Spørgsmål

chromecast kan ikke finde Youseeplay


Badge

Jeg har 2 fjernsyn (1 og 2) hvor chromecast er koblet til fjernsyn 1, hvor jeg kunne caste Yousee Play til begge fjernsyn.

Efter jeg fik et nyt fjernsyn 2 kan jeg caste til Netflix fra begge fjernsyn, men jeg kan ikke caste Yousee Play til fjernsyn 2 ??


23 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Er der i fjernsyn 2 indbygget Chromecast? Det garanterer YouSee ikke for vil virke. 

Omdømme 7
Badge +9

Hvad sker der. Er der ikke noget Cast ikon eller hvad.? 

Badge

Der er ikke indbygget Chromecast i fjernsyn 2.

Der vises  ingen cast Icon - det er der for Netflix. Det der undrer mig er, at Chromecast godt finde fjernsynet ved Netflix appen, men ikke vedYouSee play og DR TV appen.

Omdømme 7
Badge +9

Prøv en genistallering af App's.

Badge

Det er prøvet. Chromecast er også startet forfra 

Omdømme 2
Badge +3

Hej @Mette Larsen 
 

Velkommen til YouSee Forum 😊

 

Det lyder da også underligt, at du ikke bliver præsenteret for cast-ikonet på både YouSee Play og DRTV. 


Du skriver at Chromecast er startet forfra - har du haft genstartet den eller opsat den på ny? 
Jeg vil nemlig tro, at det hjælper at opsætte Chromecast helt fra start igen. Du kan se hvordan man gør her: https://support.google.com/chromecast

Kan du stadig caste til fjernsyn 1?

Badge

Ja - ingen problemer med at caste til fjernsyn 1 og chromcast finder også fjernsyn 2, når jeg caster på Netflix appen - så ifølge den tilsendte vejledning er det ikke Chromcasten som fejler.

”Prøv at caste fra en understøttet Chromecast-kompatibel app, f.eks. Netflix, YouTube.

Hvis du kan caste indhold, er der ikke nogen problemer med konfigurationen af din Chromecast, og du kan derfor gå videre til næste trin”

Omdømme 7
Badge +9

Hvad sker der når der byttes om på dem.? Altså den der er OK  byttes om med den der ikke er.

Badge

Jeg har lige en bemærkning mere.

Det er efter at jeg fik et nyt fjernsyn 2, at jeg har problemer med at caste indhold - havde ingen problemer med at caste fra youseeplay og DR TV på det forrige fjernsyn

Omdømme 7
Badge +9

Intet tyder på et TV problem, det er Cast enheden der tilsyneladende har et problem. blev der afprøvet det jeg skrev i forrige opslag.?

Badge

Nej - det er ikke prøvet. Hvordan kan det være Chromecasten, jeg har først fået problemer med det nye fjernsyn 2.

Omdømme 7
Badge +9

Det er jo det der prøves på at finde ud af.

Badge

Hvordan kan det være et Chromcast problem,  når jeg ikke havde ingen problemer med at caste indhold fra DR TV og Youseeplay appen før jeg fik det nye Philips fjernsyn. Jeg kan godt caste fra Netflix appen  via Chromecasten - der finder den fint det nye fjernsyn

Omdømme 6
Badge +8

Hej Mette 

At det har virket fint på fjernsyn 1 inden du fik fjernsyn 2 er ikke så relevant, da de to ting ikke nødvendigvis hænger sammen. Når det virker fint på fjernsyn 1, lader det dog til at være noget med Chromecasten på fjernsyn 2 - især når det er flere apps der ikke virker, og ikke kun YouSee Play. Også selvom Netflix virker. 

Hvilken Chromecast har du siddende i fjernsyn nr. 2? Kan du evt. vedhæfte et billede af den, eller google dig frem til hvilken version det er? 

Badge

Jeg har kun Chromecast i fjernsyn 1, det har virket indtil til jeg fik det nye fjernsyn 2.

Når jeg bruger Netflixappen i nærheden af fjernsyn 1 - skal jeg vælge om jeg vil bruge enhed 1 eller enhed 2, så jeg tænker at Chromecasten godt kan finde finde fjernsyn 2. Den valg mulighed får jeg ikke på DRTV og Yousee Play appen - det gjorde jeg inden jeg fik det nye fjernsyn 2

Omdømme 7
Badge +9

Det eneste som den skal finde er den stream som bliver valgt, fra den enhed som styrer den. Der er endnu ikke, som Louise skrev, oplyst hvilken Chromecast der haves.

Omdømme 7
Badge +9

Nu hæftede jeg mig lige nu at det er et Philips TV der haves, så hvorfor ikke  installeret de App’s på det som der er brug for, så er der ingen grund til at bruge Chromecast. Går ud fra at det ikke er en af deres low end modeller, de har ikke Android.

Omdømme 6
Badge +8

Jeg har lige en bemærkning mere.

Det er efter at jeg fik et nyt fjernsyn 2, at jeg har problemer med at caste indhold - havde ingen problemer med at caste fra youseeplay og DR TV på det forrige fjernsyn

Det kan skyldes det er en NY enhed, der skal godkendes. Hvad castes der fra IOS / Android.

 

Badge

Nu hæftede jeg mig lige nu at det er et Philips TV der haves, så hvorfor ikke  installeret de App’s på det som der er brug for, så er der ingen grund til at bruge Chromecast. Går ud fra at det ikke er en af deres low end modeller, de har ikke Android.

Tak for info - jeg har fundet 2 af de App’s som jeg gerne vil have adgang til på fjernsynet (DRTV og Netflix), kan dog ikke finde Yousee Play på fjernsynet …..

Omdømme 7
Badge +9

Den findes i Play butik, såfremt det er et Android TV.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Mette Larsen 

Blev denne tråd løst eller er der stadig problemer?😊

Badge

Hej Kasper

Nej desværre, men tak for alle de fine svar ……

Omdømme 6
Badge +8

Hej Mette 

Der er noget der ikke helt giver mening. 

Du skriver tidligere at du ikke har en Chromecast siddende i fjernsyn to, og det lyder derfor som om, at der er tale om en indbygget cast-funktion. Disse understøtter vi ikke, og det kan derfor forklare hvorfor muligheden ikke kommer frem når du benytter vores app. 

Har du modelnummeret på dit Philips TV? Hvis det er et nyere Philips, så bør du kunne finde YouSee Play appen i app store. 

Besvar