Spørgsmål

Fejl på fejl efter opdatering af app på LG tv - youSee ignorerer kunder og gør intet for at udbedre den åbenlyst dårlige ap


Omdømme 2
Badge

Hej youSee.

Jeres nye app opdatering til LG fungerer overhovedet ikke tilfredsstillende. Opstart er så langsom at man får lyst til at slukke igen inden den åbner. Når så den endelig åbner ser formatet helt forkert ud - Menuer og tekst er forstørret voldsomt, skift mellem programmer og menuer går så langsomt at man ofte rammer forkert fordi man tror at “klik” på fjernbetjeningen ikke er registreret. Værst af alt er at samtlige udsendelser hakker konstant (med 10 - 20 sekunders mellemrum).

Jeg begriber ikke at i tvinger os til at hente en opdatering som ikke er tester inden den lanceres, men sket er sket (igen, igen, igen) så nu vil jeg bare høre hvad i har tænkt jer at gøre for at udbedre fejlen - nr. 1 er at i ruller tilbage til den foregående version af LG app og starter forfra med at fejlsøge jeres "opdaterede"

Med de priser vi betaler for at se TV må man da i det mindstekunne forvente at kunne se progammerne uden irriterende afbrydelser.

Ser frem til at høre fra jer…


14 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Der er mange som du sikkert har læst som skriver om problemer med LG og App.

Omdømme 2
Badge

Ja det er der og det er netop derfor at jeg skriver at youSee ignorerer problemet, på trods af omfang

Omdømme 7
Badge +9

De har helt siden før Jul ignoret problemet på Samsung og nu LG TV og også til det de sender ud til boksene, der heller ikke virker for alle…

Omdømme 2

Vi har bedt om at blive krediteret for dagene efter opdateringen, da vi ikke ønsker at betale for noget vi ikke får. Vi kan heller ikke få en tidshorisont for udbedring eller gå tilbage til den gamle app. YouSee er som sædvanlig ligeglade med deres kunder og afviser kompensation. I mit arbejde tager vi ansvar for de fejl vores opdateringer medfører og normalt ruller vi tilbage, hvis ikke vi kan udbedre fejlen indenfor et par timer. Samme ansvarlighed findes åbenbart ikke ved YouSee. Trods sms og email tilmelding omkring driftsforstyrrelser, har YouSee end ikke formået at melde noget ud endnu. Det er for useriøst og vi har derfor valgt at opsige vores abonnement. Istedet prøver vi norlys, allente eller en af de andre udbydere.

Omdømme 6
Badge +8

Hej @d2thec 

Først og fremmest, så er jeg naturligvis ked af at høre, at du oplever problemer. 

Vi har rigtigt nok erfaret at nogle kunder - primært kunder med modeller fra 2018 og 2019 - oplever denne fejl, men da det som sådan ikke er konstateret som generelt endnu, er der heller ikke meldt noget ud på f.eks. driftinformationen. 

Det er korrekt, at der ikke gives kompensation i dette tilfælde. Vi giver kompensation hvis alt signal mangler, og ikke hvis der er problemer med en app. 

Nu skriver du at I har opsagt, hvilket naturligvis er fair. Det vi egentlig skulle gøre i dette tilfælde, er at fejlmelde. Hvis du stadig ønsker at vi gør det i opsigelsesperioden, så vend gerne tilbage her og så sender jeg dig en privatbesked. 

Omdømme 2

Hej @d2thec 

Først og fremmest, så er jeg naturligvis ked af at høre, at du oplever problemer. 

Vi har rigtigt nok erfaret at nogle kunder - primært kunder med modeller fra 2018 og 2019 - oplever denne fejl, men da det som sådan ikke er konstateret som generelt endnu, er der heller ikke meldt noget ud på f.eks. driftinformationen. 

Det er korrekt, at der ikke gives kompensation i dette tilfælde. Vi giver kompensation hvis alt signal mangler, og ikke hvis der er problemer med en app. 

Nu skriver du at I har opsagt, hvilket naturligvis er fair. Det vi egentlig skulle gøre i dette tilfælde, er at fejlmelde. Hvis du stadig ønsker at vi gør det i opsigelsesperioden, så vend gerne tilbage her og så sender jeg dig en privatbesked. 

Alle kan opleve problemer når man lancerer en ny software, men her pålægger I jeres brugere en ændring, der medfører en væsentlig forringelse af produktet. Det er faktisk ikke i orden.

