Svar

Langsom og dårlig TV boks efter opdatering


Badge

TV oversigten er med forkerte tidspunkter. Den er langsom og man skal trykke flere gange end tidligere for at få information.

Enormt langsomme skift mellem kanaler, især med +/- knap. 

Langsom overgang fra Netflix til flow TV, det kørte fint før. 

Alt i alt en enormt skuffende oplevelse. Enig i andre t åde herinde, at det nærmest er ubrugeligt 😡

icon

Bedste svar af Radiomanden 7 January 2024, 10:33

Se original

21 Kommentarer

Du har fuldstændig ret. Boxen er blevet elendig efter opdateringen. Jeg mangler virkeligt st YouSee reagerer og løser udfordringen. 
 

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Thomas M. H. 
 

Jeg er ked af at høre, at du er utilfreds med den seneste opdatering. De fejl som vi har konstateret vil blive rettet i kommende opdateringer. 

Der bør dog umiddelbart ikke være problemer med tidspunkterne i tv-guiden. Er det noget du fortsat oplever? 

Jeg bliver noget urolig når du skriver at de fejl I har konstateret vil blive rettet med næste opdatering… Er det ikke nok at I tager ved lære af hvad brugerne skriver og bruger det som udgangspunkt for en opdatering?

Og kan ikke forstå din formulering At der umiddelbart ikke skulle være problemer med tidspunkterne i tv-guiden. Problemet er jo ikke noget jeg har opfundet, men blot konstateret, så betvivl ikke hvad der er skrevet. 

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Michael Stochholm 

Hvis det var så simpelt at sende en opdatering ud, så var det naturligvis gjort for længst - men det er ikke tilfældet. Der arbejdes på løsninger, og når de er klar, så sendes der en opdatering ud. Nogle fejl kan løses med hotfixes, som ikke kræver en ny opdatering, og de implementeres så løbende. 

 

Jeg beklager da hvis du mener at jeg betvivler hvad I skriver - det var nu ikke intentionen, men blot for at sige, at vi som sådan ikke er bekendt med generelle fejl ifht. tidspunkterne i TV-guiden. Når det er sagt, er det så heller ikke helt korrekt formuleret fordi vi har nogle fejl - f.eks. oplever nogle kunder med en specifik internetudbyder (KA-Net), at TV-guiden kan være bagud - og man kan også opleve, at hvis der laves rettelser i TV-guiden (altså hvis vi får besked fra en kanaludbyder om, at der er ændringer) så skal boksen genstartes, før den opdaterer. Det er dog ikke et konsekvent problem, men noget der kan opleves. 

Om det er sidstnævnte I oplever, ved jeg ikke - men du er velkommen til at uddybe hvad du helt præcist oplever af problemer med tidspunkterne i TV-guiden. Så er det nemmere for os at give et konkret svar - samt at melde det videre, hvis der er tale om noget andet end de to fejl jeg nævner ovenfor.

Badge

Hej Louise

 

Ja der er fortsat fejl i TV Guidens tider. Og jeg har lige genstartet boksen. Jeg har KA-net.

 

Mvh Thomas

Omdømme 7
Badge +9

Se her hvad @Louise skrev i en anden tråd.

 

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Thomas M. H. 

Ja, hvis du har KA-net, så er det i hvert fald årsagen - for de har fejl, som det også kan ses på det screenshot Radiomanden har sat ind. 

Badge

Hej Louise

 

Jeg har snakket med KA net - og de er ret trætte af, at I fedter den af på de lokale antenneforeninger. De siger de er i en dialog med jer og at I faktisk skal bidrage til en løsning. Mvh Thomas 

Omdømme 6
Badge +8

Jeg kan slet ikke udelukke at vi skal hjælpe med en løsning - det jeg skrev i mit svar, er bare det seneste vi har fået som info. 

Når det er sagt, så er fejlen kun hos KA-Net - så der må være et eller andet i den måde deres setup er på, som er med til at skabe problemet.  

Mulig årsag:  KA-net udsender tidsdata i UTC-tider, og det er så meningen at tilsluttet udstyr skal indeholde en tidszoneindstilling, så tiden vises i den lokale tid. Altså som det også gøres på computere. Hvis brugerens TV-boks viser forkert tid og brugerens øvrige udstyr vises korrekt tid må der være en tidszoneindstilling i TV-boksen, der er sat forkert, eller også mangler tidszoneindstillingen. Kan på KA-nets hjemmeside se at der anvendes en tidsserver til indstilling af tid (som det jo også sker på computere).

Hvorfor udsender i opdateringer til tv boks, der forårsager, at internetforbindelsen hakker?

Det er jo helt håbløst og amatøragtigt.

 

Find en løsning straks. 

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Mijrg 

 

Kan du uddybe lidt nærmere hvad det er du præcist oplever? Du skriver at internetforbindelsen hakker - er det fordi du oplever at den loader og fryser når du skal afspille på boksen eller hvordan? 

Jeg vil gerne bakke om Mijrgs kommentar når han siger: “Det er jo helt håbløst og amatøragtigt.” Det er ikke alene yousee TV den er gal med. Man har også lavet en ændring på webmail som er håbløst dårlig.

Louise skal selvfølgelig forsvare det. Det får hun løn for, men der er et eller andet helt galt i øverste ledelse. De har spareiver så det går ud over kvaliteten ved at man søsætter nye programmer uden at de er gennemprøvede.

