyd fra TV til Stereo system. Når det nu er sagt, så skal Toslink virke, den er aktiv hele tiden.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @stma 

Jeg er nysgerrig på om du fik det til at virke?😊

Jeg synes ik jeg har noget information på, at den optiske lydudgang skulle have fejl på YS4000, så hvis det stadig ikke virker, så ved jeg ik om det er noget indstilling på eget lydudstyr, der skal kigges på?
Måske @Radiomanden eller andre også har et bud til dette - såfremt problemet stadig er aktuelt, selvfølgelig. 

 

Badge

Hej Kasper. 

Nej jeg fik det ikke til at virke.

Det er en gammel forstærker jeg bruger, der er ikke rigtig nogen indstillingsmuligheder. Jeg kan heller ikke se at der er indstillingsmuligheder på YS4000. Som nævnt fik jeg det til at virke ved at bruge den optiske lydudgang på mit TV. Så jeg tror ikke fejlen  skyldes eget anlæg.  Jeg forstår det simpelthen ikke.  

Omdømme 7
Badge +9

Der er ikke noget der skal stilles på hvad angår Toslink, den bør og skal være aktiv når boksen er tændt, har du set efter om der er lys ud af kablet når det er tilsluttet.?

Badge

Ja der er rød lys ud af kablet.  Jeg ved også at så er der signal.  Jeg kan bare ikke forstå at det ikke virker  når jeg går igennem min digital/analog converter. Som nævnt før, så virker det når jeg gør det samme direkte fra fjernsynet.

Omdømme 7
Badge +9

Det har jeg ikke et umiddelbart svar på.

Besvar