Spørgsmål

Lukning af gammel TV-boks før modtagelse af ny


Badge

Er der andre der har oplevet at jeres TV-boks er blevet lukket før I har modtaget den nye?

Jeg har i går modtaget besked om at der er en ny boks på vej og at det vil blive “effektueret d. 14/3-2024”.

Da vi skal til at se TV her til aften lukker vores gamle boks ned og skriver at den er blevet for gammel - og så kan vi ikke se TV her 7/3 (altså en uge før varslet).

Jeg ved godt at der er større problemer her i verden. Men det pisser mig seriøst af, at man kører sådan en amatørforretning hvor ens udstyr lukkes automatisk ned uden at kunden er sikret en afløsning!


8 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Det normale er at lukning af den gamle tidligst finder sted på den dato den nye bliver åbnet. Du må tage fat i Teknisk Support, og få den åbnet igen hvis de kan. Alternativt kan der Streames.

Hvilken platform har du.?

Badge

Det ville også give mest mening. Kan ikke huske hvad boksen hedder, men kan streame nogle af kanalerne (dog ikke TV2).

Tak for feedback.

Omdømme 7
Badge +9

Der kan naturligvis streames alle de kanaler som du har fra You See via Play App’en, enten via App på TVet eller App på anden enhed.

Hvis der streames fra en internetforbindelse, der ikke er YouSee Bredbånd, skal man tilkøbe “TV2 Ude”. Det koster 5 kr. pr. måned og bestilles på “Mit YouSee”.

Badge

Tak for info, Erik. Og helt korrekt mht streaming - for vores internet er ikke via YouSee. Det ville i så fald heller ikke være en udgift (ekstra abonnement fordi YouSee dummer sig) som vi i så skulle betale for (synes jeg!).

Men det er heller ikke TV2 som er problemet, men derimod det faktum at YouSee amatøragtigt lukker for min gamle TV-boks før jeg har modtaget den nye.

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Stig2400 

Hvis din boks er blevet lukket før den nye er modtaget, så er det naturligvis en fejl og ikke normal procedure - det beklager jeg mange gange! 

Det er selvfølgelig uhensigtsmæssigt, men da vi ikke kan genåbne den gamle boks, så er der desværre ikke så meget andet vi kan gøre end at beklage for ulejligheden. 

Jeg har tidligere foreslået en ændring ved boksskifte, der går ud på at den gamle boks forbliver aktiv (forudsat at den ikke er fuldstændig defekt)  indtil den nye boks er tilsluttet og er logget på YouSee, hvorefter den gamle boks lukkes automatisk. Det sikrer også uafbrudt tilslutning såfremt forsendelse af ny boks bliver forsinket hos bl.a. PostNord.

Omdømme 7
Badge +9

Der kan jo som jeg skrev tidligere Streames indtil den nye Humax kommer, eller hvis det er Coax der haves, så er der jo ikke et stort problem, at tilslutte TVet til Antenneforbindelsen.

Besvar