Svar

BBC NORDIC er startet nu, men virker Nordic+ hos jer?


Omdømme 7
Badge +9

Hej, her kl. 10:00 begyndte BBC Nordic at sende, jeg har valgt Nordic + i Bland Selv, men det virker vist ikke endnu at se noget der, har andre prøvet og fået en fejl meddelse?

icon

Bedste svar af Torben G. 18 April 2023, 17:00

Se original

22 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

BBC Nordic kanalen skulle ligge hvor BBC Brit havde sin kanal plads, men ved opstart af boks, ipad og iphone blev kanaler opdateret, ellers kan de vælges i Bland Selv…

Streamingtjenesten BBC Nordic+ skal vælges på TV-boks eller app via menupunktet “Kanaler”. Det virker ikke hvis BBC Nordic+ vælges i TV-guiden.

TV-kanalen BBC Nordic virker normalt som andre TV-programmer i TV-guiden. Der ligger programmer i TV-arkivet, det må være noget, der stammer fra det udgåede BBC Brit eller BBC Earth.

Ved valg i bland-selv eller YouSee Play:

Vælger man BBC Nordic+ følger TV-kanalen BBC Nordic med, så den skal man ikke også vælge. YouSee har glemt at fjerne den når BBC Nordic+ er valgt, således som man gør det ved andre streamingtjenester hvor TV-kanaler følger med, som f.eks. TV2 Play og National Geographic Now.

Omdømme 7
Badge +9

Jeg har uden held prøvet at se noget med BBC Nordic+, og genstartet boksen som der skrives, men der skrives bare Der er sket en fej, prøv igen senere…

Omdømme 7
Badge +9

MS- ERIK Hvad har du prøvet at se på nordic+ ?

 

Jeg fik nu en fri point og kan vælge anden kanal…

For at se noget på BBC Nordic+ skal man vælge den i bland-selv eller i YouSee Plus. Det er ikke nok hvis man kun har TV-kanalen BBC Nordic, som man kan have fået automatisk til erstatning for BBC Brit eller BBC Earth. Streamingtjenesten BBC Nordic+ kræver 2 point. Har man allerede TV-kanalen BBC Nordic burde den modregnes automatisk, men det vides ikke om det rent faktisk sker, da jeg hverken havde BBC Brit eller BBC Earth som aktuelt valg, men har nu tilvalgt BBC Nordic+ i bland-selv.

Der ligger 50 serier på BBC Nordic+, hver med et varierende antal serieafsnit. Har prøvet at få vist nogle af dem, og der har ikke været fejl. YouSee har for tiden en række fejl bl.a. ved optagelser og arkiv og afspilning af dette, disse fejl kan nok også ramme streaming fra BBC Nordic+.

Man skal åbne BBC Nordic+ under “Kanaler”.

Hvis forskellige brugere er ramt af forskellige fejl med deres TV-boks og app m.v. gælder det her beskrevne måske ikke for alle.

Omdømme 7
Badge +9

Jeg har slukket boksen et par gange, nu fik jeg Nat Geo wild og Nordic+ til at virke, men får bare en fejl med BBC Nordic+, men Nat Geo Wild ville først ikke virke, måske der skete en fejl ved download af nye kanaler…

Omdømme 1
Badge

På min YS-4000 boks har jeg tjekket at der er adgang til BBC Nordic og det fungerer hos mig også med programoversigt - mandag, den 17/4-23 kl. 14.

 

Og - i relation til anden tråd: I dag virker muligheden for at slette optagelser via boksen … ;0) ...

Omdømme 7
Badge +9

Jeg var lige i byen, nu hjemme igen virker BBC Nordic + streamings kanalen på YS Play app til TVet. 

Omdømme 7
Badge +9

Jeg kan stadigvæk ikke se det på iPad eller iPhone hos YS, kunne det hjælpe at geninstallere de Play apps mon? Nu har jeg en anden tv udbyder også, kan fint se BBC Nordic+ der selv med brug af VPN…

Omdømme 1
Badge

Her kl. 20:00 fungerer BBC Nordic+ stadig ikke - og det er mange timer siden, jeg tilføjede den til mine programmer. Jeg ser et billede med spækhuggere for et program med titlen “Frozen Planet” … Det hjælper ikke at trykke “Mere” eller andet …

Men boksen meddeler lakonisk, at “Der skete en fejl. Indholdet kunne desværre ikke afspilles. Prøv igen senere. Eventuelt genstart tv-boksen, hvis fejlen fortsætter.”

Det har jeg så troligt gjort adskillige gange … men der sker intet, når jeg går tilbage til kanalen med BBC Nordic+ med TV-boksens fjernbetjening…

På min android-telefon under YouSee Play står BBC Nordic+ ikke i TV-guiden, på den placering, den har i TV-boksen, men under ‘Kanaler’ står den på den plads, hvor den også står i YS-4000-boksen … og når man trykker på linket kan man se et væld af programmer, der sendes i BBC Nordic+, men ak, ak, - når man trykker på “> Se serien” får man følgende meddelelse:

Der skete en uventet fejl. Prøv igen senere (KeyFileNotEntitled).