Jeg arbejder selv med IT og når vi præsenterer nye opdateringer, sørger vi for et beredskab i tilfælde af uforudsete hændelser. I dette konkrete tilfælde, ville jeg have tilbudt muligheden for at benytte den gamle app, indtil vi var færdige med at fejlsøge på den nye. En guide til dette kunne f.eks. være lagt på jeres forum, samtidig med at man anerkender at nogle tv modeller oplever fejl.

Jeg kunne godt være interesseret i jeres definition af at se TV, da vi tilsyneladende har forskellige opfattelser af hvordan oplevelsen bør være. Et tilfældigt slideshow af billeder med ligeså tilfældige lydklip, kan vi sagtens finde billigere end 500 kr. om måneden. I min optik er det faktisk på niveau med sort skærm, da du intet får ud af udsendelserne. Det er jeres app og dermed jeres ansvar; det er faktisk det jeres abonnenter betaler jer for. 

Den ansvarsfraskrivelse vidner om, at man ikke kan sætte sig i sine kunders sted og når man så samtidig argumenterer for, at et slideshow udgør en komplet tv oplevelse (altså, ingen kompensation), så har man tabt den faglige stolthed i at levere et kvalitetsprodukt.

Det bekymrer mig faktisk, at man fra YouSee's side ikke kan se dette og jeg håber det er noget I bliver klogere på i fremtiden.

 

Omdømme 2
Badge

Hej @d2thec 

Først og fremmest, så er jeg naturligvis ked af at høre, at du oplever problemer. 

Vi har rigtigt nok erfaret at nogle kunder - primært kunder med modeller fra 2018 og 2019 - oplever denne fejl, men da det som sådan ikke er konstateret som generelt endnu, er der heller ikke meldt noget ud på f.eks. driftinformationen. 

Det er korrekt, at der ikke gives kompensation i dette tilfælde. Vi giver kompensation hvis alt signal mangler, og ikke hvis der er problemer med en app. 

Nu skriver du at I har opsagt, hvilket naturligvis er fair. Det vi egentlig skulle gøre i dette tilfælde, er at fejlmelde. Hvis du stadig ønsker at vi gør det i opsigelsesperioden, så vend gerne tilbage her og så sender jeg dig en privatbesked. 

Dejligt at du har fanget at @d2thec oplever problemer - tænker at yousee burde fokusere på at vi er mange der oplever problemet i stedet for at svare en enkelt person - ovenikøbet i et indlæg skrevet af mig til at begynde med - er i på stoffer derinde hos yousee? Jeres realitetssans er jo tydeligvis anderledes end almindelige menneskes….. fix nu det problem eller rul tilbage i stedet for at ignorere os og ribbe os for penge for en vare vi ikke får 😡

Badge

Fuldstændig enig. Når man ringer og fortæller om problemer med seneste opdatering på LG tv, lader I, som om det er første gang, I hører om det. Et hurtigt klik på Forum her ville ellers “ opdatere” jer om, at dette er et omfattende problem. Man føler sig virkelig snydt og bedraget. Det her kan I ikke holde til. Hvis I har lavet en defekt opdatering, så få den dog FJERNET!👿Hvor svært kan det være? Ikke at ville give kompensation for en gang tv, der fryser hvert 15. sekund, fortæller mig, at jeg vist snart skal ut af jeres butik. 

Omdømme 6
Badge +8

Hej alle 

@Spacy35; Jeg havde overset at det var dig der havde lavet tråden - der var mange tråde omkring fejlen i går, så det gik måske lidt stærkt. Jeg er ikke på stoffer nej, men jeg trods alt bare et menneske - det beklager jeg naturligvis. 

Vi har bestemt fokus på at flere oplever problemet. Som jeg også skriver i mit svar, så ved vi at flere har problemet. Den interne melding i går var dog, at for at kunne indsamle information på de kunder der har fejlen - og for bedst muligt at kunne finde en sammenhæng i fejlen og dermed også en løsning - så skulle kunderne fejlmeldes individuelt. Derfor er det naturligvis den melding vi giver herinde også. 

I dag har vi så fået besked om, at vi nu gerne må nøjes med at indsamle modelnumre - så slipper vi for at belemre alt for meget ifbm. fejlretning. 

Du er derfor meget velkommen til at oplyse det fulde modelnummer på dit TV her, og så går vi videre med det. 

@Drossel15; Da dit tv er nyere, må du stadig gerne sende en mail, da vi skal tjekke nogle flere ting her. 

