Spørgsmål

Fejl ved streaming fra app på telefon til tv


Badge

Jeg oplever, at jeg ikke længere kan streame fra YouSee appen på min telefon til et tv, fx hos andre eller i sommerhus. Der kommer en besked hvor der står “Det er ikke tilladt at lave skærmoptagelser af indhold i appen”. Det sker både med kabel og skærmdublering. Er der nogen der kender til det problem og har en løsning? På forhånd tak. 


5 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Køb en Chromecast. 

Omdømme 7
Badge +9

Ja, det kendes der til, det ikke er muligt, da det er imod rettighederne.

 

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Miw206 

Det er rigtigt nok ikke meningen at det skal virke, som det kan ses på det screenshot Radiomanden har sat ind. 

Det har aldrig skullet virke, men det er der så nogen der har oplevet at det har gjort, hvilket naturligvis er beklageligt. Det er netop af rettighedsmæssige årsager, at der ligger denne begrænsning på. 

Badge

Hej Louise

Tak for svar. 
Hvordan kan de være at andre apps som Netflix og HBO virker når man streamer? Er det YouSee der blokere for det i jeres app?

Forstår at det er lovgivning for det ift at vise for større forsamlinger. Men det er lidt ærgerligt hvis man fx sidder i et sommerhus med et tv af ældre dato hvor man ikke har appen eller på et hotelværelse og man så skal se en film eller tv på sin telefon frem for at kunne se det på en tv skærm. Det kan da ikke være ulovligt. 

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Miw206 

Ja, det er vores app-plugin der er lavet sådan for beskyttelse af rettigheder eller offentligvisning. Noget i den dur. I hvert fald noget med beskyttelse af indhold😊

Så man må bruge en Chromecast eller en Streamer / Google Tv f.eks. Altså der må findes en anden løsning.

Besvar