YouSee Musik - fordele og ulemper vs. Spotify og Tidal


Hej

Pt. har vi Spotify inkl. familie på 5 og TIDAL HIFI. 
Desuden YouSee Musik (via fuld Internet- og TV-pakke).

Spotify anvendes til bl.a. følgende:

  • Google Assistant på især flere LG TV med LG Soundbars
  • Android Auto i biler
  • SackIT MoveIT Wifi-højttalere (via SackIT-App på mobil)
  • AppleCar Play i biler
  • På mobiltelefoner

TIDAL anvendes i princippet til det samme, dog er noteret at

  • Tidal ikke er “umiddelbart kompatibel” med Google Assistant på LG og SackIT (der skal connectes seperat)
  • Tidal har - i modsætning til Spotify - fremragende lydkvalitet og desuden et stort udvalg af musikvideoer koblet til musiknumrene. 
     
  • Vi tænker at overgå til YouSee Musik, som er gratis inkluderet i vores YouSee. Men vi er bekymrede for, hvad vi mister ?
    - f.eks. kan vi stadig være 5 på den samme YouSee-”familiekonto” som 5 forskellige personer med egne musiklister ?
  • kan vi importere vore nuværende lister fra Spotify hhv. Tidal ?
  •  

Det vil være så stærkt hvis nogen her i korthed kan liste fordele og ulemper op ?

På forhånd tak til jer, som har denne viden allerede.


Denne tråd kan ikke kommenteres

12 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

På You See Musik kan der være 1 aktiv bruger på et log In, skal der være flere kræver det flere Log In, hvilket kræver flere konti. Har man adgang til fordele, så kan der vælges extra adgang til Musik, med seperat Log In.

Derudover, så kan der godt høres musik af flere på en gang, men det skal være Offline (Downloaded musik).

Omdømme 6
Badge +8

Hvis man har et login til mit yousee og 5 mobiler tilknyttet, kan der købes ekstra logins til de andre.. jeg mener det koster 30.- pr enhed

Til Radiomanden (og andre, som må have viden om det) ;-)

Tak for kvalificeret svar.

Vi har som en af vores 3 fordele på Yousee tilvalgt Yousee Musik. Jeg kan ikke se, om det giver flerbruger-adgang - for det er stadig bag det samme YouSee Login ?

Hvis ikke det giver flerbrugeradgang, kan der så tilkøbes ekstra brugere (med et seperat login) ?
(jeg synes ikke at kunne “tilkøbe” disse via vores 2 ledige fordele).


 

Til PeterA4
Vi er ikke Mobiltelefoni-kunder hos YouSee.
Hvis vi skal købe 4 ekstra, så er det jo for dyrt.

Omdømme 7
Badge +9

Så vidt vides kan extra Log In til musik kun fås via fordele. Har man 2 You See produkter har man 3 fordele, med 3 produkter (Mobil, Bredbånd og TV.) er der 5 fordele.

Hej

Det ser ikke ud til, at vi via de ledige fordele kan vælge en ekstra YouSee Musik-profil (den ene fordel er valgt til YouSee Musik).

Hører det på mobiltelefonen - ganske fint. MEN nu loggede vi på PC’en - og får at vide, at der kun kan aflyttes på én device ad gangen - og logges dermed af på andre devices.

Ergo: Det synes IKKE ikke at være en reel option at skifte væk fra Spotify og Tidal og gå over til YouSee Musik i stedet, da vi er 5 i familien - og sjovt nok ofte hører forskelligt musik samtidigt - fra hjemmet og on-the-go.

Det ser dog umiddelbart ud til, at lydkvaliteten på YouSee Musik er bedre end Spotify, men ikke kan måle sig med TIDALs lydkvalitet, som jo er bedre end Spotifys.

Hvis nogen - især fra Yousee Musik-selskabet selv - ved bedre, så hører vi det gerne.

Omdømme 7
Badge +9

Det forholder sig som det er nævnt i tråden.

Det forholder sig som det er nævnt i tråden.

Man kan ikke via fordelsprogrammet vælge musik. Jeg er ikke fordelsekspert, men jeg er ret sikker på, at de eneste, som i dag har musik uden mobilabonnement, er dem, der har det fra fordums tid.

Hvis jeg prøver at skifte en fordel, får jeg tilbudt sikkerhedspakken som eneste mulighed. Jeg kan ikke vælge mere musik (jeg har musik fra dengang, man fik det med internetabonnementet).

Omdømme 7
Badge +9

Der blev for nogen tid siden skrevet på FB på et spørgsmål, at det er muligt at vælge musik via fordele, så der kan fås extra Log In til det.

Omdømme 6
Badge +8


Hvis ikke det giver flerbrugeradgang, kan der så tilkøbes ekstra brugere (med et seperat login) ?
(jeg synes ikke at kunne “tilkøbe” disse via vores 2 ledige fordele).


 

Jeg kender nogen som gik i en youSee butik og fik et ekstra login.. pris 30.-

Du kan prøve at høre yousee, hvilken muligheder du har, jeg er absolut heller ikke fordelsekspert :relaxed: .

Omdømme 7
Badge +9

Der kan skrives til You See her, der gives hurtigt svar. https://www.facebook.com/youseedanmark/?ref=page_internal

Omdømme 7
Badge +9

Der er et svar fra You See på FB angående et spørgsmål om fordele, her er svaret.

YouSee More fordelsprogrammet er udgået sidste år. Det betyder, at hvis man foretager ændringer på sit abonnement, så vil man desværre miste denne adgang.

Årsagen til denne ændring skyldes, at en række af de fordele, vi har tilbudt via fordelsprogrammet, kun blev valgt i begrænset omfang. Derfor har vi ændret vores fordelskoncept, idet vi fremover ønsker at fokusere på fordele, der relaterer sig til vores kerneprodukter: internet, tv og mobil, og som også er de fordele, de fleste af vores kunder har valgt.

Det betyder, at du med bredbånd får en sikkerhedspakke, med tv får du adgang til YouSee Premiere og med et mobilabonnement får du adgang til YouSee Musik.