Derudover, så kan jeg kun beklage hvis medarbejderen du har snakket med har overset information om fejlen. Det kunne nærmest ikke fremgå mere tydeligt i vores interne system, at der er problemer så jeg kan ikke sige hvordan det er sket. 

Badge

Model nr

LG - 50UK6950PLB

manufactured 10/2018

(Drossel15)

Omdømme 2
Badge

Hej alle 

@Spacy35; Jeg havde overset at det var dig der havde lavet tråden - der var mange tråde omkring fejlen i går, så det gik måske lidt stærkt. Jeg er ikke på stoffer nej, men jeg trods alt bare et menneske - det beklager jeg naturligvis. 

Vi har bestemt fokus på at flere oplever problemet. Som jeg også skriver i mit svar, så ved vi at flere har problemet. Den interne melding i går var dog, at for at kunne indsamle information på de kunder der har fejlen - og for bedst muligt at kunne finde en sammenhæng i fejlen og dermed også en løsning - så skulle kunderne fejlmeldes individuelt. Derfor er det naturligvis den melding vi giver herinde også. 

I dag har vi så fået besked om, at vi nu gerne må nøjes med at indsamle modelnumre - så slipper vi for at belemre alt for meget ifbm. fejlretning. 

Du er derfor meget velkommen til at oplyse det fulde modelnummer på dit TV her, og så går vi videre med det. 

@Drossel15; Da dit tv er nyere, må du stadig gerne sende en mail, da vi skal tjekke nogle flere ting her. 

Derudover, så kan jeg kun beklage hvis medarbejderen du har snakket med har overset information om fejlen. Det kunne nærmest ikke fremgå mere tydeligt i vores interne system, at der er problemer så jeg kan ikke sige hvordan det er sket. 

Hej Louise. 

Først og fremmest er jeg glad for at høre at i ikke er på stoffer 💪😎 og at du er et menneske lige som alle os andre - Så er der da håb endnu 😊👍 

Mit tv er et LG webOS TV UK6200PLA og hvorfor jeg fejlmelder er jo allerede beskrevet i mit indledende opslag. 
 

Håber der snart sker noget så alle os med den fejlbehæftede app kan se fjernsyn igen 🙏
 

Omdømme 7
Badge +9

Model nr

LG - 50UK6950PLB

manufactured 10/2018

(Drossel15)

For gammelt.

 

Hej youSee.

Jeres nye app opdatering til LG fungerer overhovedet ikke tilfredsstillende. Opstart er så langsom at man får lyst til at slukke igen inden den åbner. Når så den endelig åbner ser formatet helt forkert ud - Menuer og tekst er forstørret voldsomt, skift mellem programmer og menuer går så langsomt at man ofte rammer forkert fordi man tror at “klik” på fjernbetjeningen ikke er registreret. Værst af alt er at samtlige udsendelser hakker konstant (med 10 - 20 sekunders mellemrum).

Jeg begriber ikke at i tvinger os til at hente en opdatering som ikke er tester inden den lanceres, men sket er sket (igen, igen, igen) så nu vil jeg bare høre hvad i har tænkt jer at gøre for at udbedre fejlen - nr. 1 er at i ruller tilbage til den foregående version af LG app og starter forfra med at fejlsøge jeres "opdaterede"

Med de priser vi betaler for at se TV må man da i det mindstekunne forvente at kunne se progammerne uden irriterende afbrydelser.

Ser frem til at høre fra jer…

De er helt helt skudt af og jeg tror at de tosser der sidder her og svarer på vores håbløse klager er pisse ligeglade. 
tænk engang at man laver så elendigt et produkt uden at teste det og så kan man ikke rulle lortet tilbage så samtlige brugere kan få deres tv til at fungere igen. 
der er kun en ting her der virker og det er at stikke YouSee fingeren og flytte sit abonnement andet sted hen. 

Omdømme 6
Badge +8

Hej @Svinestig 

Du er naturligvis i din gode ret til at mene eller tro at vi er ligeglade - men undlad venligst at omtal os som tosser eller lignende. Det er enormt nedladende, og ikke tilladt herinde på vores Forum. Hverken mod moderatorer eller andre brugere. 

Når det er sagt, så er den generelle fejl der opstod (hvor kanalerne hakkede) efter at appen blev opdateret, rettet - så hvis man stadig oplever problemer, så skal det fejlmeldes individuelt. 

Det står dig naturligvis frit for at opsige, hvis du ønsker - men hvis du ønsker at vi fejlmelder det, er du velkommen til at vende tilbage her, og så sender jeg dig en privatbesked så der kan blive kigget nærmere på det. 

Besvar