Kvaliteten af systemmedarbejdere er vist heller ikke for god. Ellers kunne de ikke finde på det de gør.  De er helt uforstående overfor kritik. Kommer man igennem den fjollede digitale assistent Josephine, så er  menneske medarbejderen dresseret til at indvende at “ der er mange som er glade for ???”.

Amatørledelse er hvad der plager Yousee!

PS. Telefonen virker da endnu - så længe det varer

Omdømme 1

Ja jeg må sige, jeg kom hjem til min boks i går eftermiddag, som ville have en ny opdatering.

Den sagde jeg så ja til. Det gjorde så, at boksen selv genstartede et par procent inde i opdateringen og genstartede. Derefter loop til samme igen og igen. Prøvede både med kabel og wifi.

Ringede så til support, som har sørget for en bytter, jeg har hentet i dag.

3 timer senere, sætter jeg den nye til og den starter fint, kører en opdatering fint i løbet af kort tid, men nu hænger den når den starter op og siger “Logger på yousee”. Med kabel står den bare der for evigt.

Uden kabel beder den om internet, og så logger jeg på mit WiFi og den siger at den er tilsluttet (hvilken den også gør ved kabel) og så looper den bare til “logger på yousee” og genstarter så.. Alt andet på mit wifi kører perfekt (har 1000/1000), TV streaming, min søns fortnite spil, telefoner osv. Og den gamle boks jeg fik byttet var også fint på nettet inden den fejlede.

Ringer så til support igen i dag, og har fået en aftale med et teknikerkald på mandag eftermiddag. Det kunne ikke lade sig gøre før, da de havde travilt pga. en ny opdatering de havde sendt ud! No sh*t Sherlock…..

Så for mig at se, er det en ny opdatering som clasher med yousee’s egen servere.
Jeg kan sagtens forestille mig, at der derfor er nogle der finder at deres “netforbindelsen hakker” hvis andre slet ikke kommer på.
Tror Yousee, humac eller hvem der nu står for opdateringen har klokket gevaldigt i det mht. programmering eller kompatibilitet med deres servere.

Badge +1

Det er virkelig et dårligt produkt, der udbydes!!!

Vores hometrio fungerede perfekt, men blev nedlagt og siden har der kun været problemer. Tv-boksen fungerer ikke - den viser ikke kanalerne og heller ikke de optagede programmer.

Får så at vide, at man bare skal genstarte såvel modem som tv-boks, men det kan da ikke være meningen, at man skal gøre det flere gange om dagen. Og alligevel virker det ikke hver gang.

Ser man tv, kan billedet pludselig fryse og så kommer der en boks i øverste hjørne om, at der ikke er forbindelse til tv-boksen. Det har dog indtil nu løst sig selv efter lidt tid.

Men at betale for så dårligt produkt, det er da for galt. Min tålmodighed er snart opbrugt, så jeg begynder at se mig om efter en udbyder, der leverer det, man betaler for.

Badge +1

Jeg fik lige min boks til at fungere ved at gå tilbage til fabriksindstillingerne. Men hvor længe, vides jo ikke.

Og det kan jo ikke være meningen at man skal rode med alle mulige løsningsmuligheder dagligt.

 

Omdømme 1

Har prøvet fabriksindstillinger mindst 5-6 gange. Samme problem som før. Den vil ikke logge på hos yousee...

Badge

Vores boks hakker også efter opdatering. YouSee sender tekniker i morgen som vil søge på kabel fra b

yousee samleboks i kælderen ( vi bor i lejlighed) ,men vores antenne signal på TV uden om YouSee boks er fint nok 🤔. Så mon ikke det har med TV boksen at gøre ? 

 

Undskyld, men hvornår har YouSee tænkt sig at gøre noget ved disse fejl, som nu har været kendt i måneder?

Det er vel egentlig ikke for meget forlangt?

YouSee vej er tilsyneladende brolagt med dårlige undskyldninger. Tænker at en opdatering på medarbedersiden var at overveje, eller er man blot ligeglad?

Mit signal er så dårligt, at “løbende undertekst” f. eks. TV 2 News hakker, så det ligner den gamle lysavis på Politikens hus. Det samme gør sig gældende når der panoreres i en billedsekvens.

Og ja jeg tilslutter mig også koret som synger om forkerte tidsregistreringer.

Omdømme 7
Badge +9

Undskyld, men hvornår har YouSee tænkt sig at gøre noget ved disse fejl, som nu har været kendt i måneder?

Det er vel egentlig ikke for meget forlangt?

YouSee vej er tilsyneladende brolagt med dårlige undskyldninger. Tænker at en opdatering på medarbedersiden var at overveje, eller er man blot ligeglad?

Mit signal er så dårligt, at “løbende undertekst” f. eks. TV News hakker, så det ligner den gamle lysavis på Politikens hus. Det samme gør sig gældende når der panoreres i en billedsekvens.

Og ja jeg tilslutter mig også koret som synger om forkerte tidsregistreringer.

Det samme gør sig gældende på DRTV og TV2 Play

Badge

Vi er bestemt heller ikke tilfredse med den nye opdatering. Men med hensyn til at tv “ hakker og fryser” havde vi teknikker hjemme til gennemgang af instalationen. (Havde selv gennemgået kabler etc og prøvet skifte ud etc uden effekt. ) han gjorde så det samme uden at finde fejl INDTIL HAN PRØVE AT SKIFTE HDMI INDGANG PÅ TV !  Det fjernede “hakker og frysning af signal”. 
Det kan jo være det hjælpe hos jer også. Har i øvrigt informeret YouSee om at de skal bruge denne oplysning når de forsøger hjælpe kunder der ringer ind. 
 

Besvar