Spørgsmål

Lyd hakker efter opdatering af TV-boks


Badge

Efter opdatering af min TVboks er lyden begyndt at hakke. Det sker både ved visning af direkte TV og ved afspilning af optagede udsendelser.

Lyden var fin inden opdatering.

 


11 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Det er der en tråd om.

 

Omdømme 6
Badge +8

Hej

Jeg ved ikke om det er helt samme problem, som i den tråd Radiomanden henviser til - den omhandler nemlig billedet og ikke lyden. 

Ifht. det problem du oplever, er det konsekvent gennem en hel udsendelse eller sker det f.eks. ifbm. at du skifter kanal eller starter en optagelse?

Har du et surround-anlæg eller lignende tilsluttet TV-boksen? 

Badge

Lyden hakker igennem hele udsendelsen, og det fortsætter også hvis jeg skifter til en anden kanal. 

Jeg har tilsluttet en Sonos Amp til fjernsynet via hdmi-kabel og lyden kommer ud af eksterne højtalere tilsluttet SonosAmp

Omdømme 6
Badge +8

Tak for tilbagemeldingen. 

Jeg har lige ændret dit brugernavn, da man ikke må have telefonnummer (eller noget der ligner et telefonnummer) som brugernavn, blot til info 😊

Normalt er det noget vi kan fejlmelde, men vi er nødt til at teste uden om din Sonos Amp og dine eksterne højttalere. Har du mulighed for at koble det fra boksen og teste? Hvis ikke du allerede har gjort det. 

Badge

Tak for ændring af brugernavn.

Jeg har lige frakoblet SonosAmp og lyden kommer nu direkte fra fjernsynet. Nu hakker lyden ikke længere.

Det er tilsyneladende sammenkoblingen med SonosAmp der er skyld i at lyden hakker. Har I nogen forslag til hvordan jeg kan få min sonos i brug igen sammen med fjernsynet? Det virkede superfint lige indtil TVboksen blev opdateret. 

Omdømme 7
Badge +9

Hvad er der af muligheder men hensyn til lyd på Sonos. udover HDMI.? Er der Analog eller Toslink.

Badge

På SonosAmp er der (1) HDMI ARC og (2) analog audio in via phono stero RCA-kabel

Omdømme 7
Badge +9

Er der lydproblemer når det bruges Analog tilslutning.? Der er skriver du 1 HDMI på Sonos, hvordan er Humax’en tilsluttet.?

Ligeledes når der kun bruges TVet, er der så problemer med lyd.

Har samme problem med en Bluesound soundbar.

@ForumBrugernavn260 fandt du en løsning?

Omdømme 7
Badge +9

Så vil jeg starte med at spørge om det som @ForumBrugernavn260 ikke svarede på. Når der kun bruges TVet, er der så problemer med lyd.

Badge

Hej mgo. Ja, det virker nu og lyden hakker ikke længere når SonosAmp er koblet til fjernsynet via hdmi. Jeg ændrede ikke noget for at få det til at virke. Men jeg har en fornemmelse af at en automatisk opdatering af tvboksen fiksede det. Problemet opstod også efter en opdatering, så måske firmwaren i boksen er skyld i problemet.

Besvar