Det har jeg så gjort adskillige gange med samme - nedslående resultat.

 

Spørgsmål: Er det en fejl fra min side, at jeg BÅDE har installeret BBC Nordic OG BBC Nordic+ ???

BBC Nordic fungerer fint - både på boks og android mobilen, men ikke BBC Nordic+ … 

Hvad kan jeg gøre for at få det til at fungere?

Omdømme 7
Badge +9

Hej, det virker tilsyneladen kun direkte på mit Samsung tv, har du ikke mulighed for at downloade appen direkte til TV`et?

Omdømme 7
Badge +9

Det virker stadigvæk ikke med min 4000 boks, har testet det det meste af dagen uden held, men ser også helst bare med app på Tv`et som virker nu…

Jeg har samme oplevelse,som de fleste:

Har tilføjet BBC Nordic+, men kanalen fremgår kun på kanaloversigten, og jeg kan intet afspille!

Det gælder AppleTV, iPad og Android!

Det skifter tilsyneladende med hvad der virker og hvad der ikke virker. Lige nu - 17-04-2023 kl. 21:32 - virker TV kanalen BBC Nordic uden problemer, men indholdet fra streamingtjenesten BBC Nordic+ kan ikke afspilles hverken på mobiltelefon (Android), iPad (Apple) eller TV-boks (YS-4000). Men i en Chrome-browser på en PC med Windows 10 kan streamingtjenesten afspilles uden problemer.

Omdømme 1
Badge

Hej MS-ERIK,

Tak for inspiration. Jeg prøvede her 18/4-23 kl. 02:30 at gå ind via YouSee Play på min Win10 Laptop.

Og her kunne jeg se indhold fra BBC Nordic +, men den kanal fremgår mærkeligt nok ikke af programoversigten: TV-Guide på PC’en, men skal findes via fanebladet kanaler, hvor den så fremstår med grøn baggrund - og så fungerer det - mystisk ???

Der er stadig “ikke hul igennem” til BBC Nordic+ viaTV-boksen (YS-4000) eller min Android mobil ... 

Sikke noget rod … ;0) ...

Omdømme 1
Badge

Her, den 18/4-23 kl. 15:00 er der stadig ikke adgang til BBC Nordic+ via min TV-boks (hvor kanalen nu kan ses på TV-Guiden) eller YouSee Play appen på min Android og den kommer heller ikke frem på TV-Guiden i YouSee Play app’en på mobilen.

Men jeg kan kalde den frem på Win10-PC’en via ‘Kanaler’ og så kan jeg se programmerne på PC-skærmen fra BBC Nordic+ … 

BBC Nordic (uden + ...) fungerer på ‘alle mine platforme’ … TV-boks, PC og Android mobil ...

Omdømme 7
Badge +9

Men har i ikke alle et Smart TV,? derpå med YS Play appen virker det hos mig…

Omdømme 7
Badge +9

Men kan i ikke se det har i noget tilgode, jeg havde ikke BBC Earth før, noget værd at se er Frozen Planet II og Art of Scandinavia bla. På Nordic+

Jeg har i dag haft kontakt til support-chat'en, og de kan ikke finde ud af det.

Jeg kan afspille/streame fra en Chrome-browser på pc, men ikke fra hverken Android, iPad eller AppleTV.

Den er nu videresendt til en tekniker. 

Det vil være fint, hvis andre også fejlmelder, for de påstår, at de ikke har hørt det fra andre.

Har netop konstateret, at nu kan jeg streame fra Nordic+ på alle enheder. Nogen hos YouSee har gjort noget.

Prøv at tjekke jeres igen.

Det er nu konstateret at man kan streame fra BBC Nordic+ både med TV-boks YS-4000, med mobiltelefon (Android), med iPad (Apple) og med play.yousee.dk på PC. Det ser derfor ud til at YouSee har fundet fejlen og rettet den.

På TV-boksens guide vises streamingtjenesten BBC Nordic+, men herfra kan den ikke afspilles. Man skal gå ind via menupunktet Kanaler. 

TV-kanalen BBC Nordic har ingen problemer.

Fejlen på bland-selv butikken hvor BBC Nordic stod som ikke tilvalgt selv om den følger med ved tilvalg af BBC Nordic+ er også rettet.

Måske var det blot en forsinket opdatering af rettigheder m.m. alle steder. Fejlen lignede noget, der flere gange tidligere er oplevet ved ændringer i valg af bland-selv kanaler og tjenester, som altid kom i orden uden fejlmelding efter højst et døgn.

Omdømme 1
Badge

Her, 18/4-23 kl. 18:00 kan jeg se BBC Nordic + på min android mobil og min Win10 PC, når jeg går ind via ‘Kanaler’. Mærkeligt nok står kanalen ikke i TV-Guiden - ligesom Netflix, TV2 Play eller DRTV ... 

Jeg har lige genstartet min YS-4000 og nu fungerer BBC Nordic + også på mit TV med TV-boksen …

Så her og nu fungerer det på alle tre ‘platforme’ og jeg kan ovenikøbet se tre forskellige programmer på de tre platforme på samme tid … Det er jeg godt nok imponeret over … 😀...

Besvar