Svar

Humax YS400 mangler en række funktioner.


Badge

Humax YS4000 kabel forbundet til Sagem Fast 3890 v2

Efter sluk/tænd af boksen indlæses brugerdata, kanaler mv, men “Forbinder til internettet” slukker efter et stykke tid og der er ikke forbindelse.

Funktioner som guide, spil forfra samt de fleste funktoner under Menu virker ikke.

Vælges Menu/Indstillinger/Avancerede indstillinger siger den “YV-boksen har ingen internetforbindelse ...” så der kan ikke laves en factory reset.

Normalt kører Sagen kabelmodemet i bridgemode med et Netgear Orbi router med sattelit. Det har tidligere fungeret fint, men nu får en fejlmelding “Kan ikke finde 5ghz”. En B&O Stage soundbar ved siden af er forbundet med 5ghz, så signalet er ok. Men som nænvt ovenfor, så virker det heller ikke med kablet forbindelse.

Problemet opstod oprindeligt fordi 300 Mbsec forbindelse ken viste download på under 30 Mbsec. Efter mange forsøg løstes dette først efter en factory reset af Sagem modemet, men efterfølgende har TV-boksen ikke virket jfr. ovenfor.

Nogle gode forslag?

PR

icon

Bedste svar af Kasper 8 March 2023, 15:12

Se original

6 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Når Modem er i Bridge, så er der egen Router der skal forbindes til. Med kablet forbindelse er der ikke noget at bruge Wi.Fi til.

Badge

Det er kun vores tyverialarm, der normalt er kablet, der er 9 enheder på wifi.

Jeg prøver at flytte kablet over på egen router.

PR

Omdømme 7
Badge +9

Det kan du også med Wi-Fi på egen Router, med egen Router bruges skal der ikke bruges Wi-Fi fra Modemmet.

Omdømme 7
Badge +9

Hej PR 

Fik du til at virke ved at flytte kablet over til egen router, som det lader til vores system har registreret i forhold til din oprindelige opsætning? 😊

Badge

Hej Morten og Radiomanden

Nu fik jeg flyttet kablet til egen router - og det virker!

I den oprindelige opsætning har det virket fint med wifi fra egen router. Nu kan jeg lave en factory reset på boksen for at se om wifi virker igen. Ellers må jeg i gang med at række et skjult kabel.

Tak for hjælpen.

mvh PR

 

Omdømme 7
Badge +9

Når Modem er i Bridge, så skal alt forbindes til egen Router, uanset om det er med kabel eller Wi-FI.

Besvar